יש קואליציה בירושלים: ש”ס ו’דגל’ חתמו עם משה ליאון • ומה יקבלו?

חברי סיעות 'דגל התורה' וש"ס חתמו הערב על כניסה לקואליציה של משה ליאון בירושלים • אגודת ישראל בינתיים בחוץ • ליאון: "זהו רגע מרגש" • ואיזה תפקידים וכיבודים תקבל כל סיעה?
אריה ריבקינד
י' טבת התשע"ט / 18.12.2018 20:07

הערב (שלישי) נחתמו הסכמים קואליציוניים נוספים בבירה, לאחר שסיעות דגל התורה ושס התווספו לליכוד, ‘הבית היהודי’ ו’מאוחדים’ שכבר חתמו, והצטרפו לקואלצייה של משה ליאון בבירה, המונה כעת 17 מנדטים.

שתי הסיעות מונות יחד 11 מנדטים. החתימה עם שתי הסיעות שעמדו מאחורי ניצחונו של ליאון התעכבה עד כה, מאחר ששתיהן התקוטטו על תיקים זהים.

סיעת אגודת ישראל, שקיבלה בבחירות רק שלושה מנדטים –  נמצאת לפי שעה מחוץ לקואליציה. זאת לאחר שהגאון רבי יוסף אפרתי, מי שקיבל בשבוע שעבר – כפי שנחשף באתר חרדים 10 – את המושכות של ניהול המו”מ מטעם ‘דגל’, הקשיח את עמדת התנועה הליטאית כלפי האחות החסידית.

על פי ההסכם, סיעת ש”ס תקבל שני סגני ראש עיר בשכר ותפקיד ממלא מקום ראש העיר עבור יו״ר הסיעה צביקה כהן. כמו כן קיבלה ש”ס גם את תפקיד המשנה לראש העיר.

במעמד החתימה על ההסכם הקואליציוני השתתפו יו״ר הסיעה צביקה כהן וחברי המועצה חיים כהן, אברהם בצלאל, שמואל מרציאנו וצביקה אסולין. כמו כן, השתתף מנכ״ל ש”ס חיים ביטון.

יו״ר ש”ס צביקה כהן אמר לאחר חתימת ההסכם: “סיעת שס קיבלה מגוון רחב מאד של תיקים ותפקידים, כפי שלא היה לנו מעולם בעיריית ירושלים. כל הנושאים החשובים שבהם אנו מטפלים יהיו באחריות ובשליטת נציגי ש”ס.

“אני רוצה להודות ליו״ר התנועה שר הפנים הרב אריה דרעי שעשה הכל על מנת שנגיע לרשימת ההישגים המבורכת הזו. מצפות לנו חמש שנות עשיה מרתקות”.

משה ליאון, שס

רשימת התיקים והתפקידים שקיבלה ש”ס:  

שני סגנים
כספים
מורשת מן המזרח
ארנונה
חן חרדי
מנח”ח
קידום נוער תורני

משה ליאון, דגל

רשימת התיקים והתפקידים שקיבלה דגל התורה:
שני סגנים
תכנון ובניה
משאבי חינוך חרדי
מבני ציבור
נכסים
תרבות תורנית
קידום נוער חרדי

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: “זהו רגע מרגש, אני סבור ובטוח שנעבוד יחד עם כל הסיעות ויחד כולנו נאחד את תושבי ירושלים ונפעל למען ירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות