‘נתיבי’ איילון דורשים שוב לעבוד על גשר יהודית במשך 6 שבתות רצופות

חברת נתיבי איילון ביקשה לחדש את העבודות על 'גשר יהודית' בתל אביב במשך שישה סופי השבוע רצופים - כבר בשבוע הבא • השר חיים כץ התנגד ודורש למצוא חלופות
חרדים 10
ט' שבט התשע"ט / 15.01.2019 00:50

מבר השבת חוזר? בחברת נתיבי איילון דורשים שוב אישור לביצוע עבודות בניית ‘גשר יהודית’ מעל נתיבי איילון בתל אביב בשבת – כבר בשבוע הבא. כך דיווח הערב (שני) יאיר שרקי במהדורה המרכזית של ‘החדשות’.

בנתיבי איילון מבקשים, לאחר תיאום עם המשטרה, לבצע את העבודות במשך שישה סופי שבוע רצופים, כבר מיום שישי ה-25 בינואר 2019.

אולם, שר הרווחה חיים כץ מתנגד לקיום העבודות בזמן הקרוב – ודורש למצוא חלופות, כדי לצמצמם את חילול השבת.

במכתב ששלחה החברה לרכבת ישראל נכתב: “נודה לשיתוף פעולה בביצוע עבודות בסופי שבוע עבור פרויקט גשר יהודית, כאשר עבור ביצוען נדרשים שישה מבצעי הנפות קורות פלדה ראשיות ומשניות, שאותם יש לבצע רק בסופי השבוע”.

בפעם הקודמת דרשו בחברה ארבעה עובדים לצורך ביצוע העבודות והפעם הם כבר מבקשים 20. הסיבה לבקשה לעבוד בשבת היא הצורך לעבוד במשך 24 שעות רצופות ועמדת המשטרה שלא מאשרת ביצוע העבודות, שמחייבות חסימה של נתיבי איילון, מסיבות בטיחותיות והן בשל ההפרעה לסדר היום הציבורי.

לפי הדיווח ב’החדשות’, העבודות כבר היו אמורות להתחיל בביצוע, כפי שקבע בג”ץ, אך שר העבודה והרווחה לא מאשר, וודרש חלופות עם פחות חילולי שבת.

מנתיבי איילון נמסר בתגובה ל’החדשות’: “בהתאם להנחיות משרד התחבורה העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב בהתאם לנוהלי והיתרי העבודה של הרכבת”.

בשבוע שעבר משרד התחבורה פרסם את האופן שבו הוא מאשר לבנות את הגשר. בתצהיר לבג”ץ, נכתב כי העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות