יצא מרכב, פתח באש – ונמלט: שני הרוגים בפיגוע ירי בגבעת אסף

שני צעירים כבני 20 נהרגו בפיגוע ירי שבוצע בגבעת אסף בין הישוב עפרה לבית אל • שני פצועים במצב אנוש וקשה פונו לבתי חולים בירושלים • ראש מועצת בנימין: "לא נהיה ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלסטיני" • הפלסטינים: הרכב באמצעותו בוצע הפיגוע נמצא נטוש כשבתוכו תרמילים
חיים טוויל
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 11:31

שני צעירים ישראלים, כבני 20, נרצחו לפני הצהריים (חמישי) בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף, בין בית אל לעפרה שבחבל בנימין.

כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לשני פצועים נוספים ופינו אותם לבתי החולים בירושלים.

צעירה ישראלית פונתה במצב קשה לבית החולים שערי צדק, ופצוע אנוש פונה לבית החולים הדסה עין כרם.

מתחקיר ראשוני עולה כי מחבל הגיע עם רכב לאזור גבעת אסף, ירד ממנו, יצא לעבר הטרמפיאדה ופתח באש לעבר אנשים שעמדו בצומת.

לאחר הירי, המחבל חזר לרכב ובעזרת מחבל נוסף שהיה ברכב נמלט מהמקום, ללא פגע.

לוחמי צה”ל סורקים במרחב בנימין אחר המחבלים שנמלטו מהזירה ומבצעים בידוקים בכל הכניסות והיציאות במרחב. צה”ל תגבר כוחות באיזור והטיל כתר על העיר רמאללה.

על פי דיווח פלסטיני, הרכב שבאמצעותו בוצע הפיגוע, מיצובישי בצבע כחול, נמצא נטוש סמוך לעין תות על ציר הזבל בין בית אל לפסגות, כאשר בתוכו תרמילים ולידו עקבות בריחה לרמאללה.

משפחתה של פצועת הפיגוע מבקשת להתפלל לרפואתה: שירה בת מיכל סבג.

פראמדיק מד”א שלום גליל שטיפל בפצועים: “כשהגענו למקום ראינו ארבעה צעירים עם פצעי ירי סמוך לטרמפיאדה. ביצענו סריקה והענקנו להם טיפול רפואי. שניים מהם, צעירה וצעיר כבני 20, קיבלו טיפול רפואי מציל חיים בשטח, העלינו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה”.

משערי צדק נמסר: למרכז הטראומה פונתה בשלב זה אזרחית פצועת ירי כבת 20 מצב קשה.

מהדסה עין כרם: אל יחידת הטראומה פונה בן 21 עם פגיעת ירי בראשו. מצבו קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.

צילום: דוברות שערי צדק

ד”ר אלון שוורץ מבית החולים שערי צדק עדכן כי הפצועה הועברה לחדר ניתוח ומצבה קשה אבל יציב. הפצועה הצליחה לדבר עם הרופאים וסובלת מפצעי ירי בפלג גוף תחתון.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: “הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. אני דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור”.

לדבריו, “הצעד ראשון חייב להיות איסור מוחלט ומיידי על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60. במקביל חייבים לצאת מהחשיבה המקובעת, להבין שאנחנו בעיצומו של גל טרור רצחני חדש ולבצע טיפול שורש אמיתי בתשתיות הטרור. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלסטיני”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “אחרי התוצאות הקשות של הפיגוע עכשיו הבית היהודי חייב לדרוש מנתניהו לסגור באופן מידי את הצירים ביהודה ושומרון לתנועת פלשתינים ולהעביר בשבוע הבא את החוק שלנו להסדרת ההתיישבות הצעירה. אסור לנו להיות אחראים להפקרת דם יהודי”.

ח”כ מוטי יוגב: “ריבוי הפיגועים ביהודה ושומרון לא עולה בקנה אחד עם רצונה של מערכת הביטחון לצמצם את הכוחות ביו”ש. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להקפיא את צמצום הכוחות ולקיים הערכת מצב מחודשת על המענה הביטחוני, כדי להעניק עוד כלילם ליצירת הרתעה, הגנה וביטחון לתושבי יהודה ושומרון”.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: “יש כאן הפקרות בטחונית ברורה ומוחלטת. רק אתמול ליווינו לבית הקברות תינוק בן כמה ימים שנרצח בפיגוע נתעב ועכשיו הפיגוע הנוסף הזה. דם יהודי לא יהיה הפקר.

“הממשלה הזו נוהגת בשיטת ההכלה, שהייתה נהוגה בממשלות השמאל. השיטה הזו פשטה את הרגל שיטת הטיפול הכירורגי וההכלה לא רלוונטיות. הממשלה הזו צריכה להתעשת.

“אני קורא ודורש מראש הממשלה ושר הבטחון, ומכל שרי הממשלה, להחזיר באופן מיידי את המחסומים בכבישי יהודה ושומרון לעבור לפעולות תגמול אמיתיות של צהל לא בססמאות, כנגד קיני המחבלים.

“אחרי כל הפיגועים האחרונים אנחנו דרשנו בגרון ניחר, להכריז על הקמת ישוב חדש אחרי כל פיגוע. להקים איזור תעשייה חדש אחרי הפיגוע באיזור תעשייה ברקן, לעשות צעדים התיישבותיים מהדהדים שיגרמו למחבלים מהרשות הפלסטינית להבין שהטרור לא משתלם.

“זה לא קורה כי הממשלה טומנת את ראשה בחול והתוצאות מדממות. אנחנו לא מוכנים להיות ברווזים במטווח. אנחנו לא מוכנים להמשיך לעבור לסדר היום על ההפקרות הבטחונית הזו בכבישי יהודה ושומרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות