שב”ח ערבי נהרג ושתי נשים נפצעו קשה מפגיעת רקטה

גבר בן 48 נהרג ו-11 נפצעו מפגיעה ישירה של רקטה בבניין באשקלון, בהם שתי פצועות קשה, וגבר שנפצע בינוני • בחמאס מאיימים: "אשקלון היא רק ההתחלה - מיליונים יהיו בטווח האש" • הירי נמשך לדרום: צה"ל תוקף • אין לימודים בבאר שבע ואשדוד • בוטלו הבחירות בחוף אשקלון
חיים טוויל
ה' כסלו התשע"ט / 13.11.2018 01:07

מחמוד אבו עצבה, תושב חברון בן 48, שהתגורר לאחרונה באשקלון כשב”ח –  נהרג, ואישה כבת 40 נפצעה הלילה (שלישי) באורח קשה מפגיעת רקטה בבניין מגורים בעיר אשקלון.

בנוסף, גבר כבן 40 נפצע באורח בינוני ותשעה בני אדם אחרים נפצעו קל. צוותים של מד”א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים ברזילי.

בזירה פרצה שרפה כתוצאה מהתקלחות בלוני גז, ושלוש קומות קרסו חלקית.

הגבר והאישה נמצאו על ידי השכנים מתחת להריסות הבניין בקומה העליונה, כשהוא  ללא רוח חיים והיא פצועה קשה.

פראמדיק מד”א אייל חן סיפר: “כשהגענו למקום עלינו לדירה בקומה האחרונה וראינו באחד החדרים בדירה הרס רב. בחדר נמצאו גבר ואישה בשנות ה-40. הגבר היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית, ביצענו בו בדיקות רפואיות, אבל הוא היה ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו.

“האישה, שהייתה בהכרה וסבלה מפגיעות הדף, חולצה מהדירה כשהיא במצב קשה ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבי”ח תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים״.

קודם לכן דיווח המשטרה כוחות המשטרה, יחד עם לוחמי האש, ביצעו סריקה בכל הדירות בבניין שנפגע, לרבות פתיחת דלת הבית באמצעים מיוחדים. באחת הדירות אותרה אישה כבת 60 כשהיא פצועה באורח קשה, והיא הועברה להמשך טיפול רפואי.

פרמדיק מד”א אייל חן סיפר: “לאחר הנפילה ביצענו סריקות במקום, כוחות הכיבוי פרצו את אחת הדירות שהייתה נעולה ובכניסה לבית ראינו אישה כבת 60 שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעת הדף ופגיעה רב מערכתית.

“הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה ופינינו אותה לבי”ח ברזילי כשמצבה קשה ויציב. החובשים והפראמדיקים של מד”א שהיו איתנו בזירה העניקו טיפול רפואי לעוד 6 נפגעים שסבלו מפגיעות רסיסים ומשאיפת עשן עקב שריפה שפרצה בחצר הבניין ובנוסף ב-3 נפגעי חרדה. את כולם פינינו לבי”ח ברזילי באשקלון”.

בארגון הטרור חמאס, שפינה את רוב מפקדותיו מחשש לתקיפות, איימו בהרחבת טווח הטילים והבהירו שהכדור נמצא בידי ישראל.

מטה המבצעים המשותף של ארגוני הטרור הפלסטיניים הודיע: “מקיימים התייעצויות על מנת להרחיב את טווח האש, אשקלון היא רק ההתחלה ובקרוב מיליונים יהיו בטווח האש”.

בעקבות מטחי הירי, בוטלו הלימודים בבאר שבע, באשדוד, באשקלון, בקריית מלאכי, בשדרות, בגן יבנה, בקריית גת וביישובי עוטף עזה – וגם במרחב הנגב ולכיש.

מבית החולים ברזילי נמסר: עד כה התקבלו במרכז הרפואי  67 נפגעים – 55 קל, 10 חרדה, אחד  בינוני, אחת אלמונית במצב אנוש.

שוחררו לביתם 27, מאושפזים 7. כל היתר עדין מטופלים בחדר המיון.

צה”ל תקף יותר מ-100 יעדים ברצועה, בהם את תחנת הטלוויזיה של חמאס ומשרד המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. המשרד הינו בניין רב קומות, המשרת את פעילי המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס לאיסוף מודיעין כנגד מדינת ישראל, בשכונת אלפרקאן בצפון רצועת עזה.

דובר צה”ל צייץ בטוויטר: “חמאס יודע טוב מאוד מה אנו תוקפים ומה מחיר העימות עם צה״ל. נמשיך לפעול בעוצמה”.

מאז שעות הצהריים אתמול שיגרו מחבלים החמאס למעלה מ-400 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות, אשקלון, נתיבות ובאר שבע. חייל צה”ל נפצע באורח קשה מטיל נ.ט. ששיגרו מחבלים לעבר אוטובוס במועצה האזורית שער הנגב.

אשקלון

צילום: דוברות המשטרה

שר הפנים אריה דרעי, החליט הערב לדחות את הסיבוב השני של הבחירות לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון, שאמור היה להערך ביום שלישי החל מהשעה 13:00 ועד 22:00. זאת בעקבות המלצת אלוף פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, עליה הוחלט בתום הערכת מצב.

במהלך הלילה תועבר ההחלטה לגורמי המקצוע במשרד הפנים.

שר הפנים, אריה דרעי: ״החלטתי לדחות את הבחירות בחוף אשקלון כי ביטחון התושבים הוא החשוב ביותר. לא ניתן לקיים בחירות כשהתושבים לא יכולים לעזוב את אזור המתחמים המוגנים, המקלטים והממ״דים. הבחירות ידחו לימים שקטים יותר״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצויות ביטחונית עם שר הביטחון אביגדור ליברמן וראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. ההתייעצויות ארכו כשלוש שעות ולפי גורם מדיני התקבלו החלטות מבצעיות. כאמור, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 16:00 בקריה בתל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות