הליכוד 33 מנדטים. ומה מניב איחוד אפשרי של גנץ-לפיד?

מסקר של אתר 'וואלה' מכון 'פאנלס פוליטיקס' עולה כי בני גנץ שומר על כוחו אחרי ההתבטאות על חוק הלאום ומקבל 12 מנדטים • הליכוד ויאיר לפיד מתחזקים • התנועה של ציפי לבני, אחמד טיבי ובוגי יעלון - לא עוברים את אחוז החסימה • יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים ושס רק 4
אריה ריבקינד
י"א שבט התשע"ט / 17.01.2019 15:05

צעדיו הראשונים של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ בפוליטיקה מלווים בשבועיים האחרונים במתקפה מתמדת מצד בכירי הליכוד שמנסים לתייג את גנץ כאיש שמאל. אולם, נראה שאת הציבור התיוג הזה לא מאוד משכנע, לעת עתה.

כיצד מתויג בני גנץ? מסקר אתר ‘וואלה’ ומכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עולה, כי 40% מהציבור סבורים כי גנץ הוא איש מרכז, 23% מגדירים אותו כאיש שמאל ו-11% כאיש ימין.

מכיוון שגנץ עדיין לא הציג שום תוכן או עמדות בקמפיין, חלק מהציבור פשוט לא יודע איך להגדיר אותו – ו-26% השיבו “לא יודע”.

מהסקר עולה עוד כי 39% מהמשיבים שמגדירים עצמם ‘מצביעי ליכוד’ שייכו את גנץ לשמאל, אך 48% לא הסכימו עם ההגדרה הזו – 26% מהליכודניקים אמרו כי גנץ הוא איש מרכז, ו-22% מגדירים אותו כאיש ימין.

השבוע גנץ התבטא לראשונה בנושא כלשהו כשהביע תמיכה בתיקון חוק הלאום, והותקף קשות על ידי בכירי הליכוד והימין.

מהסקר עולה כי לא הייתה לאירוע כל השפעה על התמיכה בגנץ, והוא נותר יציב עם 12 מנדטים, בדיוק כמו בשבוע שעבר. עם זאת, במקביל, הליכוד התחזק במנדט אחד (33 לעומת 32 בשבוע שעבר) וגם לפיד מתחזק (15 לעומת 12 בשבוע שעבר) ותופס הובלה על גנץ בקרב הדו-ראשי בין השניים.

לפי הסקר, הודעת הפיצול של אחמד טיבי מהרשימה המשותפת מובילה לירידה של שני מנדטים בכוחו של הציבור הערבי, מכיוון שתע”ל בראשות טיבי לא עוברת את אחוז החסימה והרשימה המשותפת מקבלת 10 מנדטים בלבד.

גם במצב המנדטים של שאר המפלגות הקטנות ישנה יציבות: הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד עם 9, העבודה – 8, יהדות התורה – 7, מרצ וכולנו – 5.

ישראל ביתנו, הבית היהודי-האיחוד הלאומי, ש”ס וגשר של אורלי לוי-אבקסיס עם 4 מנדטים כל אחת.

התנועה בראשות ציפי לבני –  לא עוברת את אחוז החסימה, וכך גם מפלגת תל”מ של משה יעלון.

ומה יקרה אם יאיר לפיד ובני גנץ יתמודדו ברשימה מאוחדת?

לפי הסקר, רשימה כזו תקבל  28 מנדטים – תוספת של מנדט אחד לעומת ריצה נפרדת של שתי המפלגות בנתונים העכשוויים.

עם זאת, הליכוד עדיין נותר המפלגה הגדולה עם 33 מנדטים, ושאר המפלגות גם הן ללא שינוי, פרט לכולנו, שמאבדת מנדט אחד לטובת לפיד-וגנץ – ומקבלת רק 4.

הסקר נערך בפאנל אינטרנטי בקרב 539 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה, עם טעות דגימה של 4.3%.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם ליברמן וכחלון לא יעברו
    18/01/2019 08:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. את אחוז החסימה. זה תרגיל של התקשורת להסתיר את זה וכך הרבה קולות ילכו לאיבוד. לא מצאתי עד עכשיו אדם אחד שיצביע לליברמן או לכחלון או לציפי ליבני או לבוגי יעלון.

  2. זהות
    18/01/2019 09:49
    דניאל
  3. המפלגה הזו עוד תפתיעה

  4. זהות
    18/01/2019 09:49
    דניאל
  5. רק זהות