אולטימטום לחברת ‘אל על’: תתנצלו “ללא התחכמויות” או שנחרים

הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש 'עטרת שלמה', שלח מכתב למנכ"ל 'אל על' ובו דרישה נחרצת: התנצלות בפני הציבור החרדי לאחר ההשמצות על 'טיסת השבת' - עד יום א' בערב • מאיים: "אנו נפעל להעדפת חברות תעופה שלא מפלות בין איש לרעהו ולא מבזות את היקר והקדוש לעם ה'"
יוני גרין
ט"ז כסלו התשע"ט / 24.11.2018 19:15

הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש רשת מוסדות התורה ‘עטרת שלמה’, שהיה אחד הנוסעים ב’טיסת השבת’ של אל על’ שנאלצה לנחות ביום שישי שעבר באתונה, שיגר אתמול (שישי) מכתב אל מנכ”ל ‘אל על’ שבו הוא דורש כי החברה תפרסם התנצלות פומבית בפני הציבור החרדי – עד יום ראשון הקרוב.

הרב סורצקין מתריע בפניו כי אם עד מחר בערב לא תצא התנצלות והבהרה מפורשת בנוגע לפגיעה בציבור שומרי השבת וכן תיקון הדברים בהם הואשמו הנוסעים החרדים – הוא יפעל להטלת חרם על חברת ‘אל על’ בקרב הציבור החרדי.

במכתבו כותב הרב סורוצקין: “באתי בזאת להודיע כי לאחר כל המו”מ של הימים האחרונים שבו המשיך ביתר שאת, הזלזול בשומרי השבת ושומרי המסורת, באם עד יום א’ בערב לא תצא התנצלות והבהרה מפורשת ללא התחכמויות על הפגיעה הנ”ל, וכן תיקון הדברים הנוגעים לציבור הנ”ל, נאלץ לצערנו לפעול בתוך הציבור הקדוש להעדפת חברות תעופה אחרות שלכל הפחות לא מפלות בין איש לרעהו, לא מבזות את היקר והקדוש לעם ה’, ומעריכות את עקרונותיהם”.

בתחילת מכתבו מודה הרב סורוצקין למנכ”ל גונן אוסישקין, על פגישתם במהלך השבוע שעבר, אותה הגדיר כידידותית, אך מיד הוסיף: “לצערי ולבושתי חלף שבוע מהאירוע שבו הוכפשו לעיני כל ציבור שומרי תורה ומצוות שומרי השבת על דברים שלא היו בשום אופן”.

הרב סורוצקין מאשים את אל על: “במקום שבח וגדולה לשומרי השבת שירדו מהטיסה ללא נודע וקידשו שם שמים לעיני כל לרומם עם מקדשי שביעי, ומלך עולם ששבת בו מכל מלאכתו, ניצלתם אירוע שבאשמתכם וניסיתם להסיט העניין ולעורר ריב ומדון ולהפריד בין חלקי עם ישראל עם סגולה”.

אל על

צילום: באדיבות המצלם

ב’אל על’ סירבו להגיב לאולטימטום.

לפני שבוע, תקפה ‘אל על’ את הנוסעים החרדים, כביכול התפרעו בטיסה, לאחר שנודע להם כי קיים חשש לחילול שבת, ומסרה כי יוגשו תלונות נגדם במשטרה.

עד כה לא הוגשה תלונה במשטרה.

עד עתה גם לא פורסם שום סרטון המתעד השתוללות או תקיפה מצד נוסעים בטיסה.

בתחילת השבוע שעבר הודיע מנכ”ל אל על כי תוקם ועדת בדיקה שתחקור את האירועים שהתרחשו בטיסה מניו יורק לישראל. חרדים 10 ביקש לדעת מי יהיו חברי הוועדה, אולם לא נענה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות