תלמידה: שמועות שהמנהלת הוברחה לחו”ל לאחר ‘סיפור’ בישראל

בראיון לחרדים 10 מספרת תלמידה בביה"ס אותו ניהלה מלכה לייפר במלבורן, כי השמועות בעיר דיברו על כך שהיא הוברחה בשעתו לחו"ל, לאחר שהסתבכה קודם בישראל • "אם זה נכון, איך שלחו אותה אלינו? לתלמידות באוסטרליה יש מנגנוני הגנה אחרים - שונים משל אחיותיהן בישראל?"
דוד ליבוביץ
כ' כסלו התשע"ט / 28.11.2018 20:49

פרשת המנהלת החרדית שנמלטה מאוסטרליה: תלמידה מאוסטרליה, שלמדה בבית הספר החרדי אותו ניהלה מלכה לייפר במלבורן מספרת בשיחה עם אתר חרדים 10, כי בקהילה היהודית במלבורן מסתובבת שמועה לפיה לייפר הוברחה לחו”ל – לאחר שהסתבכה קודם לכן בישראל.

“היה לה סיפור בישראל, כך אומרים אצלנו”, מספרת התלמידה, “ולכן החליטו להבריח אותה בשעתו לחוץ לארץ. מה שאני לא מבינה זה – מה ההיגיון בזה? אם זה נכון, איך הם שולחים אותה אלינו? לתלמידות באוסטרליה יש מנגנוני הגנה אחרים – שונים משל אחיותיהן בישראל?”

לדברי התלמידה, החשדות למעשים חמורים כנגד המנהלת מתייחסים לנערות סביב גיל ה-18: “מאחר שמדובר באנשים חרדים, הסיפור לא יצא הרבה זמן החוצה, עד שכמה אחיות החליטו לעשות מעשה ולהתלונן”.

המנהלת מלכה לייפר, שהואשמה כי ביצעה מעשים חמורים בתלמידות בבית הספר אותו ניהלה, נמלטה מאוסטרליה לישראל באוגוסט 2014, כאשר החלו החקירות נגדה,  ומצאה מקלט בקהילה החרדית בעמנואל.

בעקבות פניות מהרשויות באוסטרליה, ביקשה פרקליטות המדינה מבית המשפט כי יכריז עליה כבת הסגרה.

ביוני 2016 הופסק הליך ההסגרה, לאחר שבחוות דעת פסיכיאטרית נקבע כי היא אינה כשירה לעמוד לדין.

בהמשך התכנסה הוועדה הפסיכיאטרית שלוש פעמים וקבעה כי היא עדיין לא כשירה, אולם בחודש מרץ האחרון, לאחר מעקבים אחריה, היא נעצרה.

בהמשך הוגשה לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי היא  כשירה לעמוד לדין – ומאז  נמצאת במעצר.

לפי דיווח היום (רביעי) ב’ידיעות’, במקביל להליך המשפטי, התארגנו גורמים שונים, ובהם בעלי ממון, לפעול לסיכול הליך ההסגרה שמנוהל על ידי משרד המשפטים – ושכרו את שירותיו של היחצ”ן רונן צור, שאמור היה לקדם את הקמפיין שמנהלת משפחת לייפר נגד מה שהם מכנים “הסגרת הסבתא בת ה־51 לרשויות האוסטרליות”.

לפי החשיפה של ‘ידיעות’, חלק מתכנית ה’השחרה’ כוון נגד שרת המשפטים איילת שקד. במצגת שבה פורטה התוכנית, שנקראה “השקד הרקוב”, נכתב בין היתר: “מאז כניסתה לתפקיד, לשרת המשפטים יש אג’נדה ברורה – לכל חשוד בביצוע עבירה עומדת חזקת החפות… בתנאי שאתה מקורב אליה”.

מלשכת השרה שקד נמסר לידיעות’: “שרת המשפטים לא תירתע מכל קמפיין מגמתי ושקרי נגדה. השרה שקד תפעיל את סמכותה במידת הצורך, ואין בכוונתה להיכנע לאיומים. ככל שבית המשפט יחליט שמלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, שקד לא תהסס לפעול להסגרתה כדי למצות עימה את מלוא חומרת הדין”.

עוד אמרה שקד: “מי שמממן את הקמפיין נגדי צריך להתבייש, הם לא מבינים עם מי יש להם עסק”.

ממשפחת לייפר נמסר בתגובה ל’ידיעות’: “ככל שאנו מתעמקים בפרשה, כך ישנם יותר ויותר סימני שאלה סביב גורמים אלו ואחרים שצריכים להטריד את כלל הציבור בישראל. כמשפחתה של מלכה אנו מחויבים לשאול את השאלות הקשות, ומבקשים להבין איך יכול להיות שסבתא יושבת כבר תשעה חודשים במעצר כשבריאותה מידרדרת מיום ליום, וזאת מבלי שנחקרה אפילו פעם אחת. זה סיפור בלתי נתפס שקורה לא בטורקיה ולא באיראן אלא בישראל בשנת 2018”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להחזיר אותה מיד לאוסטרליה
    06/02/2019 18:15
    רופא מהדרום
  1. לא טוב לה, עושים רווח לצדקת. יש לשלוח אותה דחוף לאוסטרליה ושם תעמוד לדין על פי החוק המקומי. זה מה שמגיע לצדקת ביסודה.