השופט בדימוס אמר שהסירטון של נתניהו “הוא הסתה” ו’חטף’ מהליכוד

שופט העליון בדימוס, אליהו מצא, תקף בריאיון ברשת ב' את התבטאויות ראש הממשלה נגד היועץ המשפטי: "זוהי הסתה במובן הפלילי של המילה" • הליכוד: "הוא נגרר לקמפיין התקשורתי שמטרתו להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולהעלות את שלטון השמאל"
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 11:27

במפלגת הליכוד הגיבו הבוקר (ראשון) על “המתקפה הפרועה”, כלשונה, של השופט לשעבר אליהו מצא על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הסרטון שהפיץ במוצאי שבת בעניין פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה על שימוע עוד לפני הבחירות.

“מגוחך לכנות כהסתה כל ביקורת עניינית של ראש הממשלה על התהליך המשפטי התמוה שמתנהל נגדו בעניין השימוע”, אומרים במפלגה, “הרי אין תקדים שפתחו בשימוע נגד איש ציבור בתקופת בחירות ולא אפשרו לו להשמיע את תשובותיו בשימוע עד הבחירות.

“גם אין תקדים לחיפזון התמוה שבו מתקבלת ההחלטה על השימוע תוך ימים ספורים בלבד, לעומת דיונים יסודיים שנמשכים כ-18 חודשים בממוצע במקרים דומים”.

בליכוד הוסיפו: “ברור שההתעקשות להביא במהירות חצאי דברים לפני הבחירות, שעליה קובל ראש הממשלה, היא התערבות גסה בבחירות. בית המשפט העליון נמנע בצדק מלהתערב בנבכי הפוליטיקה ומצער שהשופט לשעבר מצא נגרר לקמפיין התקשורתי שמטרתו להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולהעלות את שלטון השמאל”.

מוקדם יותר היום תקף שופט בית המשפט העליון בדימוס, אליהו מצא, בחריפות את ראש הממשלה בריאיון בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב.

מצא אמר כי הוא אינו זוכר בכל הקריירה שלו “התבטאויות כאלה נגד רשויות אכיפת החוק מצד מישהו שהוא לא ראש ארגון פשע”.

לדבריו, הערות כמו שהשמיע נתניהו הן הסתה במובן הפלילי נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד רשויות החוק. “מה לעשות שלפי שיטתנו ראש הממשלה, השרים, והח”כים כפופים לחוק ואסור להשמיע הערות כמו שהשמיע שהן הסתה נגד היועמ”ש ונגד רשויות החוק? זוהי הסתה במובן הפלילי של המילה”.

השופט מצא אמר: “כשראש ארגון פשע אומר דברים כאלה אף אחד לא מתייחס לדברים האלה. אז אומרים ‘הוא ראש ארגון פשע'”.

לדבריו, “קלקלו לראש הממשלה את המשחק. המהלך שלו להגיע לשימוע כראש ממשלה. המהלך שלו חייב את היועץ המשפטי לממשלה ואת הפרקליטות לעשות את העבודה יותר מהר כדי למלא את חובתם. העם רוצה לדעת מי המועמדים שלו. יש הבדל עצום בין ראש ממשלה שיש נגדו כתב אישום או כתב אישום לאחר שימוע לבין ראש ממשלה שעבר את השימוע בשלום”.

מצא הוסיף: “אם לא היה כלום כי אין כלום, צריך להיות אינטרס של ראש הממשלה לקבור את העניין מהר. ראש הממשלה היה צריך לרצות לסיים את השימוע כמה שיותר מהר. למה הוא רוצה לדחות את זה? העם צריך לדעת את כל הנתונים ולראות בפני מי הוא עומד לפני הבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות