מאכזב: ריצה של שס ויהדות התורה תגרוף רק 11 מנדטים

יהדות התורה וש"ס מקבלות בריצה משותפת בדיוק כפי שמקבלות אם רצות בנפרד: ש"ס 4 מנדטים ויהדות התורה 7 מנדטים • 93% ממצביעי ש"ס יצביעו לרשימה מאוחדת, בעוד רק 85% ממצביעי יהדות התורה יתמכו ברשימה כזו • הנתון מחזק החשש שחלק מהחסידים לא יצביעו
חרדים 10
י"א שבט התשע"ט / 17.01.2019 19:59

מסקר ‘פאנלס פוליטיקס’ שנערך עבור אתר וואלה עולה, כי אם יוזמת הריצה המשותפת של המפלגות החרדיות תצא לדרך, הרשימה המאוחדת בראשה יוצב השר אריה דרעי תקבל 11 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, זהו בדיוק אותו מספר המנדטים שיקבלו שתי המפלגות באם יתמודדו בנפרד – ש”ס עם ארבעה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה מנדטים.

לפי הסקר, 93% ממצביעי ש”ס בסקר הצהירו כי יצביעו לרשימה המאוחדת של שתי המפלגות, בעוד שרק 85% ממצביעי יהדות התורה יצביעו לרשימה כזו. שאר המצביעים מתלבטים.

הנתונים של הסקר מחזקים את החשש שהעלו לאחרונה גורמים ביהדות התורה, לפיו חלק מהציבור החסידי לא יצביעו אם תהיה רשימה מאוחדת.

מהסקר עלה עוד, כי ריצה משותפת של המפלגות החרדיות לא משנה את מספר המנדטים של שאר המפלגות, ואלה נשארות על אותו מספר מנדטים, בדיוק כפי שיקרה לו יהדות התורה וש”ס ירוצו בנפרד: הליכוד עם 33 מנדטים, יש עתיד 15, חוסן לישראל בראשות בני גנץ 12, הרשימה המשותפת 10, הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד 9 מנדטים, העבודה בראשות אבי גבאי 8 מנדטים, מרצ וכולנו 5 מנדטים, ישראל ביתנו, גשר של אורלי לוי-אבקסיס והבית היהודי בראשות בצלאל סמוטריץ’ עם 4 מנדטים בלבד.

התנועה של לבני ותע”ל של אחמד טיבי לא עוברות את אחוז החסימה.

אתמול, במהלך דיון שהתקיים בסיעת יהדות התורה בכנסת, הביע ח”כ יעקב ליצמן את תמיכתו בריצה משותפת עם ש”ס בבחירות הקרובות ונימק זאת בכך שיש “מידע משפטי לפיו יש סיכוי רב שיוגש נגד דרעי כתב אישום קודם הבחירות”.

לפי דיווח של יקי אדמקר בוואלה, ליצמן אמר בדיון כי אפשרות של הגשת אישום נגד דרעי קודם הבחירות תוביל לכך שמפלגת ש”ס “תחטוף מכה”, כלשונו, והכוח החרדי בממשלה ובכנסת ייפגע. הוא ציין בפני הנוכחים כי “צריך לקחת את זה בחשבון”.

בשבוע שעבר הכעיס ליצמן את ש”ס כאשר אמר: “ש”ס מדשדשת בסקרים בין 4 מנדטים לאחוז החסימה, איך אנחנו יכולים לתת לש”ס להתרסק ולהיגמר? אנחנו חייבים לעשות הכול בשביל האחדות החרדית, כדי לשמור על המפלגה הזאת”.

ליצמן הזהיר: “מי שיפסיד אם ש”ס תתרסק היא כל היהדות החרדית”.

יצוין, כי ליצמן דורש שאיחוד חרדי להיות כולל גם את מפלגת ‘יחד’ של אלי ישי ואת ‘הפלג הירושלמי’, שמנהיגיו מכריזים לפי שעה כי לא ישתתפו בבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סקר לא מקצועי לא אמין וסותר עצמו מיניה וביה
    17/01/2019 23:42
    ריאלי
  1. סקר חסר הגיון ורצוץ סתירות.. אם 85% מאנשי יהדות התורה לא יצביעו עבור מפלגתם במקרה של אחדות.. מאיפה יש 11 מנדטים שהם בדיוק אותו דבר כמו שירוצו בנפרד.. ושנית שאר המפלגות ישארו אותו הדבר כמו שיהדות התורה לא מתאחדת עם ש”ס. א”כ להיכן הולכים כל עשרות אלפי הקולות של יהדות התורה שלא מוספים לאף מפלגה אחרת הם נהפכים כולם לקנאים שלא מצביעים כלל?