בת סמינר נפלה מגובה בנחל זוהר I צפו בחילוץ הדרמטי

נערה בת 17, תלמידת סמינר 'בית חינוך' ממודיעין עלית, נפלה בצהריים מגובה של עשרה מטרים, במהלך טיול של הסמינר בנחל זוהר שבדרום מדבר יהודה - ונפצעה קל-בינוני • הצלה: "הצעירה קובעה לאלונקה מיוחדת וחולצה למסוק צה"ל שחג מעלינו - כשהיא בהכרה מלאה"
חיים טוויל
ז' שבט התשע"ט / 13.01.2019 14:07

נערה בת 17, תלמידה סמינר ‘בית חינוך’ ממודיעין עלית,  נפצעה בצהריים (ראשון) באורח קל-בינוני לאחר שנפלה מגובה של 10 מטרים במהלך טיול של הסמינר בו היא לומדת בנחל זוהר שבדרום מדבר יהודה.

הפצועה חולצה מהנקיק על ידי חובשים ופראמדיקים, אנשי יחידת החילוץ ערד ועין גדי וכוח רפואה של צה”ל.

הנערה פונתה במסוק צבאי, עם חבלות בראש ובגפיים כשהיא בהכרה ומצבה יציב.

אהרון פאמפ ויחזקאל כהן, חובשים באיחוד הצלה, ששהו בסמיכות למקום העניקו לה טיפול רפואי ראשוני, סיפרו: “היינו בסמיכות למקום ונגשנו מידית להגיש לה סיוע רפואי ראשוני, תוך כדי שביקשנו סיוע של מסוק שיפנה אותה לבית החולים.

“צוותים של יחידות החילוץ עין גדי וערד של משטרת ישראל הגיעו אף הם לסייע לחילוצה, עד שהגיע המסוק הצבאי שפינה את הנערה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשמצבה מוגדר בינוני”.

וידאו: דוברות המשטרה

חובשת בכירה במד”א, שרה ישראלי ופראמדיק מד”א אלעד פס, סיפרו: “הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לצומת זוהר שם חברנו עם רכב 4X4 שהכניס אותנו לתוך הנחל. את הירידה לנקיק עצמו אליו נפלה הצעירה ירדנו רגלית עם כל הציוד הרפואי הנדרש.

וידאו: דוברות איחוד הצלה

“הפצועה שכבה בתחתית הנקיק כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בראש ובגפיים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח וכעבור מספר רגעים הצטרפו אלינו לטיפול רופא וחובשים צבאים שהגיעו למקום, הצעירה קובעה לאלונקה מיוחדת וחולצה למסוק צה”ל שחג מעלינו כשהיא בהכרה מלאה”.

מבית החולים סורוקה נמסר: נערה בת 17 פונתה במסוק לסורוקה, לאחר שנפלה מגובה במהלך טיול בנחל זהר. עוברת הערכה רפואית במלר״ד. היא בהכרה מלאה ומצבה מוגדר קל-בינוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביום כזה יוצאים לטיול? זה הזוי
    13/01/2019 23:44
    רפואה שלמה
  1. השם ישלח רפואה שלמה והחלמה מהירה לפצועה.