‘הסכם היסטורי’: אגו”י ו’דגל’ חתמו על הסכם ריצה חדש לכנסת

ראשי 'דגל' ואגו"י חתמו על הסכם ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-21 וה-22 • גפני: "הסכם שיוויוני שעושה נחת רוח לגדולי התורה זצ"ל ושליט"א. תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו" • מקלב: "גם בתקופות הקשות לא דרדרנו את המערכת היחסים" • ליצמן: "קידוש ה' גדול" • ומה כולל ההסכם?
אריה ריבקינד
י' שבט התשע"ט / 16.01.2019 13:54

אחרי ש’ועדת השמונה’ של אגודת ישראל אישרה בצהרים (רביעי) פה אחד את ההסכם לריצה משותפת עם דגל התורה בבחירות לכנסת ה-21 והכנסת ה-22 – חתמו ראשי שתי הסיעות על ההסכם.

בכך בוטל – אחרי יותר מחצי יובל –  ההסכם הקודם בין הסיעות על חלוקה של 60-40 ברשימה המשותפת, לטובת אגודת ישראל.

בהודעה משותפת של שתי הסיעות נכתב: אחדות חרדית היסטורית – רשימת ‘יהדות התורה המאוחדת’ הכוללת את סיעות אגודת ישראל ודגל התורה חתמה על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות.

“מדובר במהלך אחדות היסטורי בין הסיעות שהצליחו להגיע להסכם ביניהם מבעוד מועד, מספר חודשים לפני המועד הרשמי להגשת הרשימות לכנסת, זאת הודות לשיתוף פעולה הדוק ומלא בין נציגי הסיעות ובהכוונת מועצות גדולי התורה, הרואים באחדות הפנימית בין הסיעות ערך גדול וחשוב לטובת הציבור החרדי, נאמר בהודעה.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני מדגל התורה: “מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו. אנחנו הסיעה הראשונה שסיימה את דיוניה הפנימיים ויוצאת בעזרת ה’ לבחירות בהסכם שיוויוני שעושה נחת רוח לגדולי התורה זצ”ל ולהבחל”ח לגדולי התורה שליט”א.

“אנחנו מתמקדים בעזרת ה’ בהבאת כמה שיותר מצביעים לקלפי כדי להתמודד עם האתגרים בפניהם אנו ניצבים. מדובר בהסכם היסטורי מבחינתה של דגל התורה בפרט ויהדות התורה בכלל”.

יהדות התורה, הסכם

יהדות התורה, הסכם

יהדות התורה, הסכם

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן מאגודת ישראל: “יהדות התורה ניגשת לבחירות אלו באחדות מלאה ובכוחות משותפים.

“אנו עדים לצעד מבורך של קידוש השם גדול, להיות המפלגה הראשונה בישראל שמגיעה לסיכום מוקדם על סדר הרשימה ומתוך אחדות. אני בטוח שהמהלך יביא לתוספת כוח משמעותית בבחירות ולהצלחה גדולה”.

ח”כ אורי מקלב אמר לאחר חתימת ההסכם: “התפקידים הם ההשלכות של ההליכה המשותפת, גם בתקופות הקשות לא דרדרנו את המערכת היחסים שלנו, אנחנו הצגנו אחדות ועכשיו על הציבור להראות את כוחו”.

לפי ההסכם, המקומות 1-3-5-7 יאוישו על ידי נציגי אגודת ישראל, בעוד המקומות 2-4-6-8 לדגל התורה.

המשמעות: נציג ‘דגל יהיה הפעם במקום 6 ברשימה המשותפת, לעומת מקום  7 בקדנציה הקודמת.

בקדנציה הבאה הסדר יתחלף.

עוד סוכם, כי אם יהדות התורה תקבל בבחירות מספר חד ספרתי – תהיה רוטציה או פרישה על בסיס החוק נורבגי.

כמו, כן, לפי ההסכם, ‘דגל’ תקבל את התפקידים הראשון והשלישי שתקבל הסיעה במידה ותהיה שותפה בקואליציה, כאשר לעומת הקדנציה הקודמת, התפקיד השלישי אחרי ליצמן וגפני יהיה שייך ל’דגל’.

יהדות התורה

צילום: באדיבות המצלם

כפי שחשף יו”ר ‘דגל’ משה גפני באתר ‘חרדים 10′ כבר בשבוע שעבר, אגו”י ו’דגל’ ירוצו יחד, תוך חלוקה על בסיס 50-50.

אתה מוותר על המקום הראשון בכזאת קלות?

“לא רלוונטי כל העניין הזה. אין הרבה ויכוחים”.

50-50?

“כן”.

לזה הם מסכימים כבר?

“אנחנו מסכימים”.

כלומר, אתם מסכימים שלא 40-60 לרעתם…

“כן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פראיירים דגל
    16/01/2019 18:30
    סגכעיח
  1. פשוט פאיירים