המעלית צנחה 85 קומות: “היינו בטוחים שאנחנו הולכים למות”

שישה בני אדם שנסעו במעלית שבגורד שחקים בעיר שיקגו צנחו לאורך 85 קומות עד שמספר כבלים שעדיין פעלו עצרו את נפילתם • "כולם היו בפאניקה מוחלטת, חלק בכו, חלק צרחו ובשלב כלשהו אפילו התפללנו"
דוד ליבוביץ
כ"ה כסלו התשע"ט / 03.12.2018 11:31

לא ממש לונה פארק: שישה נוסעים שנסעו במעלית בגורד שחקים בשיקגו צנחו איתה 85 קומות, למרבה המזל איש לא נפגע פיזית מלבד דיווחים על התקפי חרדה.

התאונה התרחשה כשהנוסעים, ביניהם אישה בהריון, נכנסו למעלית בקומה ה-95 בבניין הנקוק – גורד השחקים הרביעי בגובהו בארה”ב – לאחר בילוי במסעדה.

על פי המדווח באתר mako, אחד הכבלים במעלית נקרע וזו צנחה עשרות קומות מטה, עד שנעצרה לבסוף בין הקומות ה-10 ל-11. “בהתחלה, הייתי בטוח שאנחנו הולכים למות”, סיפר ג’יימי מונטמיור, שהגיע לביקור בשיקגו יחד עם אשתו מאנה, “ירדנו במעלית והרגשתי שאנחנו נופלים, ואז שמעתי רעש מוזר”.

כשהוא ואשתו הבחינו בחלקיקי אבק נכנסים למעלית, הם הבינו שהם בצרות. “ידעתי שמשהו לא בסדר”, הסבירה מאנה. השניים אחזו זה בזו ובשלב כלשהו אפילו התפללו, בעוד המעלית צנחה מטה במהירות מבהילה. הנוסעים סיפרו לכלי התקשורת שכולם היו בפאניקה מוחלטת, חלק בכו, חלק צרחו וחלק לחצו על כפתור החירום.

הנוסעים שהו במעלית כמעט שלוש שעות, עד שצוות כיבוי האש והמשטרה הגיעו לחלץ אותם. “זה היה מצב מסוכן, הכבל שנקרע היה ממש מעל המעלית ולא יכולנו לבצע חילוץ בין מעליות. נאלצנו לשבור קיר בקומה ה-11 כדי לפתוח את דלתות המעלית”, סיפר מפקד הכבאות של שיקגו, פטריק מלוני. למרבה המזל, העובדה ששאר הכבלים לא נהרסו מנעה מהמעלית מלהתרסק, והצילה את חיי הנוסעים. אף אחד לא מהם לא נפגע באורח קשה, אך אחד הנוסעים לקה בחרדה ונאלץ לקבל טיפול רפואי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה פחד!!!!!
    03/12/2018 15:30
    מוש
  1. שמ”יש