עורכי הדין תוקפים את השב”כ: “הם מנהלים את החקירה בשיטת מצליח”

עו"ד איתמר בן גביר: "העיתוי של הפרסום מלמד על לחץ השב"כ" • עו"ד עדי קידר: "עוצרים קטינים, מכניסים אותם למרתפי השב"כ ומנתקים אותם מהעולם, הצליח? מצויין, לא הצליח? מביאים את הקטינים הבאים"
חיים טוויל
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 14:57

עו”ד איתמר בן גביר, הגיב אחר הצהרים (ראשון)  להודעת שירות הביטחון הכללי על מעצר הנערים מישיבת ‘פרי הארץ’, החשודים ברצח ערביה.

“העיתוי של הפרסום מלמד על לחץ השב”כ”, אמר בן גביר. “לכאורה נראה כי התיק מתפורר בין בידיים וכי אין ראיות נגד הילדים ועל כן שעה לפני מסיבת העיתונאים של עורכי הדין, מנסים בשירות הביטחון הכללי לקלקל את המסיבה.

“החשודים שתקו בחקירתם, עברו מניפולציות קשות ונמצאים בטראומה קשה ושום הודעת דובר לא תסיט את הנושא”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר מייצג חלק מהנערים בתיק, תוקף את התנהלות השב”כ: “עיתוי התרת הפרסום והנוסח בו בחר השב”כ אינו מקרי. בעוד זמן קצר נפרוס בפני הציבור את העובדות אשר מלמדות כי לחשודים אותם פגשנו אין יד ורגל בתיק זה, ואין שום ראיה שקושרת אותם לחשדות.

“הלילה פגשנו את הקטינים לראשונה לאחר שבוע שבו היו מנועי מפגש עם עו”ד. שמענו שם דברים שאף אזרח בישראל אינו היה מוכן שכך יחקרו נערים צעירים במדינת ישראל.

“השב”כ רוצה לפרסם, אנחנו בעד – הציגו את התיעודים מהחקירות – והציבור ישפוט.

“השב”כ מנהל חקירה בשיטת מצליח. עוצרים קטינים, מכניסים אותם למרתפי השב”כ ומנתקים אותם מהעולם, הצליח? מצויין, לא הצליח? מביאים את הקטינים הבאים אולי יצליח. מי ישים לעוול סוף?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות