רגב למנכ”ל מוזיאון: תוריד יצירה פוגעת בנצרות I זילבר: אל תתערבי

שרת התרבות דרשה ממנכ"ל מוזאוני חיפה להסיר יצירה המגחיכה את את הסמל הדתי החשוב ביותר לנוצרים בעולם • המשנה ליועמ"ש דינה זילבר: אין לך סמכות לשלול תקציבים על רקע פגיעה ברגשות דתיים
אריה ריבקינד
ט' שבט התשע"ט / 15.01.2019 17:02

המשנה ליועמ”ש דינה זילבר שיגרה היום (שלישי) מכתב לשרת התרבות מירי רגב, בו היא דורשת ממנה שלא להתערב בהצגת יצירות אמנות במוזיאונים הנתמכים מתקציב משרדה – גם אם הם פוגעים ברגשות דתיים.

את הדרישה שיגרה זילבר לרגב ששרת התרבות פנתה למנכ”ל מוזיאוני חיפה בנוגע ליצירה של האמן המוצגת  במוזיאון חיפה, המגחיכה את הסמל הדתי החשוב ביותר לנוצרים בעולם.

היצירה עוררה מחאה אלימה בחיפה ביום שישי האחרון, כאשר מאות נוצרים הפגינו מול המוזיאון, ויידו אבנים על  כוחות המשטרה. שלושה שוטרים נפצעו בראשם ופונו לקבלת טיפול.

בלילה שקדם להפגנה נזרק בקבוק תבערה לעבר המוזיאון.

השרה רגב כתבה מכתבה למנכ”ל: “זילותם של סמלים מקודשים לדתות ולמאמינים רבים בעולם כאקט מחאה אמנותי אינה לגיטימית ואינה יכולה לשמש כיצירה במוסד תרבות הנתמך מכספי המדינה”.

קצפה של המשנה ליועמ”ש יצא במיוחד על פסקה במכתבה של רגב בה נאמר: “ישנם כללים, המוסדרים בחוק יסודות התקציב שעל פיהם עלולה להיפגע התמיכה במוסד תרבות”.

זילבר כתבה: “מהמצוטט לעיל ממכתבך, משתמע כי ניתן לשלול תמיכה בגין מיצג כאמור, לפי הוראות חוק יסודות התקציב. כפי שהובהר כבר לא אחת בעבר, במצב המשפטי הקיים, לא ניתן למנוע מימון בתחום התרבות מחמת תוכן היצירות המוצגות במוסדות התרבות הנתמכים או להתערב בתכנים המוצגים במוסד תרבות בשל העובדה שהוא נתמך”.

לדבריה, שלילת תקציב אפשרית רק בשל רשימה של עילות הקבועות בחוק ו”פגיעה ברגשות דתיים אינה נמנית על העילות אותן בחר המחוקק לכלול”.

זילבר אף מזכירה שרגב נעדרת סמכות לפעול בנושא, והסמכות בעניין נתונה כולה לשר האוצר.

זילבר  מטיפה לרגב: “כפי שכבר הובהר לא אחת בעבר, פניות מסוג זה למוסדות תרבות – המתייחסות לתוכן יצירות האומנות – והיוצרות את הרושם המטעה כי התמיכה במוסדות הרלוונטיים עלולה להיפגע או הינה ‘על תנאי’ נעדרות בסיס משפטי ויש להימנע מהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זילברה
    15/01/2019 21:00
    לוי
  1. מה קורה במדינה שלנו ?????(
    שנאה
    שנאה
    שנאה……
    הפקידה…..זילבר או שמלכלכים עליה
    או שבאמת היא משניאה את עצמה על הציבור די