טען שסוחרי סת”ם של חב”ד מוכרים מזוזות פסולות – ונתבע לדין תורה

בסרטון שהופץ ברשתות חברתיות נטען: סוחרי סת"ם מפורסמים בשכונת קראון הייטס מוכרים מזוזות פסולות או עם 'שאלות' - וזאת לאחר בדיקה מדגמית אצל סופר סת"ם • הסוחרים הנחשבים לבעלי מוניטין רב מיהרו לפנות לדין תורה בבית הדין של חב"ד
נתן פרל
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 16:37

סרטון ויראלי שהופץ בשבוע שעבר ברשתות החברתיות של חב”ד – עורר טלטלה גדולה: מפיצי הסרטון – ובראשם  הרב ישראל דוד וולף, רב חסיד משיקגו – טענו כי שבעה סוחרי סת”ם מפורסמים הפועלים בשכונת קראון הייטס, מוכרים מזוזות שחלקן פסולות – וזאת לאחר בדיקה מדגמית שבוצעה אצל סופר סת”ם.

בסרטון נראים חבילות של מזוזות שנמסרו לסופר סת”ם לבדיקה, ממספר סוחרים ידועים ובעלי מוניטין בשכונת קראון הייטס, מבלי שהסופר ידע ממי הגיעה כל מזוזה.

לטענת מפיקי הסרטון,  מזוזות של שבעה סוחרים היו בחלקן מזוזות פסולות, ובחלק גדול מהן נמצאו שאלות הלכתיות. רק מזוזות של סופר אחד נמצאו כשרות.

מדובר בסוחרים המוכרים מאות אלפי מזוזות – בין היתר לאלפי שליחי חב”ד, והסרטון עורר, כצפוי, סערה גדולה.

שבעת הסוחרים, מצידם, מיהרו להזמין את יוצר הסרטון לדין תורה ב’וועד הרבנים הכללי של רבני חב”ד ליובאוויטש בארה”ב וקנדה’ – באשמת ‘הוצאת שם רע שגרמה להפסד ממון’.

הרב נחום שפירא, מזכיר בית הדין ‘וועד הרבנים הכללי’, שלפתחו הגיע הדין תורה, זימן את הנתבע לדין, ודרש ממנו להפסיק ולפרסם “עד שיוברר הדבר בדין-תורה” – וכתב: “נא להגיב למה לדעתו אין צורך בעיקול”.

מזוזות קראון הייטס
גורם המקורב לסוחרים אומר לחרדים 10: “מעניין שיוצר הסרטון הוא בן דוד של העסק היחיד אותו הגדיר ככשר ומומלץ. עוד יותר מעניין שאותו סוחר  יזם ‘סדנת סת”ם’ בכינוס השלוחים האחרון, שמסקנתו היתה, כמה מפליא, שכולם מוכרים מזוזות פסולות ורק הוא מוכר מזוזות כשרות”.

לדבריו, “הסרטון הזה נועד להשמיץ יהודים בעלי צדקה וחסד בגופם וממונם, שמזכים אלפים ורבבות במוצרי סת”ם כשרים, ו-5000 שלוחים נהנים מהשירות שלהם במשך כל ימות השנה. כעת הוא יצטרך לספק תשובות לבית הדין”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    .
    06/01/2019 19:25
    פייק ניוז
  1. שום בן דוד ושום נעליים
    אין שום קירבה ביניהם

  2. צודק בהחלט אחוז גבוה שנמכר בחבד בדיעבד
    06/01/2019 20:47
    רב בארה"ב
  3. בביזנס בביזנס נטו אין יראתה השם לנגד עינהם

  4. הוא לא בן דוד, למה אתה משקר?
    06/01/2019 22:24
    מקורב שקרן
  5. העובדות מדברות בעד עצמו. כולל זה שהמפיה של המזוזות מרגיש צורך לשקר שהוא בן דוד. לא דובים ולא יער