מגן צפוני: צה”ל ירה לעבר 3 חשודים שהתקרבו לעבודות על גבול לבנון

השלושה, שנחשדו כמחבלי חיזבאללה, התקרבו בחסות מזג האוויר, למתחם במובלעת מצפון לגדר המערכת בגזרה המזרחית • הם נמלטו לאחר הירי • 'אל-ג'ומהוריה' הלבנוני: המנהרות שאותרו הן מנהרות נטושות וישנות שמחציתן קרסו לפני זמן רב • נתניהו שוחח בסוף השבוע עם פוטין
חיים טוויל
ל' כסלו התשע"ט / 08.12.2018 18:05

חיילי צה”ל פתחו בצהרים (שבת) באש לעבר שלוש דמויות החשודות כפעילי ארגון הטרור חיזבאללה.

השלושה התקרבו למרחב העבודות הטכנולוגיות במובלעת בגזרה המזרחית בחסות מזג האוויר הגשום והערפילי – ונחשדו כפעילי חיזבאללה.

החיילים ביצעו נוהל פתיחה באש ובסופו ירו לעברם. השלושה נמלטו והעבודות במקום נמשכות כסדרן.

זוהי תקרית ראשונה על גדר הגבול מאז שפתח צה”ל בפעולת נטרול מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון.

קודם לכן דיווח כלי תקשורת בלבנון, כי כוח של צה”ל ירה באוויר לאחר שזיהה תנועה חשודה, לא הרחק מגדר הגבול עם לבנון באזור שליד מנרה. אולם, על פי הדיווח, התברר כי מדובר בסיור של הצבא הלבנוני המפטרל באזור בשגרה, אך הוא לא נראה היטב בשל הערפל הכבד באזור.

גורם ביטחוני לבנוני אמר היום לעיתון הלבנוני ‘אל-ג’ומהוריה’, כי המנהרות שאותרו בידי ישראל בגבול לבנון הן מנהרות נטושות וישנות שמחציתן קרסו לפני זמן רב, וכי אין שום מנהרות חדשות מוכנות לשימוש בגבול.

לדברי הגורם, ישראל איתרה את המנהרות לפני זמן רב, אך מאחר שהן היו ישנות כבר אז – לא הצליחה לעורר הד תקשורתי. כעת היא מנצלת אותן לצרכיה הפנימיים.

מוקדם יותר נמסר מהקרמלין כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בטלפון במהלך סוף השבוע עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

לפי ההודעה, נתניהו היה זה שיזם את שיחת הטלפון ועדכן את פוטין בפרטי המבצע להשמדת המנהרות בצפון. בהודעה נכתב כי פוטין הדגיש את חשיבות השמירה על היציבות באזור. עוד הוסיף כי יש להמשיך לקיים את החלטה 1701 של האו”ם ולדבוק בשיתוף הפעולה עם יוניפי”ל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות