הליכוד: אין דילים על הגיוס. ליברמן ולפיד עושים מזה פוליטיקה קטנה

הליכוד על הודעת 'ישראל ביתנו' ממנה עלה כי ליברמן נסוג מתמיכתו בחוק הגיוס: "בניגוד לספינים שהם מפזרים, אין שום דילים או הסכמים עם אף גורם אחר - החוק יובא ככתבו וכלשונו בדיוק כפי שתמכו בו ליברמן ולפיד בקריאה ראשונה, בלי שום שינוי"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 12:02

מפלגת הליכוד מגיבה הבוקר (שני) על הודעת מפלגת ‘ישראל ביתנו’ ממנה עלה כי אביגדור ליברמן נסוג מתמיכתו בחוק הגיוס, למרות שהתחייב לתמוך בחוק בקריאה שניה ושלישית, במידה ולא ייערכו בו שינויים.

גם יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, רמז בשבועות האחרונים כי ייסוג מהתמיכה בחוק.

“חוק הגיוס הוא עניין לאומי מהמעלה הראשונה ואסור לליברמן ולפיד להפוך אותו לפוליטיקה קטנה”, אומרים בליכוד.

לפי הליכוד, “ראש הממשלה נתניהו מחוייב לחוק שגובש על ידי צה״ל והובא לקריאה ראשונה על ידי ליברמן ובתמיכת לפיד. בניגוד לספינים שהם מפזרים, אין שום דילים או הסכמים עם אף גורם אחר – החוק יובא ככתבו וכלשונו בדיוק כפי שתמכו בו ליברמן ולפיד בקריאה ראשונה, בלי שום שינוי”.

בליכוד הדגישו: “זו שעת מבחן לליברמן ולפיד: האם יעמדו בהתחייבותם לציבור ויתמכו בחוק החשוב הזה, או שיעשו פוליטיקה קטנה על חשבון צה”ל והחברה הישראלית. הבחירה בידיהם”, נאמר הודעת הליכוד.

מוקדם יותר היום פרסמה מפלגת ‘ישראל ביתנו’ הודעה רשמית המאיימת שלא לתמוך בחוק, מאחר שלטענת המפלגה, “הקואליציה, במהלך ציני, הופכת את חוק הגיוס מנושא מהותי לנושא אלקטורלי”.

בהודעה נאמר, בין היתר: “עולה השאלה – האם מדובר במשחק מכור והליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שבמידה ויהיו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס וידרשו לשלם קנסות, הישיבות יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר. הבטחה כזו למעשה מרוקנת את החוק מתוכן”.

במפלגה הוסיפו: “חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לשנות את החוק בהתאם לדרישתם מיד בתום הרכבת הממשלה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות