“אני לא יכול לבכות, אני צריך לשמוח כי אתה למעלה, ליד הקב”ה” • הלווית הלוחמים שנרצחו

אלפים ליוו בירושלים ובאשקלון את שני לוחמי 'נצח יהודה' שנרצחו בפיגוע בגבעת אסף - בדרכם האחרונה • אביו של יוסי כהן הי"ד: "כמה שנים גידלתי אותך, ילד נפלא, קדוש, טהור, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה" • אביו של יובל מור יוסף הי"ד ספד: "ילד של תורה, ילד של כיבוד הורים"
חיים טוויל
ו' טבת התשע"ט / 14.12.2018 11:10

שני לוחמי גדוד ‘נצח יהודה’ שנהרגו אתמול  בפיגוע הירי בגבעת אסף – סמ”ר יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן הי”ד, מובאים הבוקר (שישי) למנוחות.

יוסי כהן הי”ד בן ה-19 ייטמן בחלקת ברסלב בהר הזיתים בירושלים. יובל מור יוסף הי”ד, בן 20 ייטמן בבית העלמין הצבאי באשקלון.

בין המלווים את יוסי כהן בהלוויה שיצאה מבית הלוויות ‘שמגר’: ראש העיר ירושלים משה ליאון, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים הרב שלמה עמאר, תת אלוף דוד זיני, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן וחברי הכנסת מוטי יוגב ואורן חזן.

אביו החורג, הרב אליהו מירב, ספד לו: “לא ידענו, לא האמנו, לא חשבנו, כולך זהב, כולך זהב טהור, בן 19 וחצי, אפילו לא 20. יוסף, ילד מתוק, ילד צדיק, לא האמנתי שנגיע לרגע הזה. כולנו מאמינים שה’ נתן וה’ לקח.

“כמה שנים גידלתי אותך, ילד נפלא, קדוש, טהור, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה”, הוסיף האב שפרץ בבכי. “די לשנאת אחים, די לשנאת החינם, זה בלתי נסבל, שכולם יבינו שאנחנו עם אחד. יוסף, תעלה למעלה ותנחם משם את אימא שלך היקרה, את האחים שלך היתומים”, הוסיף מירב.

צילום: מדברים תקשורת

רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, ספד בהלוויה: “אויבי ישראל רוצים להכחיד אותנו אבל אנחנו בטוחים שעם קדושים כאלה אף אחד לא יוכל להכניע אותנו. אנחנו אומרים למנוח – תהיה שליח ציבור של כל עם ישראל כולו ולא תנוח, תביא את צעקתנו לפני ה’, התפילה שלך טובה משלנו, ה’ מקבל אותך בזרועות פתוחות”.

יוסי כהן הי”ד היה יתום מאב. אביו של יוסי הי”ד – הרב איתן כהן ז”ל, היה רופא שיניים מוכר בבני ברק. הוא נפטר לפני מספר שנים ממחלה קשה.

אמו התחתנה בשנית עם הרב אליהו מירב, טייס קרב בחיל האוויר שחזר בתשובה.

אימו של יוסי,  אודל כהן-מירב, סיפרה בראיון ל’כאן’: “אני חושבת שמבחינתי זו סגירת מעגל נפלאה להודות, להודות ושוב להודות על המתנה שקיבלתי. לפני 19 שנים וחצי, נולד בשבת, בחצות הלילה, והחזיר את נשמתו הטהורה בפרשת השבוע של עוד יוסף חי. מבחינתי הוא עדיין חי, והוא מלווה אותנו”.

ל’החדשות’ אמרה: “הוא איתנו והוא מלווה אותנו. בשבת האחרונה, כשהוא בא לבקר, עשינו סבב של הודיות ואחרי שהודה על השבת הנפלאה, הודה על הזכות שלו להגן על עם ישראל מתוך אהבה ושמחה – אז אני מאמינה שהוא מילא את השליחות שלו בנאמנות ויהיה מליץ יושר על כולנו על גאולה שלמה של עם ישראל”.

”נפלת בהגנה על המולדת”

כ-2,000 בני אדם הגיעו לחלקה הצבאית בבית העלמין באשקלון, כדי ללוות את סמ”ר יובל מור יוסף הי”ד בדרכו האחרונה.

מוטי מור יוסף, אביו של יובל הי”ד, ספד לו: “בן יקיר לי. ילד של שעשועים, ילד של תורה, ילד של כיבוד הורים. באת לעולם כדי לעזור. תמשיך להתפלל על הבנות. אני לא יכול לבכות, אני צריך לשמוח כי אתה שם למעלה ליד הקדוש ברוך הוא. תתפלל על אמא, על מורן ועל מיתר, שנמשיך לגדל את הבנות בשמחה עם כל הקושי. אתה תהיה איתנו לעד”.

יובל מור יוסף
צילום: Tomer Shunem Halevi/Flash90

אורי שלו, בן דודו של יובל, ספד לו: ״הלב כואב והראש מסרב להאמין. נפלת על הגנת הארץ. שמך יובל כי נולדת בשנת היובל למדינת ישראל. תמיד הרשימה אותי הידיעה שלך בתורה אבא אמר לי שתמיד הזכרת את סבא. יהיו חסרות שיחות השמחה, הצחוקים והכדורסל. תמיד היית גאה שאתה משרת ביחידה קרבית. תמיד חייכת, נשמה טהורה וטובת לב, תחסר לכולנו. תנוח על משכבך בשלום, אני אוהב אותך״.

מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה ציון רצון, ספד ליובל: “לדאבוני לא הכרתי אותך באופן אישי, אבל שמעתי עליך דברים רבים. חבריך סיפרו לי על אדם מיוחד, צנוע, שקט, בעל לב רחב. היית עמוד תווך במשפחת. כל חופשה הייתה מוקדשת למשפחתך ולעזרה בטיפול באחיותיך.

“נפלת בהגנה על המולדת, אני מבטיח לך שרוחנו לא תיפול, לא ננוח ולא נשקוט עד שנתפוס את המחבל”.

מחנכו של סמ”ר יובל מור יוסף, בני דוד, סיפר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב: “את יובל חינכתי שש שנים רצופות. הוא היה תלמיד כובש. בעל מידות. יובל נגע בכל אחד. זו הסיבה שכולם אהבו אותו. גם מורים שלא לימדו אותו ראו אותו כילד נדיב ומסייע. הוא מלח הארץ. היה כדורסלן מצטיין שהגיע להישגים יפים מאוד. פשוט מאוד. תלמיד ששילב תורה עם דרך ארץ.

“הוא היה ילד מדהים. פשוט רק צער עצום על מה שקרה לו. כנגד כל הסיכויים הוא הפך ללוחם. הוא היה בן בכור. יש לו אחות גדולה ועוד שתי אחיות קטנות ממנו עם צרכים מיוחדים. הוא היה מטפל בהן במסירות. הוא יכול היה בקלות לבוא ולומר שהוא צריך לשרת קרוב לבית. הוא רצה לעשות הכול למען המדינה. ציונות פשוטו כמשמעו. זו דמות מופת בלי הגזמה. המסירות זה אצלו ב-DNA”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות