זעם בשדולת הנשים: מד”א מפרידים בין גברים לנשים – גם באמבולנסים

לפי דיווח ב'כאן', בתחנות בירושלים ישנן משמרות שמוקצות לגברים בלבד, ומתנדבות אינן יכולות לעבוד בהן • שדולת הנשים: "זה לא חוקי. אפלייה של נערות חילוניות ודתיות"
חרדים 10
ח' שבט התשע"ט / 14.01.2019 13:11

מגן דוד אדום מנהיג משמרות נפרדות לגברים ולנשים – גם באמבולנסים. כך נחשף היום (שני) בתוכנית ‘סדר יום’ עם קרן נויבך בכאן רשת ב.

לפי דיווח ב’כאן’, בתחנות בירושלים ישנן משמרות שמוקצות לגברים בלבד ומתנדבות אינן יכולות לעבוד בהן. מלבד זאת, אפשרויות השיבוץ של המתנדבות למשמרות נמוכות יותר מאלה של נערים וגברים.

בתחנת מד”א בביתר עילית לא יכולות לעבוד מתנדבות נערות כלל, למרות שהתחנה משרתת את כלל האזור – גם אם מדובר בתחנה הקרובה יותר למקום מגוריה של מתנדבת.

במד”א הסבירו, כי כאשר מתארגנת קבוצה של גברים שרוצים לעשות משמרת יחד –  מאפשרים להם.

במד”א אף מציעים קורסים נפרדים לגברים ולנשים. כך למשל, בטפסים שמילאו נערים בבתי ספר תיכון, הם נשאלו אם יהיו מעוניינים בקורס בהפרדה.

בשדולת הנשים בישראל מזדעקים נגד: “זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מקבלות פניות לקו החם נגד הדרת נשים במד”א. קורסים בהפרדה, משמרות לגברים בלבד, אמבולנסים לגברים בלבד, ועכשיו, הלהיט החדש – סניף שלם לגברים בלבד.

“גוף שממומן מכספי ציבור ונשען על עבודתם של מתנדבים ומתנדבות לא יכול להחליט על דעת עצמו על פעילות שתתקיים בהפרדה, ובטח שלא לגברים בלבד. הדרת נשים והפרדה מגדרית אינן חוקיות בישראל – מדובר באפלייה של נערות חילוניות ודתיות, צעירות הרוצות לתרום מזמנן ומרצן, ונאלצות לקבל תשובות שליליות אך ורק בגלל שהן נשים”.

ממד”א נמסר בתגובה ל’כאן’: “מד”א פועל בקרב כל המגזרים והאוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי ואנו מתחשבים בהשקפת עולמם של כלל העובדים והמתנדבים, ללא קשר למגזר אליו הם משתייכים. זאת, כחלק מהמאמץ של מגן דוד אדום להקנות ידע בעזרה ראשונה מצילת חיים.

“ככלל, הקורסים במד”א מעורבים ומשתתפים בהם נשים וגברים מכלל המגזרים. במידה ומתגבשת קבוצה שמבקשת קורס בהפרדה, וביכולותיו של הארגון להתאים את הקורס לצרכים, מתקיים קורס נפרד לנשים או לגברים על פי הדרישה.

“במשמרות בהן נדרש ואפשרי, שיבוץ הצוותים לאמבולנס נעשה תוך התחשבות בבקשותיהם של המתנדבים, זאת במקביל לאמבולנסים פעילים נוספים בתחנה אליהם משובצים כלל המתנדבים.

“עם זאת, כמובן שמד”א פועל תמיד בהתאם לצרכים המבצעים ובשעת הצורך כולם משובצים לכלל האמבולנסים. אנו גאים על כך וכך נמשיך לעשות. מד”א אינו מחייב מעבר קורסים נפרדים ואינו מקיים כאלה. ובמידה ותהיה כוונה כזו, מד”א יפנה למשרד הבריאות”.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל’כאן’: “פנינו למד”א לקבל הבהרות ונמסר לנו שלא מדובר בקורס נפרד שנפתח והשאלה הייתה בכדי לדעת אם יש טעם לפתוח קורס (מעורב), ובכל מקרה הם הנחו להוריד את השאלות האלו מהשאלונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות