דרעי: “‘גאוועלד, ירושלים נפלה בידי הספרדים’ – זה משפט חמור”

יו"ר ש"ס תקף בישיבת סיעתו את דברי יו"ר 'שלומי אמונים': "מקווה שיוציא התנצלות בלי לגמגם, בלי ׳אבל'. שיגיד טעיתי" • "למרן ראש הישיבה יש פחות השקפה חדה וברורה? אני כבר לא רוצה לומר איפה ההשקפה החדה והברורה כשתומכים בברקוביץ... איפה ההשקפה כשיושבים באיזו דירה וסוגרים עם בלוך" • על דגל התורה: "אני לא נכנס למריבות בתוך יהדות התורה. אני לא חושב שהאופציה של ריצה משותפת עם דגל התורה קיימת"
אריה ריבקינד
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 16:43

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי התייחס בצהרים (שני), בישיבת סיעת ש”ס בכנסת לסערה שעוררו דבריו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, כשתקף את החבירה של ‘דגל’ לש”ס בבחירות המקומיות ולזלזל בהנהגה של ש”ס.

“חייבים לעשות חובת מחאה”, אמר דרעי. “אנחנו שלוחים של מרן ראש הישיבה ונציגי הציבור הספרדי. אני לא נכנס למריבות ביהדות התורה. תמיד אמרתי שהלוואי שיקבלו יותר מאיתנו”.

דרעי הדגיש: “היום נאמרו משפטים חמורים, כאילו ירושלים נפלה בידיים של הספרדים. ‘גאוועלד, הצילו’… זו פגיעה ברבותינו. הרי למי אנחנו שומעים? למרן ראש הישיבה. וכי יש לו פחות השקפה חדה וברורה ממישהו אחר”.

דרעי עקץ את שלומי אמונים: “אני כבר לא רוצה לומר איפה ההשקפה החדה והברורה כשתומכים בברקוביץ… איפה ההשקפה שחותמים עם אבוטבול ואחר כך יושבים באיזו דירה בני המשפחה וסוגרים עם בלוך״.

דרעי הוסיף: “האמת שאנחנו לא יודעים לעשות סיבוב. לא יודעים לומר אחד בפה ואחד בלב. אני מאוד מקווה שהוא יוציא הודעת התנצלות. בלי לגמגם, בלי ׳אבל׳, שיגיד טעיתי. לא רוצה לעשות חשבונות 30 שנה אחורה, מה שסבלנו רדיפות מאותם אנשים”.

בנושא חוק הגיוס אמר השר דרעי: ״אין עכשיו אפשרות לבקש אורכה מבג”ץ. אפשר להעביר את החוק גם במצב הנוכחי. אבל קודם צריך שכולנו נהיה מאוחדים”.

על אופציית ריצה משותפת של ש”ס ו’דגל’ בבחירות לכנסת, אמר יו”ר ש”ס: “אני לא חושב שהאופציה של ריצה משותפת עם דגל התורה קיימת. אנחנו מביאים קולות מאוכלוסיות רחבות. אנחנו בעד להמשיך את שיתוף הפעולה בצורה המיטיבית. מאחל להם הצלחה, אפילו שיעברו את ש”ס, אנחנו לא מעוניינים להיכנס למחלוקת”.

על מערכת הבחירות המקומיות – אמר: “אני רוצה לברך שהחיינו. עברנו מערכת בחירות מפרכת. כולכם עבדתם בכל הכח. התוצאה מדברת בעד עצמה. בשנתיים האחרונות הסקרים לא הטיבו איתנו ותמיד אמרנו שלא יודעים לסקור. התוצאות מדברות בעד עצמן והן ברורות.

“רצנו בכ-90 מקומות באותיות שס. כשמשווים לבחירות 2013, שהיו מיד אחרי פטירת מרן, רואים את הגידול. היה לנו 151 נציגים וגדלנו ל-164. קיבלנו במערכת הזו כ-270 אלף קולות וזה בלי הערבים וההתיישבות ומקומות שלא רצנו. אני מתחייב שכל הנציגים יעבדו בכל הכח. אצלנו לא באים בשביל כיסא, אלא לשרת את הציבור””.

על סאגת הקדמת הבחירות אמר השר דרעי:  “אמרתי לראש הממשלה, ש”ס מוכנה לבחירות ואין לנו בעיה ללכת לבחירות, אבל היות שיש לנו שותפות מצויינת, ואתה המועמד שלנו גם לבחירות הבאות – אתה תחליט מה יקרה. ראש הממשלה מאוד מעוניין שהממשלה תמשיך עוד שנה. נקווה שנצליח. ביום רביעי ודאי שנצביע נגד פיזור הכנסת”.

על השמועות שהפיצו עיתונאים, כביכול היה מי שלחץ למנות את משה אבוטבול לשר הדתות, הבהיר דרעי: ״הנושא של מינוי שר דתות חדש לא עלה על השולחן עדיין. לא הופעלו לחצים למנות את משה אבוטבול. אם הממשלה תמשיך ודאי שנמנה שר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה
    19/11/2018 17:30
    משה כהן
  1. אריה הצדיק אתה המצאת את השיטה של אומר דבר ועושה הפוך