אב הקצין שנהרג: “אבידה גדולה” • אם הפצוע: “נס שהוא יצא בחיים”

בצהריים יובא למנוחות סא"ל מ', בן 41, שנהרג בפעולת הכוח המיוחד בעזה • קרוב: "הוא היה קצין איכותי וערכי שגדל לתפארת מדינת ישראל" • אמו של הקצין הפצוע, שמשפחתו מוכרת בציונות הדתית: "אני שמחה שהוא יצא בחיים ובריא. מאמינים שהקדוש ברוך הוא שומר עליו"
חיים טוויל
ד' כסלו התשע"ט / 12.11.2018 14:05

ביישוב שבו התגורר סא”ל מ’, בן 41, שנהרג אמש (ראשון) בפעולה מיוחדת שהסתבכה ברצועת עזה, קיבלו את הידיעה על מותו בעצב כבד.

היום בשעה 15:00 הוא יובא למנוחות.

מ’ הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

אביו ספד לו: “זאת אבידה גדולה. אני מקווה שזה יהיה האובדן האחרון של עם ישראל”.

קרוב משפחה ל’החדשות’: “זה בוקר רע מאוד. הוא היה קצין איכותי וערכי שגדל לתפארת מדינת ישראל. התנדב בארגונים, גידל את הדור הבא על ערכי אהבת המולדת וערכי תרומה והתנדבות. לא כולם ידעו מה הוא עושה אבל אני ידעתי. הוא התחיל לחשוב על העתיד, על התקדמות במערכת הביטחונית והאזרחית. לחילופין הוא שקל גם התקדמות במערכת הצבאית”.

ח’, קרוב משפחתו, סיפר שמאז שסיים את לימודיו בבית הספר הוא התגייס למסלול צבאי ומעולם לא עזב. “הוא היה פעיל חברתי ותרם הרבה. המשפחה לא ידעה מה הוא עושה מלבד העובדה שהוא היה בכיר ביחידה מיוחדת. המשפחה שלו הייתה לתפארת, אשתו עובדת בתחום הרפואה ועוזרת לילדים”.

בראיון לאסתי פרז בתוכנית “בחצי היום” בכאן רשת ב’ – אמר קרוב משפחה: “יש ניגודיות בסיפור הזה. מצד אחד אנחנו קוראים עליו פרטים ברשת שאנחנו לא יכולים להגיב עליהם, ומצד שני אנחנו מבינים את משמעות הצנזורה. נמשיך להתאבל עליו עד שהדברים יתאפשרו אחרת”.

“זו אבידה גדולה ובן יקר”, הוא אמר. “מ’ היה לוחם וקצין, גיבור ללא חת. כמובן שלא ידענו הרבה על מה שעשה, אנחנו לא יכולים וגם לא נוכל לדבר על זה”. הוא ציין כי הקצין הקים עמותת נוער שפעלה בצפון הארץ: “הוא היווה מודל לחיקוי להרבה אנשים שהלכו אחריו לאורך השנים”.

לדברי קרוב המשפחה, “הוא הצטיין בכל דרך שעשה. הוא למד באוניברסיטה לתואר שני בכמה תחומים, בהם משפטים, ורק לאחרונה סיים. הפעילות החברתית שלו הייתה ענפה. עברנו אסון כבד מאוד”.

“מאמינים שהקדוש ברוך הוא שומר עליו”

בבית החולים סורוקה מאושפז הקצין שנפצע אמש בפעולה. מדובר בקצין שמשפחתו מוכרת בציונות הדתית.

הקצין שב הבוקר להכרה. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ במצב בינוני ויציב. אחרי ששב להכרה הצוות הרפואי התיר לאשתו ולילדיו לראות אותו למשך זמן קצר.

אימו של הקצין הפצוע סיפרה בשיחה עם חברת חדשות: “אני מתפללת שבני יבריא כמה שיותר מהר. זה נס שקיבלתי אותו בחיים. לא יכולתי לראות את ילדיו, נכדיי, בוכים. זה היה לי קשה. יצאתי החוצה”.

בהמשך הודתה לכל מי שמתפלל להחלמתו של בנה: “אני שמחה שהוא יצא בחיים ובריא. אני מודה לבורא עולם שהוא החזיר לי את בני”.

אחיו של הקצין הפצוע אמר, “עדיין לא ראיתי אותו. הלילה איך ששמעתי ישר הגעתי לבית החולים. אני נמצא כאן בטיפול נמרץ. אני וכל המשפחה מתפללים לשלומו. מאמינים שהקדוש ברוך הוא שומר עליו. רוצים להודות לעם ישראל שמתעניין בשלומו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות