“מתקרבים לשורשים”: 450 מתפללים בהילולת 70 הזקנים בעוורתא • צפו

מאות בני אדם בהילולת 70 הזקנים הלילה בעוורתא שבשומרון • ראש המועצה יוסי דגן: "עם שזוכר את מנהיגיו גם לאחר 2000 שנה, לא ינטוש את ארצו" • כוחות צה״ל, מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו
חיים טוויל
ה' שבט התשע"ט / 11.01.2019 10:38

450 בני אדם בני אדם נכנסו הלילה (ליל שישי) למערת 70 הזקנים, ולקבר איתמר ואלעזר בניו של אהרון הכהן בכפר עוורתא שבשומרון – זאת כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון, בסיוע מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים ובאבטחת ובליווי חטיבת שומרון.

הכניסה התקיימה בכדי לציין את יום פטירתם של 70 הזקנים, אשר על פי השולחן ערוך מתקיים ב-ה’ בשבט, ובכדי לקיים את ההילולה לזכרם.

בין הנכנסים היו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, מח”ט שומרון אל”מ שגיב דהן, סגן קצין הגמ”ר אוגדת איו”ש רב סרן אליצור טרבלסי, ומתפללים ומבקרים מהארץ ומהעולם.

התפילה התקיימה ליד קבר 70 הזקנים, ששופץ לאחרונה על ידי מועצה אזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף.

יוסי דגן: “אנחנו שמחים לארח כאן מאות רבות של אנשים, דתיים חרדים וחילונים מכל רחבי הארץ והעולם, שהגיעו לכאן כדי להתפלל ולהתחבר לשורשי עמנו. אנחנו מגיעים למקומות של הגדולים במנהיגי עם ישראל, המנהיגים הרוחניים והמדיניים שהיו שותפים לעם ישראל בדרכו, לארץ ולמורשת ארץ ישראל, 70 הזקנים שהמשיכו את יהשע ושהמשיך את משה, והנחילו את התורה לכל עם ישראל, מהמקום הזה אנחנו מתחזקים מתקרבים לשורשים שלנו ואלה הדברים שנותנים לנו את הכח לבנות את ארץ ישראל”

דגן הוסיף: “עם שזוכר את מנהיגיו גם לאחר 2000 שנה, לא ינטוש את ארצו”.

מדברי מפקד גדוד נחשון, סא״ל לירון אפלמן: “בחמישי בלילה התבצעה כניסה מאובטחת על ידי כוחות צה״ל, לכפר עוורתא בכדי לאפשר תפילה סדורה ובטוחה בקברי שבעים הזקנים, איתמר ואלעזר. לוחמי הגדוד פועלים מידי לילה על מנת לסכל ולשמור על ביטחון התושבים. נמשיך לעבוד סביב השעון, להגן ביום ולסכל בלילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות