אמסלם על מנדלבליט: “חצוף ורכלן. הוא השפיל את רה”מ”

יו"ר הקואליציה מצטרף למתקפה על היועמ"ש בעקבות הריאיון שהעניק ל'החדשות': "חוצפה ועזות מצח. ככה מדבר יועץ משפטי? לפני שהוא מכריע? מי נתן לו אישור בכלל להתראיין?" • "מי שחושב שהציבור מטומטם - הוא לא מטומטם. הציבור רואה הדברים כמו שאני רואה"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשע"ט / 20.01.2019 09:27

יו”ר הקואליציה, ח”כ דודי אמסלם, תוקף הבוקר (ראשון) בחריפות את היועמ”ש אביחי מנדלבליט, בעקבות דברים שפורסמו בשמו אמש בכתבה ב’חדשות 12′, אותם אמר כביכול ל”מקורביו”.

בריאיון שהעניק לתוכנית ‘בוקר טוב ישראל’ עם אפי טריגר בגלי צה”ל אמר אמסלם: “מנדלבליט השפיל אתמול את ראש הממשלה שלא לצורך. אני מתבייש”.

אמסלם פתח במתקפה: “ראיתי אתמול את התכנית עם מנדלבליט והייתי בתחושה של מבוכה עצומה. ככה מדבר יועץ משפטי לממשלה? לפני שהוא מכריע? מי נתן לו אישור בכלל להתראיין? יש פה מדינה בהתרסקות, איזה רכילויות הוא מספר. הוא לא אמר כלום, רק ל’מקורביו’ שאמרו לדנה ויס”.

אמסלם המשיך: “חוצפה ועזות מצח. אם היה לו את האומץ לפחות היה אומר אותם בקולו”.

לטענתו, “הייתה פה מוטיבציה של מני יצחקי, זה מה שאני אומר כל הזמן. בוודאי שהחקירות לא לגיטימיות, יש פה תפירת תיקים לראש הממשלה. גם היועץ המשפטי לממשלה בכתבה מוסיף כל מיני רכילויות”.

יו”ר הקואליציה טען שהריאיון עם מנדלבליט אמש מבייש את מוסד היועמ”ש. “מתחולל פה לנגד עינינו מחזה שאם הוא לא היה אמיתי הייתי חושב שזו הצגה בהבימה. אני מזועזע שכך מתנהל יועץ משפטי לממשלה”.

“הדמוקרטיה בהתרסקות ואנחנו מדברים על חקירות על סיגרים. המשטרה שמה חצי מיליארד שקלים כדי לחפש דברים על ראש הממשלה. אלו חומרים ישנים, מישהו הביא אותם כדי לחפש. לא התקשורת ולא הפרקליטות תחליט, מי שחושב שהציבור מטומטם – הוא לא מטומטם. הציבור רואה את הדברים כמו שאני רואה. מנדלבליט השפיל אתמול את ראש הממשלה שלא לצורך”.

אמש תקף נתניהו עצמו בחריפות את מנדלבליט, בעקבות הדברים שצוטטו בשמו בהרחבה בחדשות 12.

“אפילו כתב ‘הארץ’ נאלץ להודות שנערך כאן מסע צייד”, כתב נתניהו. “מתברר שבמשך שנה המשטרה לא חקרה עבירות, אלא חיפשה עבירות נגדי. קוראים לזה ‘תפירת תיקים'”.

נתניהו הוסיף: “תוכנית כזאת שמשודרת ערב החלטה שהיועמ״ש אמור לקבל בענייני, מטרידה עוד יותר מהראיון המביך של אלשיך בתוכנית ‘עובדה’, ערב פרסום המלצות המשטרה”.

נתניהו הדגיש: “הבחירה לשתף פעולה עם תוכנית כזאת, בעיתוי כזה, היא חסרת תקדים בתולדות המשפט הישראלי ומעלה סימני שאלה קשים. יש לי דברים חמורים לומר על מה שראינו הערב ואומר אותם כשאחזור מהמסע המדיני לצ׳אד”.

נתניהו הציג בחשבון הפייסבוק שלו ציוץ של חיים לוינסון מ’הארץ’, שכתב: “צופה בכתבה של ‘מנדלבליט למקורביו’ בערוץ 2. התיאור שנמסר שם על תחילת החקירה מאוד מאוד מאוד מאוד מטריד. שנה עבדו עם רכילויות עד שהגיעו להדס קליין שסוף סוף הביאה חומר? לא היה שם שום מידע מבוסס שהגיע שהצדיק את גלגול החקירה?”.

בכתבה פורסמו ציטוטים אותם אמר מנדלבליט למקורביו.

בין היתר אמר מנדלבליט, כי “ברור לי שראש הממשלה רוצה שאבין שהוא ראש ממשלה מצוין ושאי אפשר בלעדיו, בעיקר בענייני ביטחון בקבינט. מבחינתי זה שקוף ולא עובד עלי. זה יהיה אסון קולוסאלי אם אתן לזה להשפיע עליי. השיקול היחיד שלי הוא אם יש או אין עבירה”.

מנדלבליט הוסיף בדברים שאמר למקורביו: “ידעתי שברגע שהאסימון ייפול ויבינו שיש אפשרות לכתבי אישום, ההתקפות יעברו מהמשטרה והמפכ”ל ישירות אליי ולא יהיה מי שיגן עליי. דף המסרים מגיע ישירות מלמעלה, ראש הממשלה גורר את כל המדינה למטה, זה עצוב וזה יפגע בכולנו”.

בריאיון בפנים גלויות אמר מנדלבליט: “אני צריך לעשות את העבודה שלי כמה שיותר מהר. אבל כמובן בלי להתפשר על היסודיות והמקצועיות. אני עושה את העבודה שלי ולא מתייחס לשום דבר אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות