הורים בת”א היסטריים: בי”ס חילק מחזיק מפתחות עם ‘תפילת הדרך’

בית ספר בת"א חילק לתלמידים מחזיק מפתחות שבצידו האחורי 'תפילת הדרך' • הורים טענו כי הדבר פוגע ברגשותיהם - ובית הספר הפסיק את החלוקה • העיתונאי לשעבר יאיר אטינגר: "הסיפור הוא מכתב ההתנצלות והאמוציות המוטרפות. כבר אסור אפילו לטעות עם צעצוע בזארים עלוב בשקל"
יוני גרין
ט"ו טבת התשע"ט / 23.12.2018 00:30

סערת ‘הדתה’ חדשה: בבית ספר עמי”ת בתל אביב מחלקים מידי חודש לילדי יום הולדת מתנה קטנה וסמלית – בחודש האחרון חילקו בבית הספר מחזיק מפתחות.

אלא שבבית הספר לא הבחינו שבחלק האחורי שלי מחזיק המפתחות מופיעה ‘תפילת הדרך’.

הורים שגילו את השערורייה זעמו, ובעקבות כך הוחלט כי מכיוון שהופעת ‘תפילת הדרך’ על מחזיק המפתחות פוגעת ברגשות חלק מההורים, בית הספר קיבל החלטה להפסיק את החלוקה, ולחלק מחזיק מפתחות ללא כיתוב.

במייל ששיגר צוות בית הספר אל ההורים המודאגים – ופרסמה בדף הפייסבוק שלה אביגיל שפרבר – נכתב:

“הורים יקרים שלום,

“בעקבות השיח שנוצר סביב חלוקת מחזיקי המפתחות שבצידם האחורי כתובה תפילת הדרך, ברצוננו להבהיר: בכל שנה אנו נוהגים לחלק מתנה סמלית, אחת לחודש, לילדי יום ההולדת.

“מחזיקי המפתחות הוזמנו ללא ידיעה שבצידם האחורי מופיעה תפילת הדרך. לאחר שחולקו מחזיקים בודדים על ידינו, ללא כל כוונה לקדם אג’נדה דתית, ברגע שהופנה לתשומת ליבנו שהדבר פוגע ברגשותיהם של חלק מההורים, התקבלה ההחלטה להפסיק את חלוקת המחזיקים, ולחלק מחזיקי מפתחות ללא הכיתוב.

“בכוונתנו להסביר לתלמידים את השינוי, ובנוסף להפוך את המקרה להזדמנות לשיח ולמידה סביב הנושא”.

תליון תפילת הדרך

 

אחד הגולשים הגיב על המהומה: “יהי רצון שתוליך את ‘מחוננים תל אביב’ לשלום ותצעידם לשלום ותדריכם לשלום ותגיעם למחוז חפצם לחיים לשמחה ולשלום ותצילם מכף כל אוייב ואורב ומכף כל מסיתי ההדתה. ברוך שומע תפילה”.

עיתונאי ‘הארץ’ לשעבר, יאיר אטינגר, הגיב: “סליחה אבל חלק מהתגובות למכתב שפרסמה Avigail Sperber מפספסות בעיני. חילונים לא צריכים לאהוב או לסבול תוכן דתי אם הוא לא בקו שלהם. הסיפור הוא מכתב ההתנצלות והאמוציות המוטרפות שכנראה עומדות מאחוריו. הרפלקסים סביב ההדתה כל כך מתוחים, שכבר אסור אפילו לטעות עם צעצוע בזארים עלוב בשקל.

“ומה יותר קלאסי-בזארים מאשר מחזיק מפתחות בשקל עם תפילת הדרך מאחור? מניח שאלפי חתיכות מיוצרות כעת בסין”.

תנועת נאמני תורה ועבודה הגיבה: “התגובות ההיסטריות של הורים לנוכח מחזיק מפתחות עם תפילת הדרך, מצערות מאוד. הן תוצר ישיר של פחד וחרדה ולעיתים גם תוצר של פעילות אינטנסיבית וכופה מצד קבוצות בחברה החרדית ובציונות הדתית. באו לקרב ויצאו מרחיקות. אין לנו אלא להצטער על תגובות ההורים, ועם זאת לקוות שהגורמים הרלוונטיים במגזר שלנו יפיקו את הלקחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחזיק מפתחות
    24/12/2018 07:18
    אלמונית
  1. הורים מסכנים לא פלא שהדור שלנו ככה. בורות כאין כמותה