חסון: נסע לחו”ל ללא אישור • חיליק בר: שיתבייש, ירה אל תוך הנגמ״ש

חיליק בר מהמחנה הציוני ספג ביקורת מיו"ר סיעתו יואל חסון בגלל שיצא לסין במקום להשתתף בהצבעות ולהביך את הקואליציה • ענה מסין: "כנראה דרך התנהלות פופוליסטית וקבועה שלו"
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התשע"ט / 21.11.2018 20:31

 עימות בתוך המחנה הציוני: ח”כ יואל חסון, מרכז סיעות האופוזיציה, תקף היום (רביעי) את  חבר סיעתו, ח”כ חיליק בר, על שהמריא לסין, במקום  להשתתף בהצבעות היום במליאת הכנסת.

“לצערי ח”כ חיליק בחר לצאת לחו”ל, ללא אישור הסיעה, בנוסף בכוונתו להעדר גם שבוע הבא בזמן ההצבעה על חוק ‘נאמנות בתרבות'”, כתב חסון בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הוסיף: “לא אישרתי לחיליק בר להתקזז עם ח”כ ועקנין הוא עשה זאת על דעת עצמו, כל מי שיטען אחרת בקלות ניתן להוכיח טענתי. זה הזמן להתגייס לעבודה בכנסת כדי לנצח את הקואליציה”.

ח”כ בר לא נותר חייב מול האשמות הללו.

בפוסט שפרסם בפייסבוק הוא כתב:

“הנה כמה עובדות שלא הצליחו כנראה לבלבל כמה אנשים ובהם את ‘חברי’ יואל חסון יו״ר הסיעה. אני מחברי הכנסת עם הנוכחות היותר גבוהה במליאה, בנוכחות בכנסת ובחקיקה חברתית. תמיד לפני ‘החבר’ שתקף אותי. עובדה פשוטה לבדיקה”.

לדבריו, “משך כל שנותיי בכנסת יצאתי תמיד בעשירייה הראשונה של הח״כים הכי נוכחים והכי חברתיים, ברוב מכריע של המושבים יצאתי בחמישייה הראשונה, ובשלושה מושבים רצוף יצאתי במקום השני אחרי חברי היקר איציק שמולי”.

בר ציין: “החלטתי להיכנס לחיים הציבוריים באה לאחר רצח רבין ז״ל, גם ואולי בעיקר, לשם קידום הנושא המדיני ופתרון הסכסוך הישראלי-ערבי (נכון, מה שמזמן אותי להציג זאת לא מעט בחו״ל, ואני בהחלט בורר את נסיעותיי למרות המחמאה הגדולה שבכך). בניגוד ל’חבר’ סיעתי הבכיר שיצא כנגדי והוציא את הסיפור החוצה מתוך הבית (זה קורה לך כנראה כשאתה עובר הרבה בתים), אני כמעט אף פעם לא טס על ימי כנסת. נסיעה זו היא די חריגה ובשל נסיבות שהוסברו ל’חבר’ הבכיר בפירוט. אלו אגב דברים שניתן לבדוק סטטיסטית”.

בר הדגיש  כי לא התרגש מהמתקפות עליו בשל היעדרותו מהכנסת. “לא התרגשתי מאותם תוקפים מתוזמרים בהיסטריה והמאיימים עליי בגרוש בשל היעדרותי היום מההצבעה. לא התרגשתי מהם, בעיקר גם כי לא ראיתי את אותה ההיסטריה שהגיעה מאלו שתקפו אותי, כאשר חוקקתי חוקים חברתיים או שהחמיאו לי כשעשיתי דברים לרוחם. אז הם לא היו קיימים. הם שתקו. מה שמראה שרבים מהם נשלחו באופן מאורגן ולא מרשים במיוחד”.

בר כתב גם דברים קשים נגד חסון: “אז ‫מעבר לשקרים ולחוסר הקולגיאליות שבהתנהלות ובציוץ שלו, אני לתומי עוד חשבתי שלא זכור לי עוד מקרה שבו יו״ר סיעה ממש תדרך כתבים, שלח פעילים וצייץ כנגד חבר בסיעתו, ירה בתוך הנגמ״ש במקום לאחד ולהגן עלי (ועלינו כסיעה) גם כי הוא יודע את האמת – וכמו שהוא אמור לעשות.‬

“אך ‘התעוררתי’ כאשר הזכירו לי היום לא פחות מ-9 חברים אחרים בסיעה שלנו (וכמה מסיעות אחרות) שזו ממש לא הפעם ראשונה שלו, ושזו כנראה דרך התנהלות פופוליסטית וקבועה שלו לאורך שנים. אז אני מרגיש בחברה טובה ולא מתרגש גם ממנו.

“חלק מחברי הסיעה שדיברו איתי היום אמרו לי שיו״ר הסיעה שלנו בחר להיעדר בעצמו מחלק מההצבעות היום, כאשר הוא נכח בכנסת. תבדקו גם את זה. הוא צריך להתבייש ולהסיק מסקנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות