פרקליט הארכיאולוגים הטיח: ‘מרמים פה, אתם לא מבינים’

הוועדה המחוזית בבירה בדיון חריג על עבודות הבניה בכותל הדרומי • חבר הועדה: "נדרשים לאשר למפרע בינוי לא חוקי" • עו"ד אמנון לורך: "שמים בלוקים על המורשת היחידה שיש לנו מחורבן הבית" • המטה לשמירת קדושת הכותל: מחטף שמטרתו לרצות קבוצה רפורמית שולית
אריה ריבקינד
ט' טבת התשע"ט / 17.12.2018 12:07

מחטף וקומבינה פוליטית? הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים התכנסה הבוקר (שני) כדי לאשר את העבודות בדרום הכותל המערבי – בשטח המכונה ‘הכותל הרורמי’.

הדיון מתקיים בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים  לבקשת מזכיר הממשלה, לאחר שהועדה המקומית של העירייה סירבה לדון בהיתר הבניה, מפאת רגישות הסוגיה ואי הסדרים שבבקשת האישור.

הוועדה התכנסה הבוקר, לאחר שאתמול שיגרו עורכי דין ממשרד יגאל ארנון ושות’ בקשה לביטול הדיון בנימוק כי מבחינה חוקית אין כלל סמכות לוועדה לדון בעניין, אלא לוועדת ערר מחוזית.

בנוסף נטען, כי בקשת אישור העבודות אינה עומדת בתנאי החוק וכי היא משנה לחלוטין את תכנון הבניה במקום, כך שנדרש הליך חדש של אישור כל התכנית ואי אפשר לאשרה במחטף.

במהלך הדיון התריס חבר הוועדה אברהם שקד: “אנחנו למעשה נדרשים לאשר גם בינוי לא חוקי שנעשה בשנה האחרונה?”

יו”ר הועדה לא הגיב ישירות לטענה, אלא ענה בלקוניות: “אנחנו נדרשים להאריך את תוקף ההיתר ואני בכוונה אומר כך ולא ארחיב”.

בהמשך הדיון דיבר עו”ד אמנון לורך ממשרד עו”ד ארנון ושות’, המייצג קבוצת ארכיאולוגים – ובהדגמה בעזרת שקופיות, טען כלפי חברי הוועדה: “מרמים אתכם בנתונים”.

הוא פירט את שינוי התכנית הפוגע קשות בעתיקות ובמקום – ואמר: “שמים בלוקים על המורשת היחידה שיש לנו מחורבן הבית. כל הדבר הזה נעלם לצרכים פוליטיים עכשוויים”.

לורך הוסיף:  “אני משתמש במילה חריפה כי פשוט מרמים אתכם בנתונים. אתם פשוט לא מבינים.”

חבר נוסף בוועדה לא היה מוכן לקבל את ההרגעה כי מדובר רק ב’הארכת היתר” וטען בתוקף כי מדובר בהטעיה, שכן “הארכת היתר לא יכולה לשנות תכנית בתוקף. מה שיש כאן כרגע זה עבודות לא חוקיות בניגוד לחוק שבתוקף. מה שאתם מבקשים זה לשנות תכנית בתוקף, אז תביאו תכנית חדשה!”

מהמטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל נמסר בתגובה: “אנו קוראים לממשלת ישראל להקשיב לרחשי מיליוני מתפללי הכותל ולפעול להרחבת עזרות התפילה בכותל, במקום לעסוק במחטפים תכנוניים שמטרתם לרצות קבוצה רפורמית שולית ולא רלוונטית העושה שימוש ציני בקודשי ישראל וברגשות הציבור”.

הדיון בוועדה התנהל בדלתיים סגורות ותחת חיסיון, לאחר שכל המשתתפים הוצאו מהדיון – ולאחר שעות של דיון הוחלט לדחות את ההצבעה, על מנת לבקש תשובות לטענות המתנגדים למתווה והבהרות מעיריית ירושלים באשר לסיבה בגינה סירבה לדון בהוצאת ההיתר בוועדה המקומית כמקובל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות