נתניהו על גנץ: “לא מתערב כיצד השמאל מחלק את הקולות שלו”

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב להתמודדותו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ואמר: "אני לא מתערב כיצד השמאל מחלק את הקולות שלו" • מוקדם יותר הבהיר נתניהו כי לפרסום ב'ישראל היום' אין שחר
קובי פינדרוס
כ' טבת התשע"ט / 27.12.2018 22:35

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסות חצי משעשעת חצי רצינית למפלגתו החדשה של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ ואמר: “אני לא מתערב כיצד השמאל מחלק את הקולות שלו”. דבריו נאמרו הערב [חמישי] לפני ההמראה לברזיל לרגל השבעת הנשיא ז’איר בולסונרו.

נתניהו נשאל האם הוא חושב שהיועץ המשפטי לממשלה צריך להימנע מהודעה על כתב אישום בעניינו לפני הבחירות. נתניהו השיב: “לא צריך לייחס אליי דברים שלא אמרתי. שמעתי היום על החילול המזעזע של אביו של היועמ”ש, הכרתי אותו. התקשרתי לשר לביטחון הפנים ארדן וביקשתי שהמשטרה תחקור את זה מיד. מתברר שהיא כבר חוקרת את זה ושזה דווח לפני כעשרה ימים. מה שמעניין הוא עיתוי הפרסום, הערב, אחרי הכותרות הכוזבות שייחסו אליי”.

מוקדם יותר אמר רה”מ כי אין בכוונתו לאיים על היועץ המשפטי לממשלה – זאת בניגוד לפרסום הבוקר ב”ישראל היום”.

במכתב ששיגר פרקליטו של נתניהו, נבות תל-צור, ליועת מנדלבליט נכתב: “ברצוני להבהיר ליועץ המשפטי לממשלה הנכבד באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי אין שחר לפרסום וכי הדברים לא נאמרו מעולם על ידי ראש הממשלה או מי מטעמו”.

על פי הפרסום ‘בישראל היום’ נתניהו אמר לאחרונה למקורביו: “לא אפרוש גם אם יוגש נגדי כתב אישום”. עוד פורסם כי בשיחות סגורות אמר נתניהו כי גם אם יוגש נגדו כתב אישום לאחר שימוע, המשפט יתנהל כשהוא מכהן כראש ממשלה. לפי הדיווח, נתניהו לא מתכוון לפרוש – לא כעת, לא אחרי החלטת היועמ”ש בכפוף לשימוע וגם לא אחרי השימוע.

בשיחות סגורות שקיים בימים האחרונים, אחרי החלטתו להקדים את הבחירות, הצהיר נתניהו לפי הפרסום: “החוק ברור, גם אם יוגש נגדי כתב אישום – אני לא הולך”. עוד איימו בליכוד: “אם יפרסם את החלטתו לפני הבחירות, מנדלבליט יותקף ללא רחמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות