‘הוא אחד מגיבורי ישראל הגדולים’: אלפים בהלוויה של סא”ל מ’ שנהרג בעזה

אלפי בני משפחה וחברים מלווים את הקצין שנפל בעזה • בין המלווים: בכירים בצה"ל ונשיא המדינה ראובן ריבלין - שאמר לילדיו: "אבא שלכם היה גיבור, הכי גיבור" • הצנזורית הראשית: "מה שקורה ברשתות זו הפקרות בלתי נסבלת"
חיים טוויל
ד' כסלו התשע"ט / 12.11.2018 15:34

אלפי בני משפחה וחברים מלווים אחר הצהריים (שני) למנוחות את סא”ל מ’, שנהרג אמש במהלך פעילות מבצעית שהסתבכה  ברצועת עזה.

הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

ההלוויה מתקיימת ביישוב מגוריו. בין המלווים נמצאים בכירים בצה”ל. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע לחלוק לו כבוד אחרון.

עקב הצורך לשמור על ביטחון מידע, כלי התקשורת אינם מסקרים את מסע הלוויה.

נשיא המדינה ספד לו בדמע ואמר: “באתי להודות ולהצדיע לגיבור חיל בשם מדינה שלמה. הטוב שבטובי בנינו שלעד יהיה זכרו חקוק על לוח ליבנו”.

עוד הוסיף הנשיא: “כאבכם כאבי, צערכם צערי. צערו של עם שלם. עם ישראל כולו. מ׳ היה מלוחמיה ומפקדיה הטובים והנועזים של מדינת ישראל והוא נפל כשיצא לשמור על אזרחי ישראל, על ילדי ישראל. הוא חי את הערכים עליהם גדל וחונך: אומץ לב, מסירות, תעוזה, נחישות וחירוף נפש וכך גם נפל”.

הנשיא חיבק את ילדיו ואמר: “אבא שלכם היה גיבור, הכי גיבור”.

שר החינוך נפתלי בנט, שהשתתף בהלוויה ספד לו: “אבל כבד ירד על מדינת ישראל הבוקר. מ’, מטובי מפקדיה ומגיניה של הארץ הזו, כבר לא ישוב. מ׳ חי חיי גבורה ועוז, בהם רב הנסתר על הגלוי. על מעשיו לא ניתן להרחיב ואת פעולותיו לא נוכל לפאר כמו שוודאי היינו רוצים, אך תוצאותיהם ניצבות מולנו בגאון, בדמות חיי אדם של רבים מאזרחי ישראל”, הוסיף בנט.

“מ’ יירשם בדברי הימים כאחד מגיבורי ישראל הגדולים, לצדם של יוני נתניהו, רועי קליין ז״ל ושאר גדולי וגיבורי העם שלנו. בחייו, במידותיו ובמותו. מפקד נועז, שלא היסס לסכן את חייו במבצע מורכב ביותר”.

שר החינוך בנט פנה לאשתו וילדיו של מ’ ואמר: “טרם נכתבו המילים על מנת להביע בפניכם את תנחומינו. אך דעו, כי אבא היה גיבור ישראל שבמותו ציווה חיים לרבים אחרים. השכול האישי שלכם הוא פצע מדמם בלב האומה כולה. יהי זכרו ברוך”.

הצנזורית הצבאית הראשית, תת-אלוף אריאלה בן אברהם, התייחסה היום לפרטים השונים על סגן-אלוף מ’ ועל המבצע, אשר אסורים בפרסום – ומתפרסמים בכל זאת ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת הפלסטיניים.

בריאיון לתוכנית ‘בחצי היום’ בכאן רשת ב’ אמרה הצנזורית: “מה שקורה ברשתות זה הפקרות בלתי נסבלת. אני קוראת לאנשים לגלות אחריות ולא להעביר את המידע הלאה”.

היא הוסיפה: “ברגע שאנחנו מבינים שיש אירוע חריג שדורש צנזורה קפדנית, אנחנו מעבירים את ההנחיות שלנו לתקשורת, ומחייבים את כלי התקשורת על פי דין לא לפרסם פרטים שעלולים לסכן את ביטחון המדינה. השיקולים שלנו הם פגיעה ממשית בביטחון המדינה.

“אנחנו רואים ושומעים הכול. אני עליתי לריאיון כי אני חושבת שמה שקורה ברשתות זו הפקרות. יש הרבה מידע שהוא מידע שקרי והוא מגמתי וחלק מהמידע הוא גם נכון. לא צריך להתעסק בזה וצריך להשאיר את זה לרשויות.

“מה שמתפרסם ברשתות החברתיות של האויב זה המון מידע שהוא מגמתי וקשור ללחימה פסיכולוגית. למה אנחנו צריכים לתת להם במה? לא צריך לתת לדברים שהם מפרסמים אישור או אי אישור. זו פגיעה בקודש הקודשים של המדינה ופרס לאויבים”.

בתשובה לשאלה עד כמה הצנזורה מתאימה עצמה לרשתות החברתיות, אמרה: “הצנזורה מתאימה את עצמה למציאות ומאפשרת את השיח מבלי לפגוע בביטחון המדינה. ברשתות החברתיות זורם המון מידע, ואם מתבצעות שם עבירות מידע זה לא אומר שזה בסדר לבצע עבירות כאלה במקומות אחרות.

“אנחנו פועלים כדי לצמצם את הנזק בביטחון המדינה. אנחנו דמוקרטיה ולא דיקטטורה ששולטת בכל המצייצים, ולכן אני פונה לאחריות האישית של האנשים”.

עד כה צה”ל התיר לפרסם כי סגן-אלוף מ’ נהרג אמש בפעילות מורכבת ברצועת עזה, שמטרתה לא הייתה חטיפה או חיסול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות