מפלגת בנט ושקד: צל”ש • אריאל: הם לא יעברו החסימה

שמה של המפלגה החדשה יהיה צל"ש, אבל בכנסת היא תקרא סיעת 'הימין החדש' • אריאל: מי שעוזב בצורה כזו חברים שעד אתמול אמר להם 'ודאי שאני הולך אתכם' ובחביון לילה הולך למקום אחר - זו עריקה • יוגב: אתמודד על ראשות הבית היהודי • אלי בן דהן: אני רוצה להוביל
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 09:57

מפלגתם החדשה של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד תקרא מפלגת צל”ש, כך עולה מהמכתב שנשלח מטעמם לוועדת הכנסת.

הסיעה בכנסת שבה חברים בנט, שקד וח”כ שולי מועלם רפאלי – שפרשה יחד אתם מהבית היהודי – תקרא סיעת ‘הימין החדש’.

ועדת הכנסת תתכנס הבוקר (ראשון) לבקשתם של השלושה, על מנת לאשר את פרישתם ממפלגת הבית היהודי.

התפלגותם של השלושה תזכה אותם במימון מפלגות לקראת ההתמודדות בבחירות לכנסת ה-21.

השר אורי אריאל אמר בראיון לרשת ב’: “בנט ערק מהמערכה. כן, מי שעוזב בצורה כזו חברים שעד אתמול אמר להם ‘ודאי שאני הולך אתכם’ ובחביון לילה הולך למקום אחר – זו עריקה. מקווה בשבילם שיעברו את אחוז החסימה, אני חושש מכך”.

הבוקר הודיעו חבר הכנסת מוטי יוגב וסגן השר הרב אלי בן דהן על כוונתם להתמודד על ראשות הבית היהודי בעידן שלאחר בנט ושקד.

בראיון לשרון גל ב’גלי ישראל’ אמר יוגב: “בתקופה האחרונה הייתה לכאורה בושה להרים את דגלי הציונות הדתית. אנחנו נרים את דגלי עם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל ומדינת ישראל. נחזק את דגלי הציונות הדתית, במרכז ובפריפריה”.

“אישית אני מתכוון לקחת אחריות זו ולהתמודד על ראשות מפלגת הבית היהודי וכמובן להפכה למפלגה דתית- לאומית וחברתית, שציבור בוחריה יחוש בה שותף ומשפיע על דרכה”, ציין יוגב.

סגן השר הרב אלי בן דהן אמר בראיון ל’כאן ב’: “מפלגה ימנית ציונית דתית יש רק אחת – וזו הבית היהודי. כמי שנבחר במקום השלישי במפלגה וכיהן כחלק מהנהגתה, בכוונתי לקחת אחריות על המפלגה ולהוביל אותה לטובת הציבור שלנו”.

בראיון התייחס בן דהן גם לפרישתה של שולי מועלם: “שולי היא בשר מבשרה של הציונות הדתית ומקומה בבית היהודי. אני מצטער על הצעד שעשתה, זה גורם לנו לנזק של מיליוני שקלים. המצב הכספי של המפלגה לא מזהיר, יש לנו חובות עוד מלפני הבחירות הקודמות”.

השר יריב לוין אמר הבוקר, כי בימין חוששים מאיבוד מנדטים בעקבות הקמת ‘הימין החדש’. “יהיה קשה לנהל ממשלה אחרי הבחירות עם מפלגות שספק אם יש בכלל הבדל ביניהם. אם אנחנו רוצים את נתניהו ממשיך כראש הממשלה חייבים להצביע לליכוד”, אמר הבוקר בראיון לגלי צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות