האם עיריית אלעד מתחמקת מלהעביר מסמכים על טובות ההנאה?

בית המשפט קבע כי הדיון בעתירה שהוגשה נגד תוצאות הבחירות באלעד, יתקיים בעוד כשבועיים • חבר מועצת העיר, ברק צברי, שנדרש להגיב על הערעור, פנה אל מנכ"ל העירייה כדי שימסור לידיו את כל המסמכים הנדרשים - ונענה: "עסוקים באיסוף החומר הרב" • צברי: זו פשוט התחמקות"
אריה ריבקינד
כ"ב כסלו התשע"ט / 30.11.2018 12:25

אברהם חזן, תושב העיר אלעד, הגיש ביום ראשון השבוע ערעור מנהלי לבית משפט המחוזי בלוד על תוצאות הבחירות  באלעד.

העתירה הוגשה לבית המשפט נגד ועדת הבחירות לעיר אלעד, מדינת ישראל, משרד הפנים, מנהל הבחירות לעיר אלעד, ישראל פורוש ראש העיר הנבחר לעיר אלעד, וברק צברי מועמד לראשות העיר אלעד.

העותר מבקש “לבטל את תוצאות ההצבעה לראשות העיר אלעד”, ולערוך בחירות מחדש, תוך פסילת פרוש מלהתמודד שוב לראשות העיר.

בעתירה נאמר, כי “בפרק הזמן הסמוך למועד הבחירות אשר התקיימו ביום 30.10.18 – העירייה, והועדה המקומית לתכנון ולבניה אלעד, אשר בראשה עומד ישראל פורוש,  נקטה במסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של חלוקת טובות הנאה בהיקפים יוצאי דופן ואשר תכליתה הטיית תוצאות הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה והעולה אף כדי שוחד בחירות”.

בעתירה מגולל חזן בפירוט רב את ההקצאות ו”חלוקת השלל” שהובילו, לטענתו, להטיית הבחירות, וטוען כי “שורה של טובות הנאה ואתננים הביאו את העסקנים להמליץ בפני גדולי ישראל להורות על תמיכה בפרוש”.  כי אלפי קולות הושפעו לבחור בראש העיר המכהן פעם נוספת, בשל מתן טובות הנאה העולות כדי שוחד בחירות.

השופטת יסכה רוטנברג קבעה כי הדיון בעתירה יתקיים ביום 11.12. (-ג’ טבת) בשעה 8.30 בפני השופט צבי דותן. לפי החלטתה, “המערער יגיש עיקרי טיעון עד ליום ה-02.12,18 כולל. המשיבים יגישו עיקרי טיעון עד ליום 05.12.18 כולל”.

תיק אלעד

מיד לאחר קבלת החלטת השופטת, פנה חבר מועצת העיר אלעד ברק צברי אל מנכ”ל עיריית אלעד, זאב קשש, והגיש בקשה לקבלת כל המסמכים הרלוונטיים מהעירייה, כדי שיוכל להשיב לבית המשפט על הערעור: 

תיק אלעד

העירייה, לדבריו, לא הגיבה בתחילה לפניה. 

לפי החוק, אם העירייה אינה מגישה את החומר המבוקש בתוך שלושה ימים, יש לפנות אל הממונה על המחוז. 

כיוון שכך, ברק צברי פנה אל יונתן בר סימן טוב, הממונה על המחוז, וזה הנחה את העירייה להשיב לפנייתו. 

בעקבות כך התקבל מכתב תשובה ממנהלת לשכת מנכ”ל עיריית אלעד, רבקי שטיין, בו היא כותבת: “אנו עסוקים בימים אלו באיסוף החומר הרב מול כלל הגורמים בעירייה.. לכשיתקבל כל החומר המבוקש, נעבירו אליך” . 

תיק אלעד

ברק צברי לא רווה נחת מהתשובה – וכתב למנהלת הלשכה: “לא מקובל עלי. זה פשוט מזכיר לי את הסחבת בשנים האחרונות. במקרה דנן, שבית המשפט מעורב ויש הליך של ערעור זו פשוט התחמקות ולא יותר מזה”. 

הוא דרש לקבל את החומר שנאסף עד כה, והציע פתרונות לזירוז ההליך:   

תיק אלעד

 אל יונתן בר סימן טוב, הממונה על המחוז, כתב צברי:

תיק אלעד

מעריית לא התקבלה תגובה לפניית אתר חרדים 10. לכשתתקבל – נפרסמה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ידעו לפני הבחירות.ואחרי מערערים.
    01/12/2018 19:17
    אינסופ לדבר
  1. ספין ותו לו

  2. קריאה לראשי דגל וש"ס- לא להכנס לגועליצית פורוש
    01/12/2018 19:37
    שימעל'ה
  3. תנו לו להשאר במיעוט, ופיזור המועצה ובחירות חדשות. זה הדבר היחיד שצריך לעשות עם פורוש שדאג לנטרל את שליח גדולי וחכמי התורה .

  4. פורוש משחק באש , הוא יגמור בכלא..
    01/12/2018 20:11
    אחד שיודע
  5. כולם יודעים שיש שם שחיתות

  6. פרוש גמר סופית!
    02/12/2018 08:36
    במבט בוחן
  7. על טאטפת אטפוך