“שיפנו את כל הבריונים”: שמאלנים קיללו את יאיר בכניסה לביהמ”ש

בנו של ראש הממשלה העיד בתביעת הדיבה שהגיש נגד איש השמאל אייבי בנימין, שכתב נגדו פוסט בפייסבוק • הפעילים שליוו את בנימין קיללו את נתניהו: "חתיכת זבל" • ומה התרחש בדיון?
אבי כץ
ב' טבת התשע"ט / 10.12.2018 13:48

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיע היום (שני) לדיון בבית משפט השלום בתל אביב בתביעת הדיבה שהגיש נגד איש השמאל אייבי בנימין.

בנימין פרסם פוסט בפייסבוק לפני כשנתיים, בו טען כי ראש הממשלה ביקש דרכון בדוי, תחת שם אחר לבנו – על מנת ליצור חשבונות בנק פיקטיביים בחו”ל, אליהם הועברו כספים שהוסתרו מרשויות החוק.

בעקבות פרסום הפוסט הגיש יאיר נתניהו תביעה דיבה, במסגרתה דרש מבנימין פיצויים בגובה 140 אלף ש”ח.

בנימין הסיר את הפוסט עוד לפני הגשת התביעה והציע לפרסם התנצלות, אך התביעה הוגשה מאחר ונוסח ההתנצלות לא תאם את דרישת נתניהו.

כאשר הגיע נתניהו לבית המשפט הוא הותקף מילולית בקללות על ידי כ-15 פעילים שהגיעו למקום, שקראו לעברו, בין היתר: “חתיכת זבל” ו”בושה”. קריאות גנאי הושמעו גם לעבר עורך דינו, יוסי כהן.

כאשר עלה יאיר נתניהו אל דוכן העדים, הוא דרש להוציא מהאולם את הפעילים שתקפו אותו: “כבוד השופט, אני מאד נסער. אני לא יכול לעבור על זה לסדר היום. הותקפתי באלימות בכניסה לבית משפט במדינת ישראל. היו קללות שאני לא רוצה לחזור עליהן. כולם שמעו את החברים של אייבי בנימין אומרים ‘הלוואי ותצא החוצה’ ו’אני אקרע אותו’. אני לא יוצא עד שלא מפנים את כל הבריונים, את החולצות החומות של אייבי בנימין”.

על מהלך הדיון דיווח רום ליאור, כתב המשפט של ‘כאן’, בחשבון הטוויטר שלו. הנה חלקים:

נתניהו נשאל מה עבודתו והאם יש לו השכלה בתחום הניו מדיה – והשיב לעורך דינו של אייבי בנימין: “יש לי תואר ראשון, אני מקווה שגם לך יש”.

הוא נשאל אם היה מעורב פוליטית בענייני ראש הממשלה וענה: “לא, אני לא מעורב פוליטית. אייבי בנימין משתמש בי כי אני הבן של ראש הממשלה. אם היו קוראים לי יאיר כהן הוא לא היה כותב עליי, נכון?”.

עורך דינו של בנימין: עבדת במשרד ראש הממשלה בתחום הניו מדיה?

נתניהו: לא.

עו”ד: נאמר עליך שכן.

נתניהו: תכתבו את זה בפייסבוק, נגיש נגדכם עוד תביעת דיבה.

עו”ד: מה גילית על אייבי בנימין כשחיפשת?

יאיר: שהוא חלאת המין האנושי. אני רואה בפייסבוק שלו קללות גם אל אבא שלי וגם על אמא שלי, איומים. ניסיונות המרדה שבמקומות אחרים כבר היו נגמרים בכלא. אם זה היה מימין לשמאל זה היה נגמר בכלא.

יאיר: אני נסער ממה שקרה פה בכניסה, ואני נסער כי זה מה שמחכה לי ביציאה. בנאדם איים לפרק אותי מכות, והוא עדיין כאן.

השופט: אתה בטוח, אתה מאובטח.

יאיר: אני לא בטוח.

עורך דינו של בנימין מצטרף ליאיר: במקרה הזה אני מסכים איתו…

עו”ד של בנימין: הפוסט פורסם אחרי שהנושא שבו הועלה בכנסת. למה לא נשמע קולך אז?

יאיר: כשהפוסט קפץ בפיד, ישר התקשרתי ליוסי (עו”ד יוסי כהן).

השופט מחדד: האם ידעת שח”כים מייחסים לך את הדברים?

יאיר: ראיתי בטלוויזיה, אמרתי – “אוקיי מוזר, אין מה לעשות עם זה כי הם חברי כנסת” והמשכתי הלאה.

עורך דינו של בנימין: קראת את נוסח ההתנצלות שאייבי הציע לפרסם לפני התביעה?

יאיר: זו לא התנצלות, לא היה כתוב שם שזה שקר. חוץ מהכותרת התנצלות לא היה שם שום דבר. בנאדם שיקר עליי ולפי הדין הוא חייב לי בתביעת דיבה. לא הסכמתי לנוסח המבזה הזה!

עורך דינו של בנימין: לשיטתך לגיטימי להביא להפלת ראש הממשלה ושלטון הליכוד?

יאיר: לגיטימי לעשות את זה בדרכים פוליטיות ולגיטימיות, לא להלך אימים על רשויות החוק, ולקלל ולהיכנס לדברים אישיים. לנסות לתפור תיקים לאנשים ולנסות באלימות – הפגנות אלימות כמעט כל שבוע מחוץ לבית שלנו?!

יאיר ממשיך: אני לא רוצה לחזור על דברים שאומרים על אמא ואבא שלי. אם ראש הממשלה היה אהוד ברק והיתה הפגנה של ימנים שאומרים לו ועל אשתו וילדיו את מה שהחבר’ה של בנימין אומרים, הם היו עצורים מזמן.

עו”ד של בנימין: האם נעצרת פעם על ידי המשטרה?

יאיר: לא.

עו”ד: האם נחקרת פעם על ידי המשטרה?

יאיר: כן.

עו”ד: באילו עבירות?

עו”ד יוסי כהן מבקש מיאיר לא לענות, אבל הוא מקדים ועונה: “חוץ מבושות למשטרת ישראל זה לא…”

עורך דינו של בנימין: פרסמת השנה הרבה פרסומים שמעניין אותי מה רמת העובדות שלהם. פרסמת למשל שאהוד ברק הוא איש לטאה…

יאיר: עשה את זה עמוד של הומור, אתם בעד הומור נכון? לקחתי קריקטורה ושיתפתי אותה. המטרה היא להראות שכל המריונטות של מני נפתלי, זה הכל מגיע ממימון של ג’ורג’ סורוס.

עו”ד: האנשים שמקיפים את ראש הממשלה – יונתן אוריך וטופז לוק למשל. זה נכון שאתה הבאת אותם?

יאיר: טופז הכיר אותי בצבא, פגשתי אותו כמה פעמים, אבל הוא לא היה חבר שלי. כשחיפשנו, כשאבא שלי חיפש דובר ניו-מדיה, אמרתי – “היי, הוא היה ממש תותח בצבא”. את יונתן לא הכרתי.

הסתיימה עדותו של יאיר נתניהו. לסיום הוא אומר: “אני באמת מתנצל שהייתי מאוד אגרסיבי ונסער אבל עשו לי אמבוש, החברים של אייבי שצועקים עליי ומקללים את אמא שלי…”

בתחילת עדותו של אייבי בנימין, הוא פתח בהתנצלות: אני מתנצל אם מישהו חלילה פגע בו בדרך לכאן, אני מגנה את זה. אני כן מזמין את חבריי לתמוך בי וכשאני מזמין אותם זה כדי שאני לא אשאר לבד מול האנשים הכי חזקים במדינה.

יאיר: שיגנה את זה מולם בחוץ, מול המצלמות.

עו”ד יוסי כהן: אתה אומר שראש הממשלה לא ישר ולכן אתה רוצה להחליף אותו.

בנימין: מגה-מושחת.

יוסי כהן: אתה אומר שהתביעה הזו היא תביעת השתקה בגלל העתירה לבג”צ.

בנימין: אני החלטתי להגיש בג”צ צוללות. החל מרגע זה אני סומנתי על ידי אנשים שקשורים לבלפור. התחילו עליי תחקירים בערוץ 20. נתניהו ציטט אותי בנאומו שלו, אזרח בנאומים שלו! אני מקבל איומים ברצח מפעילי ליכוד.

בנימין עונה לטענות של יאיר על כך שהוא מקלל אותו בפוסטים: אני מעולם לא קיללתי אותו. מעולם לא הוצאתי קללה אליך, אין לי כוונה כזאת. אם תמצא כזאת תביא את זה בבקשה לבית המשפט. כשאני נכנסתי לאולם – יאיר נתניהו אמר לי אתה חלאת המין האנושי. למה?

יאיר: אמרתי את זה על הדוכן.

יוסי כהן: תאשר לי שאתה אושיית פייסבוק, שיש לך כ-4,751 עוקבים…

השופט: זהו??? זה רק החברים לדעתי, עוקבים יש יותר…

בנימין: נוסח ההתנצלות שלי פורסם פעמיים, מיוזמתי, כדי שיהיה ברור לכולם שאני חושב שהפוסט ששיתפתי היה שקרי. מה שהפריע להם זה שהם רצו חותמת יושר שמה שתואר בו לא קרה, ולי אין איך לבדוק את זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות