יחימוביץ’: לבני עשתה בעצמה לא מעט דברים אכזריים וקשים לאחרים

יו"ר האופוזיציה החדשה בכאן רשת ב: "אם לבני תרוץ לבד היא לא תעבור את אחוז החסימה" • בתנועה טוענים: גנץ לא פסל חיבור עם לבני
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ט / 02.01.2019 10:14

יו”ר האופוזיציה החדשה, ח”כ שלי יחימוביץ’, התייחסה הבוקר (רביעי) לטענותיה של יו”ר מפלגת התנועה ציפי לבני לשובניזם מצדו של יו”ר העבודה אבי גבאי.

“פמיניזם זה לעמוד לצד אחיותייך הנשים במאבקן. זו לא חוכמה לגלות את הפמיניזם שלך רק כשזה נוגע אלייך”, תקפה יחימוביץ’ בריאיון שהעניקה לתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב.

יחימוביץ’ הודתה בראיון כי פירוק השותפות הפומבי “לא היה סיטואציה נוחה”, אך סירבה לבקר את אבי גבאי על התנהלותו.

“אני לא שייכת למצקצקים”, הבהירה יו”ר האופוזיציה החדשה. “לבני לא טירונית בשדה הפוליטי, היא עשתה בעצמה לא מעט דברים אכזריים וקשים לאחרים. לבני התקשתה לקבל את העובדה שגבאי הוא יו”ר המחנה הציוני, זה היה תהליך של ריסוק ודה-לגיטימציה יומיומיים והצגה שלו כלא-רלוונטי”.

יחימוביץ’ קבעה עוד, כי “אם לבני תרוץ לבד היא לא תעבור את אחוז החסימה”.

ביום שאחרי הפירוק, מתברר כי יו”ר העבודה בחן את ההיפרדות מלבני בסקרים שאותם הזמינה המפלגה, ובהם התברר שמצבו של המחנה הציוני לא משתנה – עם לבני או בלעדיה. בעקבות כך, הגיע גבאי למסקנה שאין ללבני ערך אלקטורלי עבורו, והתחזקה ההחלטה שקיבל כבר בשבוע שעבר לפרק את השותפות.

יו”ר סיעת התנועה יואל חסון התראיין גם הוא לתוכנית ותקף בחריפות את יו”ר העבודה: “פתאום לכל מפלגת העבודה יש מה להגיד על לבני כדי להצדיק את המהלך המבזה של גבאי. לבני הייתה עבורו איום, היא האפילה עליו ולכן התגובות הן כאלה”.

בהמשך טען חסון, כי גבאי ניסה להתחמק מעיסוק בנושאים המדיניים והביטחוניים: “כל היום היינו עסוקים בהתמודדות עם רצונות ובקשות שלו לנסות להפוך את המחנה הציוני לסוג של העתק דהוי של מפלגת כולנו”.

במפלגת התנועה טוענים הבוקר כי בני גנץ העביר מסר ליו”ר המפלגה, ציפי לבני, שלפיו הדיווחים כי הוא לא מעוניין בחיבור איתה משום שהיא שמאלנית – אינם נכונים.

כבר אתמול, עם ההודעה של אבי גבאי על פירוק השותפות עם לבני, עלו במפלגה הערכות שלפיהן הסיכוי לחיבור עם גנץ גדל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זעקת הקוזקית הנגזלת
    02/01/2019 17:45
    שאול א.
  1. היא היתה תלמידה מצטיינת של פרס בחתרנות.