ככה מתנצלים? ‘אל על’ פרסמה ‘הבהרה’. הפיצוי? כרטיס לאירופה

'אל על' מפרסמת הבוקר הבהרה על 'טיסת השבת': "מבקשים להבהיר כי לא הטלנו דופי או אשם בציבור החילוני, הדתי או החרדי" • זאת לאחר שהחברה איימה להגיש תלונה במשטרה כנגד 'נוסעים שהשתוללו' בטיסה • הפיצוי המביך: טיסה לאירופה • החברה מגבה הדיילות שאיחרו לטיסה
יוני גרין
י"ח כסלו התשע"ט / 26.11.2018 10:05

בניסיון להביא לסיום את משבר ‘טיסת השבת’, שהסב לחברת ‘אל על’ נזק תדמיתי רב, הודיעה הבוקר (שני) חברת ‘אל על’ כי תעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה לכלל נוסעי טיסת 002 מניו יורק לתל אביב שנאלצו לנחות באתונה, זאת בשל מה שהוגדר על ידי החברה כ”אי נוחות שנגרמה ללקוחות החברה”.

“חברת אל על החליטה להעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה לכלל 400 נוסעי טיסה 002 מניו יורק לתל-אביב מתאריך 15 בנובמבר, נוכח אי הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה”, נמסר בהודעת ‘אל על’.

בחברה פרסמו גם ‘הבהרה’, לפיה לא הטילו דופי בציבור החרדי. “בנוסף מוצאת החברה לנכון לחזור ולהבהיר, כפי שכבר הבהירה בהודעה לתקשורת ביום 19 בנובמבר, כי היא לא הטילה אשם בציבור החילוני הדתי או החרדי באירועים עליהם דווח. כל פרסום אחר לא נעשה על דעת אל על”.

“אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר או לאום כלשהו”, הובהר.

‘אל על’ ממשיכה ומגבה את עובדיה, למרות שהפרשה כולה החלה בעקבות איחור הדיילות לטיסה, במספר שעות: “הנהלת אל על מגבה ומוקירה את אנשי צוות האוויר והקרקע שפעלו בטיסה זו באופן מעורר הערכה”.

כפי שדווח בחרדים 10 – וביתר כלי התקשורת – ‘אל על’ תקפה את הנוסעים החרדים “שהשתוללו בטיסה”, לטענת החברה, ומסרה כי יוגשו נגדם תלונות במשטרה. עד היום לא הוגשה תלונה כזו.

עתה נראה כי בחברה מתחילים להבין שהתנהלו באופן שגוי, בעיקר בהחלטתם שלא לאפשר לנוסעים החרדים לרדת מהטיסה עוד בניו יורק, למרות בקשותיהם, אולם ה’הבהרה’ שפורסמה יותר מ-10 ימים אחרי פרוץ הפרשה, התקבלה בלעג בקרב הציבור החרדי.

אמש התכנסו ראש מוסדות ‘עטרת שלמה’ הרב שלום בער סורוצקין, לצד רבנים עסקנים נוספים, בכניסה לנתב”ג וקרעו את כרטיסי הפלטינום של מועדון ‘הנוסע המתמיד’ של אל על .

סורוצקין אמר אמש: “הציפיה היא שראשי החברה יכירו בהתנהלות הבעייתית באותה טיסה ובמסע ההסתה השקרי שהתחולל בעקבותיה, ויפרסמו התנצלות על עוגמת הנפש וההשחרה שנגרמה לציבור החרדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בזיון!!!!
    26/11/2018 11:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חברה שלא מאפשרת לחרדים דריסת רגל בשום משרה זולת רב ומשגיח – אוטואנטישמיות במיטבה! ואתם פרייארים, תמשיכו לפרנס אותה.