“הבת הרפורמית”: עדינה בר שלום הגישה תביעה נגד הרב דוד בניזרי

אחרי שהרב דוד בניזרי, רב קהילה בבית שמש, אמר שהוא מרחם על "הבת הרפורמית" של הרב עובדיה וכינה אותה "רשעה ארורה" - היא הגישה תביעת לשון הרע • הרב בניזרי התנצל כבר לפני חודש: "היו דיבורים שהיה עדיף שלא יאמרו"
חיים טוויל
ח' טבת התשע"ט / 16.12.2018 13:10

הרבנית עדינה בר שלום הגישה תביעה על לשון הרע נגד הרב דוד בניזרי, רב קהילה בבית שמש המזוהה עם ש”ס, בסכום של 300 אלף שקל.

הסיבה? באירוע שנערך לאחר היוודע תוצאות הבחירות בבית שמש, השתלח הרב בניזרי, כשלצידו משה אבוטבול,  בחרדים שתמכו בראש העיר עליזה בלוך – ותקף גם את הרבנית עדינה בר-שלום, על רקע תמיכתה בבלוך לראשות העירייה: “אני מרחם על הבת הרפורמית שלו, הרשעה הארורה הזו, שבאה לפה ודיברה בשם הרבנות ובשם ‘מועצת הנשים של בית שמש’. אוי לה מיום הדין, אוי לה מיום התוכחה”.

התביעה הוגשה למרות שהרב בניזרי, אחיו של הרב שלמה בניזרי, הודיע כבר לפני חודש כי הוא חוזר בו מהאמירות הקשות נגד החרדים שהצביעו לראש העיר עליזה בלוך.

במכתב שהעביר לפרסום ב’קרן אור’, אתר חדשות מקומי בבית שמש ופורסם גם באתר ynet, הוא כתב:  “עברו עלי ימים לא פשוטים, כולל נדודי שינה, הדברים לא היו צריכים להיאמר ואני מרגיש רע מאוד עם הדברים, לכן אני מבקש להעביר לה באמצעותכם את ההתנצלות ואני מקווה שהיא תקבל אותה”.

הרב צירף את התנצלותו הכתובה: “במוצ”ש האחרון פרשת תולדות, נשאתי דברים בבית המדרש ‘מזרח שמש’, ולצערי היו דיבורים שהיה עדיף שלא יאמרו. אף שתהום פעורה בין דעותיי לדעותיה של הגב’ עדינה בר שלום, (- בתו של מר”ן זצוק”ל), בכל דרך ההשקפה התורנית שלי, מכל מקום לצערי בלהט הדברים כיניתי אותה ‘רפורמית’, כשכל כוונתי הייתה להדגיש אך ורק את המרחק בין דעותיה לדעת תורה של רבותינו הקדושים, אולם לא הייתה כוונתי כלל ח”ו לגבי רמת קיום המצוות מצידה, וכן הביטויים ‘רישעה ארורה’, הינם ביטויים שהייתי שמח אילו לא נאמרו, ו’דברי חכמים בנחת נשמעים'”.

הוא הוסיף: “אי לכך הייתי רוצה להתנצל ולבקש את סליחתה, ומכאן בקשתי שטוחה שכל הקורא התנצלות זו שיעביר אותה למיודעיו. והאמת והשלום אהבו ע”ה בניזרי דוד ס”ט”.

הרבנית בר שלום אמרה אז בתגובה לאתר ynet: “על שנאה כזאת חרבה ירושלים, ואין לי ספק שגם יום הכיפורים אינו מכפר. בכוונתי להגיש תביעת דיבה כנגדו. איני רפורמית וכוונתו הייתה לפגוע בשמי ובשם משפחתי. לא אעבור על כך לסדר היום. אנשים כדמותו פוגעים אנושות בציבור החרדי ומן הראוי שילמד שיש מחיר לחרצובות לשונו”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו אז היא מוכיחה בתביעה שהיא אכן רפורמית
    16/12/2018 17:39
    חיים
  1. שם רע
    16/12/2018 19:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  2. מוצי שם רע אין לו מחילה וגם צריך ללמד לקח את כל המישתלחים למינהם אסור לותר כי הם לא באמת מצתערים רק מהפה לחוץ

  3. למעשה המילה רפורמי היא מילת גנאי
    16/12/2018 20:29
    ישורון
  4. ועל כך בית המשפט יהיה בבעיה כאשר יצטרך להחליט האם היא מילת גנאי ועל כן זה לשון הרע.
    היא יכולה לטעון גם שהוא לא חרדי.
    ונאמרים מלים “בוגד” שמאלני ,פשיסט, גזען, עמלק, חמסניק, מה יהיה עם אוצר המלים שיש עוד רבות .
    לכן אני סבור שהכל רעש וצלצולים והם ישבו יחד והוא יתנצל ויעשו לגברת בר שלום עוד כותרת אבל היא כבר סיימה את הקריירה הן חינוכית והן פוליטית.

  5. אבל היר רפורמית, זו האמת..
    17/12/2018 23:11
    חחח
  6. רפורמית

  7. לא כל מי שאינו חרדי בדיוק כמוך אז הוא רפורמי
    18/12/2018 03:46
    תתבגרו אהבלים
  8. היא בתו של מרן ע”ה כן מרן הגדול הוא גידל וחינך אותה ויצאה אשת חייל
    מנין העזות מצח לפתוח הפה נגד אשה יקרה זו