נחשף: העקיפות המטורפות של נהגי שיירת הרב ברלנד

עקיפות מסוכנות, חציית קו הפרדה ב-200 קמ"ש, 'זריקת' רכבים לשול: אישום חמור נגד 3 נהגים מ'שובו בנים', שביצעו עבירות מטורפות על כביש 90 • המשטרה תפסה גם את המצלמות שתיעדו את כל הנסיעה • השופט: "צפייה בסרטונים אינה יכולה להשאיר את הצופה אדיש"
חיים טוויל
א' טבת התשע"ט / 09.12.2018 17:58

כתב אישום חמור הוגש על ידי המשטרה כנגד שלושה נהגים מקהילת ‘שובו בנים’, שנסעו יחד בשיירה במשך מאות קילומטרים, ותועדו כשהם מבצעים עבירות תנועה חמורות.

בית משפט המחוזי בירושלים האריך את מעצרם עד החלטה אחרת.

השופט ארנון דראל מבית המשפט המחוזי בירושלים כתב בהחלטתו: “צפייה בסרטונים אינה יכולה להשאיר את הצופה אדיש. מדובר בנהיגה שלא ניתן להגדיר אותה אלא כמטורפת, ואולי נכון יותר לכנותה טיסה, תוך התעלמות מוחלטת מהרכבים האחרים הנמצאים על הכביש”.

המעצרים בוצעו כ-10 ימים – ב-29.11.18, כאשר מחוז ירושלים ביצע פעילות ממוקדת, מהאוויר ומהיבשה, שכללה שילוב צוותי משטרה סמויים ומסוק משטרתי כנגד שיירות רכבים של חסידי הרב אליעזר ברלנד, הנוסעים יחד בפרעות ומבצעים עבירות מסכנות חיים, תוך התעלמות מוחלטת מהנהגים על הכביש, תוך דגש על כביש 90 – בו אירעו בחודשיים האחרונים תאונות קטלניות שהובילו למותם של 18 בני אדם.

במהלך הפעילות תיעדו צוותי המשטרה את שיירת הרכבים שעשתה דרכה מכיוון אילת לירושלים, כאשר הרכב המוביל – ואחריו שני רכבים נוספים, מבצעים מעל 26 עבירות מסכנות חיים, שכללו בעיקר עקיפות של רכבים בודדים ושורות רכבים, תוך חציית קו הפרדה רצוף במהירות של כ- 200 קמ”ש, וגרמו לרכבים בנתיב הנגדי לסטות לשול הדרך, על מנת להימנע מתאונה חזיתית.

צוותי המשטרה על הקרקע נערכו לעצירת שיירת הרכבים, על מנת להפסיק את ביצוע עבירות התנועה, טרם התרחשותו של אסון, ובמחסום שהקימו על הכביש הצליחו להאט בבטחה את שלושת הרכבים.

הנהגים – בשנות 20-30, תשובי ירושלים, נעצרו לחקירה שהובילה לאיתור עבירות נוספות שבוצעו על ידי אחד מהם בראשית חודש נובמבר.

רישיון הנהיגה של כלל החשודים נפסל.

השוטרים תפסו את שלושת הרכבים ומצלמות הדרך שלהם, שתיעדו את כל הנסיעה.

החשודים נחקרו במשטרה ותוך מספר ימים הגישה יחידות תביעות התעבורה של המשטרה כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד שלושת הנהגים – שכלל אישומים בגין:

– עקיפה מסוכנת כשהדרך לא פנויה.
– עקיפה בניגוד לקו הפרדה רצוף.
– מהירות בלתי סבירה בתנאי הדרך.
– נהיגה פוחזת של רכב.
– עקיפה \ סטיה לעקיפה בצומת.
– נהיגה שלא בכיוון החץ.
– אי ציות לתמרור 815.

במשטרה מציינים: “המבצע הסמוי, שנרקם במיוחד כנגד עברייני הכביש וכלל בתוכו את האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, הוביל לתפיסתם ומעצרם של החשודים בגין שורה ארוכה של עבירות מסכנות חיים, תוך נהיגה בקלות ראש והתעלמות מוחלטת ממשתמשי הדרך ובהם משפחות וילדים, ושבנס לא הסתיימו באסון”.

במשטרה הוסיפו: “כנגד נהגים אלו אנו פועלים במשך כל ימות השנה במגוון המישורים, וננקוט כנגדם ביד קשה ובלתי מתפשרת כפי שעשינו במקרה זה של הגשת כתבי האישום תוך ימים בודדים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף להורדת הזבאלות מהכביש!
    09/12/2018 18:53
    יוסקה
  1. סוף סוף המשטרה עושה משהו בנדון,
    חבל שעד עכשיו לא הצליחו לשים יד על חבורת העבריינים המגעילה הזו
    לפני כשבוע עקפו שיירת רכבים בצומת שמואל הנביא /יחזקאל ברמזור אדום!
    כנראה אצלהם חסרות המילים בתנך “ונשמרתם מאוד לנפשותיכם”

  2. טוב מאד
    10/12/2018 10:21
    חני כהן
  3. מצוין ששללו להם רשיון
    ממש רוצחים בפוטנציאל