ספרדיות שישבו בבית יוכנסו לבי”ס בבית שמש • בזכות מי זה קרה?

מנהלי המוסדות בישרו ביום שישי האחרון כי יקלטו את הבנות מעדות המזרח שלא התחילו את שנת הלימודים - ויתנו מענה לכל תלמיד ותלמידה • לשכת בלוך: זה בזכותה • גורמים בעירייה: "אין לעליזה בלוך שום קשר למהלך"
אריה ריבקינד
ט' כסלו התשע"ט / 17.11.2018 21:06

בבית שמש ישנן ילדות ונערות שלא התחילו את שנת הלימודים מתחילת השנה – כולן בנות מעדות המזרח.

מיד לאחר בחירתה ועוד טרם כניסתה לתפקיד ראש עיריית בית שמש, פנתה עליזה בלוך למוסדות הלימוד השונים ולמנהל החינוך החרדי בעיר וביקשה להידבר ולגרום לכניסתן המיידית לסמינרים.

זאת כחלק מתפיסתה החינוכית של ד”ר בלוך שכל ילד ראוי לקבל חינוך ללא קשר למגזר אליו הוא שייך, והבטחתה שעניין זה יטופל עוד טרם כניסתה לתפקיד.

“לא נכון שאשב בכיסא ראש העיר שעה שיש בנות שיושבות בבתיהן ולא יושבות על כיסא בכיתתן”, אמרה אז.

מלשכת בלוך אומרים הערב: “לשמחתנו, הודיעו מנהלי המוסדות ביום שישי האחרון ובישרו כי יקלטו את כלל הבנות ויתנו מענה לכל תלמיד ותלמידה באשר היא”.

ד”ר עליזא בלוך: “אני מברכת את אנשי החינוך שרואים ערך בחינוך של כל תלמיד ותלמידה ולוקחים אחריות אישית. זו דרכנו. בבית שמש כל ילד וילדה הם חשובים ויחד נעשה את הטוב ביותר כדי לדאוג לחינוכם ולפיתוחם.

“בימים הקרובים תתבצע פגישת עבודה שלי בבית שמש עם שר החינוך נפתלי בנט, מנכ”ל המשרד שמואל אבוהב וצוותו, כדי לתת מענה לבעיות הנוספות העולות בעירנו ובפרט לעניין תלמידים עם צרכים מיוחדים”.

עם זאת, מקורות בבית שמש מציגים תמונה שונה באשר לשיבוץ המוצלח של בנות העיר.

לדבריהם, “אין למהלך כל קשר לעליזה בלוך, ראש העיר הנכנסת, שמתהדרת בנוצות לא לה” – אלא מי שאחראים לכך הם עובדי אגף החינוך.

לדברי אותם מקורות, נושא שיבוץ הבנות נסגר השבוע, לאחר עבודה מאומצת של האגף, ובסיוע מכתב בחתימת הרבנים המקומיים. הבנות שובצו בכל הסמינרים ורובן כבר החלו ללמוד.

רבני העיר חתמו על מכתב המחייב את הנהלת הסמינרים לקבל בת לכל כיתה. לאחר חשיבה עמוקה שיבצו את הבנות לסמינרים – וגם על השיבוץ הזה הרבנים חתמו.

נציגי משרד החינוך נכנסו לפעולה, ובשבוע הבא יצאו מכתבי התראה למנהלות שלא יקבלו את הבנות.

בית שמש, סמינרים

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב עובדיה יוסף נכד מרן נלחם עבור הבנות האלה!!
    18/11/2018 20:44
    שלומי
  1. ומרגע שבלוך עלתה הן נכנסו!
    מה הערייה מחרטטת???!!!

    • חיים   19/11/2018 23:43

      ר’ עובדיה יוסף הלז ועליזה בלוך, גם מזריחים את השמש, ומורידים גשמים וטללים.
      כל דבר שנעשה בעולם כולו הוא בזכותם.