מנדלבליט: אין מדינה פלסטינית • רה”מ יכהן תחת אישום? מוקדם מדי‎

היועץ המשפטי לממשלה גילה בשיחה עם סטודנטים בבר אילן כי יוציא חוות דעת לפיה לבית הדין בהאג אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני • על חקירות ראש הממשלה: "ככל שהראיות האלה עלולות בסופו של יום להבשיל למצב של סיכוי סביר להרשעה - יהיה כתב אישום"
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשע"ט / 26.11.2018 20:17

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, מתכוון להוציא חוות דעת משפטית לפיה אין מושג משפטי של ”מדינה פלסטינית”.

בשיחה עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, אמר היועץ: “אני מתכוון להוציא חוות דעת בקרוב, לפיה לבית הדין הבינלאומי בהאג אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני, משום שאין מדינה פלסטינית”.

הוא התייחס גם לחקירות שנקשרו בשמו של ראש הממשלה.  באשר לתיק 4000 אמר: “החקירה על סף סיום, לאחר מכן הם צריכים להעביר את ההמלצות. אנחנו פועלים כדי לקבל החלטות בהקדם האפשרי – זה דבר ראשון במעלה במשימות שלי‎. ההחלטות יתקבלו מהר – בלי להתפשר על מקצועיות הטיפול”.

כשנשאל מה עמדתו בשאלה אם ראש ממשלה הנאשם בפלילים יכול להמשיך לכהן, מנדלבליט ענה: “מוקדם מדי. שאלה הבאה. מאיפה אני יודע? לא חשבתי על זה”.

היועמ”ש  הוסיף: “ככל שהראיות האלה עלולות בסופו של יום להבשיל למצב של סיכוי סביר להרשעה – יהיה כתב אישום. ההליך יתנהל בצורה סדורה ומקצועית. זה המקצוע שלי, אני יודע להבדיל בין הדברים”.

לדבריו, “אני מטפל בתיקים האלה עם חשיבות ציבורית רבה, משקיע בהם מאמץ אישי גדול ומבין את החשיבות והצורך לטפל בהם בצורה המיטבית והמהירה ביותר – וכך אנחנו עושים כל הזמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות