בנט ושקד לא מתפטרים: “מסירים דרישותינו, בחרנו לנהוג באחריות”

בניגוד להערכות - ראשי הבית היהודי הכריזו כי לא יפרקו את הממשלה, אך הבהירו כי דרוש מהפך בתפיסת הביטחון • בנט: "הכדור עובר לראש הממשלה. המבחן יהיה במעשים - לא במילים" • הודיע על הסרת הדרישה לתיק הביטחון: "מעדיף להפסיד לנתניהו מאשר שישראל תפסיד ליחייא סינוואר"
אריה ריבקינד
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 11:09

יו”ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, תקף הבוקר (שני), בהודעה מיוחדת שמסר בכנסת, לצד שרת המשפטים איילת שקד את מדיניות ממשלת נתניהו, אך הבהיר כי אין בכוונתו להתפטר מהממשלה, למרות האולטימטום שהציב כי רק מינוי לשר הביטחון יותיר אותו בממשלה.

“אם ראש הממשלה רציני בכוונותיו, ואני רוצה להאמין למילים שלו הרי שאני אומר לו כאן – אנחנו מסירים ברגע זה את כל דרישותינו הפוליטיות ונתייצב לסייע לך במשימה אדירה זו שישראל תחזור לנצח”.

בנט קבע: “מדינת ישראל מצויה במשבר ביטחוני. אבל אויבים אכזריים אינם דבר חדש. המצב לא השתנה מאז פעל נתניהו להפלת ממשלתו. אין שום אפוקליפסה בדרך, יש אויבים. אסור לעשות פוליטיקה מהביטחון”.

לדבריו, “כבר שנים לא מועטות, כולל בעשור האחרון של הממשלות בראשות נתניהו, שמדינת ישראל הפסיקה לנצח. אנחנו מטילים על לוחמינו חישוקים על גבי חישוקים, משפטיים ותפיסתיים, הלוחמים מפחדים מהפצ”ר יותר מאשר מיחיא סינוואר. מהכרעת אויב הפכנו להכלת אויב”.

בנט הדגיש: “מה שראש הממשלה מכנה אחריות מתפרש על ידי אויבינו כהססנות והקו הוא דק. הספינה של ביטחון ישראל שטה בעשור האחרון לכיוון לא טוב וזה מסוכן. כשישראל תרצה לנצח אנחנו נחזור לנצח, זו לא גזירת גורל. באנו לפוליטיקה כדי להציב אלטרנטיבה, להחליף את ההססנות ביוזמה, את המבוכה בעוצמה”.

בנט הוסיף: “בשיחתנו ביום שישי הבהרתי לראש הממשלה שאינני מציב אולטימטום וקיבלתי בהערכה את אמרתו שהוא רואה בי מועמד לשר הביטחון. אתמול הודיע ראש הממשלה שבכוונתו לשנות כיוון. אני מודיע ברגע זה שאנחנו מסירים את כל דרישותינו הפוליטיות ונעזור לראש הממשלה לנצח”.

בנט הודה כי בגלל הזיגזג שלו הוא ישלם מחיר פוליטי: “אני יודע שאני אפסיד נקודות פוליטיות אבל זה לא משנה, אני מעדיף להפסיד לנתניהו מאשר שמדינת ישראל תפסיד ליחייא סינוואר”.

מיד אחריו הסבירה שרת המשפטים איילת שקד את ההחלטה: “אנחנו שליחי ציבור. אנחנו לא נברח מאחריות. אנחנו לא נבחר בחרפה. התפטרותו המבישה של שר הביטחון – היא מתנה לחמאס שתהווה לעד אות קין. לא נעצים את ההישג התדמיתי שהעניק ליברמן לארגוני הטרור ברצועה. הם צופים בצעדנו, ולא רק הם. המזרח התיכון כולו מביט לעברנו”.

שקד הבהירה: “יתכן שההחלטה שקיבלנו תיפגע בנו ברמה האישית. בחרנו לנהוג באחריות לאומית. אין לנו את הלוקסוס לשקול שיקולים אישיים. היד שלנו חשובה מכדי להורידה מההגה. מפלגת הבית היהודי תמשיך להיות המצפן הלאומי של הממשלה הזאת. לראשונה מאז הימין עלה לשלטון הוא התחיל למשול. עשינו עבודה מדהימה בחינוך ובמשפטים, ועוד היד נטויה. אני מקווה שקרב היום, שנעשה זאת גם בביטחון הלאומי של מדינת ישראל”.

בנט, שקד

צילום: Miriam Alster/Flash90

דקות ספורות לפני ההצהרה שנשאו ראשי הבית היהודי, הגיע נתניהו לוועדת החוץ והביטחון בכנסת: “נכנסתי אתמול לתפקיד שר הביטחון. נפגשתי עם הרמטכ”ל גדי איזנקוט ועם הרמטכ”ל המיועד אביב כוכבי. אנחנו נערכים לכל האתגרים”, פתח נתניהו.

“כפי שאמרתי אמש, אנחנו בתוך מערכה שעדיין לא הסתיימה”, טען ראש הממשלה וקבע, “בתקופה ביטחונית רגישה כזאת זה חוסר אחריות להפיל את הממשלה”.

לדבריו, “בין אם שותפינו יחליטו להפיל את הממשלה ובין אם לאו, אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחון ישראל וביטחון אזרחינו. נעשה זאת בשום שכל, אחריות ובנחישות. אני סומך על צה”ל, אני סומך על כוחות הביטחון, ואני סומך על אזרחי ישראל. יחד נוכל לכל אתגר – ונבטיח את ביטחון ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות