נתניהו מאשים: “השמאל והתקשורת מפעילים לחץ בריוני על היועמ”ש”

בעקבות הדיווחים כי מנדלבליט עשוי להודיע על כתב אישום לפני הבחירות, עולה ראש הממשלה למתקפה: "לא ייתכן לפתוח בשימוע לפני הבחירות, אם לא ניתן לסיימו עד הבחירות" • "המטרה של השמאל ברורה: לנסות להדיח ראש ממשלה באמצעות משפט שדה וגניבת הבחירות מכם" • צפו
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשע"ט / 03.01.2019 21:14

ראש הממשלה פתח הערב (חמישי) בטוויטר סמתקפה על “פעילי השמאל והתקשורת”, שלדבריו מפעילים לחץ על היועץ המשפטי לממשלה לערוך לו שימוע עוד לפני הבחירות.

לדבריו “לחץ בריוני ובלתי אנושי” זה נועד לגרום למנדלבליט “להתערב התערבות גסה בבחירות”.

נתניהו כתב: “במשך שנים מפעילים מפגיני השמאל והתקשורת לחץ בריוני ולא אנושי על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום.

הלחץ הזה מגיע לשיאו בימים אלה. מנסים לכפות על היועץ להתערב התערבות גסה בבחירות על ידי הזמנתי לשימוע – כשידוע מראש שלא ניתן לסיים את השימוע עד הבחירות.

לא ייתכן לפתוח בשימוע לפני הבחירות, אם לא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא יעלה על הדעת שהציבור ישמע רק טענות של צד אחד ולא ישמע את התשובות של הצד השני.

הרי השמעת התשובות הביאה פעם אחר פעם לסגירת תיקים בעבר. זאת בדיוק הסיבה שאף פעם לא פתחו בשימוע לפני הבחירות, אם לא יכלו לסיים אותו עד הבחירות.

וזאת בדיוק הסיבה שהשמאל מנסה לעשות עכשיו את ההיפך, כי המטרה שלו ברורה: לנסות להדיח ראש ממשלה באמצעות משפט שדה וגניבת הבחירות מכם, אזרחי ישראל.

איך אמר אחד מחברי הליכוד? ‘הם יודעים שהקבוצה שלנו תמיד מנצחת, אז הם מנסים ללחוץ על השופט להוציא את מסי מהמשחק'”.

בתך כך, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום, בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בחיפה\ לדבריו של ח”כ דוד אמסלם, שטען כי ‘אם נתניהו יועמד לדין – מיליונים לא יקבלו זאת’- ואמר כי מדובר ב”אמירות חסרות אחריות”.

שלשום נחשף במהדורה המרכזית של ‘החדשות’, כי מנדלבליט נפגש בשבוע שעבר בחשאי עם יועצים משפטיים ופרקליטי מדינה לשעבר, ודן עמם על פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו.

השאלה שנידונה בפורום הייתה האם ראוי לפרסם הודעה על שימוע לפני הגשת כתב אישום טרם הבחירות. מנדלבליט חידד את השאלה ושאל אם ישנה בעיה משפטית שתמנע פרסום ההודעה לפני הבחירות.

לפי הדיווח, כל הנוכחים בפורום סברו שיש לקבל את ההחלטה ולהודיע עליה עוד לפני הבחירות.

מנדלבליט אמר לחברי הפורום: “פרסום ההחלטה לפני הבחירות הוא חובתנו לציבור שהולך לבחור. אעשה מאמץ מרבי להשלים את העבודה בהקדם”. מנדלבליט הוסיף כי אלה הם פני הדברים כל עוד לא יהיו השלמות חקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות