פרקליטת החרדי שהורעב בטיסת אל על: בלי פיצוי הגון – הרב יורה להחרים

עו"ד יעל פרידמן, המייצגת את יונתן עמוס, חב"דניק מקרית שמואל, שעבר סבל והשפלה בטיסה ללוס אנג'לס - שיגרה מכתב ל'אל על' • 'ההתייחסות השערורייתית כלפיו אמורה לשמש כנורת אזהרה ובסיס לבדיקה מעמיקה: כיצד מערכת הבקרה כשלה ונוסע אמור לצום במהלך טיסה בת 15 שעות?'
יוני גרין
י' טבת התשע"ט / 18.12.2018 00:36

בלעדי לחרדים 10: יונתן עמוס, חסיד חב”ד תושב קרית שמואל שבחיפה, ששיגר לחברת ‘אל על’ מכתב בו גולל את הסבל וההשפלה שעברו עליו בטיסה ללוס אנג’לס, ובטיסה חזור מניו יורק לישראל – נקט היום (שני) בצעד נוסף.

עמוס, שלא היה מוכן לקבל את ההסברים המתחמקים של החברה בעקבות פנייתו, פנה אל עורכת הדין יעל פרידמן – ששיגרה מכתב אל מחלקת שירות לקוחות, בו היא מזהירה כי רב הקהילה של עמוס ישקול להורות לחברי הקהילה על הפסקת ההתקשרות עם אל על, במידה והחברה “לא תספק הסבר מניח את הדעת אשר ילווה בפיצוי הגון”.

“מרשי נמנה עם קבוצת הנוסע המתמיד של חברתכם”, כותבת עורכת הדין. “התנהלות צוות הטיסה כלפי מרשי לא זו בלבד שגובלת בהתעמרות לשמה, אלא שזו עולה לכדי חוסר תום לב אשר גרם למרשי עלבון ועוגמת נפש אשר מפורטים כאן כקליפת האגוז”.

לפי מכתבה, “צוות האוויר הפגין זלזול בנוסע אשר מלבד היותו לקוח מן השורה זה נמנה עם הלקוחות הקבועים של החברה, וההתייחסות השערורייתית כלפיו אמורה לשמש כנורת אזהרה ובסיס לבדיקה מעמיקה של התנהלות צוות האוויר כלפי לקוחות החברה”.

היא מוסיפה: “במהלך שנים נוהגת קהילת חב”ד בכלל ומרשי בפרט לתעדף נסיעות לחו”ל עם חברת הבית של מדינת ישראל ואלו חשים כי כבודם נרמס בשערי העיר. וככל שחברתכם לא תספק הסבר מניח את הדעת אשר ילווה בפיצוי הגון, ישקול רב הקהילה להורות על הפסקת ההתקשרות עם חברתכם.

“לא יעלה על הדעת כי נציגי הקהילה אשר בוחרת לשכור את שירותכם באופן קבוע וממניעים אידיאולוגיים, יזכו לקבל יחס שכזה וכדי ביזיון וקצף”.

עו”ד פרידמן מפרטת בקצרה את התנהלות צוות האוויר: “מרשי נתבקש להחליף מושב משיקולים שונים ועל כך אין בפינו טרוניה, שכן כפי האמור במכתביכם מיום 28.11.18 ומיום 4.12.18 אין באחריות צוות הטיסה ‘למיין’ את באי הטיסה לפי גודלם ונפחם. ברם, לא יעלה על הדעת כי מרשי ישובץ בעל כורחו במושב צר מהרגיל, ללא מקום מספק להניח את רגליו וייאלץ להידחס משל היה הוא חפץ במקום צר מלהכילו. פשוטו כמשמעו! בתום הטיסה מרשי סבל מכאבים עזים בגבו וברגליו”.

עורכת הדין מציינת, כי “על צוות האוויר חלה החובה לבחון את האופציה המיטבית על מנת להושיב את מרשי במושב התואם את מידותיו. לכל הפחות כפי המושב אשר שוריין עבורו. ותחת זאת בחר לקבוע עובדה אשר גרמה למרשי להידחס במושב שאינו מותאם למידותיו במהלך כל שעות הטיסה”.

על מחדל מנת האוכל כותבת עורכת הדין: “מרשי הזמין מנת אוכל מהדרין ולהפתעתו, בעת חלוקת המזון כל שהיה בפיה של דיילת האוויר לומר הוא כי אין בידיה להציע למרשי את אשר הוזמן. סתמה ולא פירשה! סופק למישהו אחר וזהו!

“עסקינן בשערורייה אם לא למעלה מכך, שכן המדובר בטיסה בת 15 שעות!!! עליה מרשי שילם טבין ותקילין ממיטב כספו וחברתכם התחייבה לספק מזון בכשרות מהודרת ותחת זאת הותירה את מרשי ללא מזון וחמור מכך, ללא כל נכונות לסייע בעדו תוך הפגנת אטימות מוחצנת.

” עוד בטרם העיסוק בהפרת ההתחייבות כלפי מרשי, חברתכם נדרשת בזאת לערוך בדק בית – כיצד זה מערכת הבקרה כשלה ונוסע אמור לצום במהלך טיסה בת 15 שעות?

” אין בידי לתאר את הרגשתו של מרשי בשעה בה צוות האוויר מציע לו שאריות של מנה/מנת מהדרין פתוחה כתחליף… ולעניין זה ייאמר כי חברתכם לקתה שוב ובאופן חמור, שכן, הוראת הכשרות מחייבת כי המנה תוגש כאשר היא סגורה הרמטית כתנאי לכשרותה!”

על שהתרחש בטיסת חזור, כותבת עו”ד פרידמן: “בשובו של מרשי מחו”ל בעת בה חולקה ארוחת הבוקר, חטף מרשי תרדמת קלה כדרך הנוסעים בטיסות ארוכות ומייגעות מעין זו. לא זו בלבד שדיילת האוויר לא טרחה להותיר את ארוחת הבוקר במגש המיועד לכך בסמוך למושב, אלא שכאשר התעורר מרשי עוד בטרם סיים צוות האוויר את חלוקת הארוחה ליתר הנוסעים, ביקש הלה מדיילת האוויר את הארוחה, ונענה כי הדבר אינו אפשרי כלל! שכן המנות מצויות בקומה השנייה של המטוס ואין בידה להיענות לבקשתו.

“ברי לכל תינוק של בית רבן”, כותבת העו”ד, “כי דיילת האוויר יכלה בנקל לדאוג למרשי לארוחת הבוקר ולמצער, בפנינו התנהלות עצלה של צוות האוויר ורמת שירות מן הגרועים שבהם וזאת עוד בטרם העיסוק בנזקים אשר נגרמו למרשי שנאלץ, הלכה למעשה, לצום שעות רבות ולשנות סדרי בראשית בשעות בהן זה היה אמור ליטול תרופות חיוניות.

היא מוסיפה וכותבת על הזילזול של החברה בנוסע: “אף העובדה כי צג הצפייה של מרשי (המסך האישי) לא פעל במהלך הטיסה ולמרשי כלל לא הוצעו אמצעים אחרים, כגון מסך נייד המחולק בטיסות במצבים מעין אלו, מחזקת את התחושה כי צוות הטיסה חטא בחטא היוהרה והזלזול המופגן כלפי מרשי באופן קיצוני וכעור.

היא מדגישה: “מרשי הינו לקוח תם לב, נוסע מתמיד בחברתכם, אשר נאלץ לחוות טיסה שהותירה בליבו ובליבם של חברי הקהילה תחושה קשה של עלבון מצורת ההתייחסות ומתן השירות. כאמור, במהלך השנים חברתכם מתועדפת על ידי קהילת חב”ד דרך קבע והמצופה מכם הוא לרמת שירות נאותה כפי שחרטתם על דגלכם, לה אין זכר בחוויה הקשה אשר חווה מרשי.

“בטרם ישקלו חברי הקהילה בכלל את המשך דרכם ומרשי בפרט את התנהלותו המשפטית והארגונית מול חברתכם, ניתנת לכם האפשרות להשיב על האמור ביריעה זו ולהציע למרשי את שזכאי הוא לו עפ”י חוק לאמור, השבת דמי הכרטיס של טיסה זו – ובדיקה מעמיקה של המחדלים הרבים שהיו מנת חלקו”.

יונתן עמוס, אל ל, מכתב עוד

יונתן עמוס, אל ל, מכתב עוד

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק או לא, יש כאן איום מפורש.
    18/12/2018 10:57
    שפרל'ה
  1. “בטרם ישקלו חברי הקהילה בכלל את המשך דרכם”,
    ילדותי, לא מקצועי ומתבקשת תגובת עו”ד מקצועי.

  2. קצת גוזמא
    18/12/2018 15:48
    נ
  3. בימים שבהם אנשים נהרגים ונפצעים ומתים ממחלות רק על זה יש להתלונן ? על כיסא לא נוח? על אוכל לא מתאים? איזו קטנוניות. גם אני טסה ודי הרבה ותמיד תמיד מצטיידת באוכל מהבית ויודעת מראש שישיבה במטוס לא תהיה נוחה. רבותי. פרופורציות

  4. הארוחה הקלה
    18/12/2018 15:57
    סתם לידיעתכם
  5. שהיא חלבית ומוגשת ברוב הטיסות ככשרה, יכול כל אחד לאכול, אין הבדל בין הארוחה הזו לארוחת המהדרין, תשאלו את הרב של אל על. אם הרב לא רצה את הארוחה הזאת זו בעיה שלו.
    מעבר לכך, הטרנד אכלו לי שתו לי נהיה אופנה חרדית?

    • יעקב   20/12/2018 17:21

      תמשיכו להרשות לירוק עליכם ותצעקו לכולם שזה גשם. אסור להתכופף ולתת לכל אחד לרמוס את הציבור החרדי, אם יש לאחרונה הרבה תלונות כנראה שלאחרונה מתייחסים אלינו לא כמו לכולם וד”ל…

  6. אני חילונית ומזדהה עם הנפגע החרדי
    22/12/2018 04:16
    הילה
  7. אף כי עורכת הדין שלו טובעת בגוזמאות כאילו מדובר באגדה חסידית על מפגש של נוסע עם השטן.
    ועם זאת, להיות רעב בטיסה ארוכה בלי עודף חמצן במטוס עלול להיות סיוט גם בלי מכאובי גוף.אל על לא ערוכה עבור החרדים, למשל כריכים כשרים למהדרין כבררת מחדל.ומדובר בהלוך וחזור.גם העברתו של הנוסע למקום דחוק בגלל 2 שמנים נשמעת כמו מהתלה גרועה. הפיצוי הוא עלבון בפני עצמו וכך גם הטקסט האירוני של החברה אודות נפח הנוסעים.
    לדעתי יש להעניק לנוסע 2 כרטיסים לפחות.להבא יסע נא עם חברה אחרת ובתיקו כריכים מהבית וחטיפים כגון שקדים ותמרים.די בכך ל10 שעות.מטוס,אינו מסעדה.על אנשי חבד להתארגן לדעתי ולהציע לחברה אחרת להיות נוסעים קבועים אם יוכלו לענות על צרכיהם כיהודים.(אזור תפילה וכו).האוכל באל על אגב נורא ואם מתרחשת תקלה ואובדת מזוודה או נקרעת ותכולתה מתפזרת(קרה לי פעם)- מעליבים אותך בפיצוי מגוחך.ועוד לא דיברתי על מזוודה שנוסעת בטעות ליעד אחר והנוסע נשאר לעתים 2 יממות בלעדיה ונאלץ לרכוש בגדים וכו עד שתגיע(קרה לחברי).