הקצין שנפצע קשה בהיתקלות עם המחבלים בעומק הרצועה – שוחרר מסורוקה

הקצין, שהשתתף בפעילות המבצעית ברצועת עזה במהלכה נהרג סא"ל מ', ופונה כשהוא סובל מפציעה קשה מאוד - שוחרר במצב טוב לשיקום
חיים טוויל
ט' כסלו התשע"ט / 17.11.2018 19:32

הקצין שנפצע קשה מאוד בהיתקלות של היחידה המיוחדת עם מחבלים בעומק רצועת עזה בתחילת השבוע, שוחרר ביום שישי מבית החולים סורוקה, לאחר שיפור במצבו.

הקצין, שהשתתף בפעילות המבצעית שבמהלכה נהרג סא”ל מ’, פונה במסוק לחדר הטראומה בסורוקה כשהוא סובל מפציעה קשה מאד. לאחר הטיפול שעבר בימים האחרונים הוא שוחרר וימשיך בשיקום.

ד”ר ג’ורג’ גרימברג, מנהל המחלקה לכירורגיית כלי דם שניתח את הקצין, סיפר: “לאחר טיפול ראשוני שקיבל בשטח ובמסוק, פונה החייל לבית החולים כשהוא סובל מפצע ירי”.

לדבריו, “לאחר ייצוב מצבו בחדר טראומה תוך ביצוע פעולות מצילות חיים, הוא הובהל לחדר ניתוח שם בצענו פעולות כירורגיות מורכבות. לאחר אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי, הוא התאושש והועבר להמשך טיפול במחלקה לכירורגית כלי דם, ושוחרר היום במצב טוב לשיקום”.

הפעולה של היחידה המיוחדת השתבשה, לפי תיאורי הפלסטינים, לאחר שהכוח שהגיע מסוערב, בלבוש אזרחי, עורר את חשדם של אנשי חמאס שהיו במקום ואלו החלו במרדף.

הם הצליח לעצור את הרכב סמוך לעבסאן ולתחקר את הנוסעים.

בשלב זה נפתחה לעברם אש מעבר למושבים האחרונים, שפגעה בכמה מחבלי החמאס, והלוחמים החלו להימלט לכיוון הגבול, בעוד מחבלי חמאס דולקים אחריהם ויורים לעברם.

מספר כלי טיס של חיל האוויר הוזנקו לאוויר והחלו לתקוף את מחבלים. סמוך לגבול התנגש הרכב של הלוחמים בקיר בטון, ומשם חילץ אותם – כולל את סא”ל מ’ ואת הקצין הפצוע –  מסוק שנחת בצד הפלסטיני, תחת אש כבדה.

מסוקים, מטוסים וכלי טיס אחרים המשיכו לפגוע במחבלים ולהשמיד את הציוד והרכב שנותרו מאחור.

שבעה מחבלים נהרגו ו-15 נפצעו, בהם בכיר חמאס, נור אלדין מחמד סלאמה ברכה, שהיה בחוליה הראשונה שעצרה את הלוחמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות