הגר”י ברדא: “צדקתי שצריך לבער את הפוליטיקה, מבזים צלם אנוש”

ראש מוסדות 'יצחק ירנן' באשקלון - הגאון רבי יצחק ברדא, בשיעורו השבועי על תליית החזיר: "איך ייתכן, בתוכנו... זה מזעזע ומצער. בא לי לבכות. צדקתי שאני לא אוהב את הפוליטיקה, צדקתי שצריך לבער את הפוליטיקה"
יוסף גרינבוים
ד' כסלו התשע"ט / 12.11.2018 15:52

אמש (ראשון), במהלך שיעורו השבועי של ראש מוסדות ‘יצחק ירנן’ באשקלון – הגאון רבי יצחק ברדא, פנה הרב לנוכחים:

“בערב שבת החולף, ציינו כל העולם 80 שנה לפוגרום של ‘ליל הבדולח’ שלא תקום פעמיים צרה, תקופה איומה מאוד. ה’ ירחם, היום הביאו תמונות נדירות מאותו לילה, וראיתי התמונה הכי מזעזעת איך שנאצי שופך מג’ריקן של נפט על אחד הכסאות בבית הכנסת שעשוי מעץ, ריבון העולמים כאלה דברים שאי אפשר… הם שורפים ספרי תורות ומחייכים. ה’ ירחם זה לא קל!

“בדיוק באותו תאריך, בערב שבת האחרון ברמת השרון, שמו בכניסה של בית הכנסת – ראש של דבר אחר!  בא לי לבכות. איך ייתכן, בתוכנו… זה מזעזע ומצער, אי אפשר יהודי משלנו לגרום לפילוג הזה?”

הגר”י הוסיף: “צדקתי שאני לא אוהב את הפוליטיקה, צדקתי שצריך לבער את הפוליטיקה כמה שפחות, לשים ראש עיר של כמה שנים ולא כל חמש שנים בחירות, הבחירות האלה מתירים לעצמם לבזות צלם אנוש, וכן לא יעשה!

“היה פעם מתמודד לראשות עיר ששאל את התושבים, מי רוצה שינוי? כולם צעקו: ‘אנחנו’. ואז הוא שאל: מי רוצה להשתנות? הייתה דממה. אף אחד לא רוצה להשתנות.

“רבותיי החובה עלינו להשתנות לטובה, לאהוב יותר את הזולת, וכבר אמרו חכמים ‘כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות…’. צריך לכבד כל אחד דעתו של השני, אפילו תהיה קיצונית!”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות