הגרי”ג אדלשטיין הכריע נגד ה’דיל’: “אין דוחים נפש מפני נפש”

אחרי שהגרי"ג אדלשטיין הביע התנגדות ל'דיל' של תמיכת 'דגל' בגלבך, בתמורה לתמיכת 'מועצת' אגו"י בליאון, הכריז הגר"ד קפלן בכנס של 'דגל' בעיר צפת: "אומרים שאם יש מועמד חרדי אסור להצביע למסורתי - ואני שואל: ר' חיים קנייבסקי לא יודע את זה? הרב אדלשטיין לא יודע את זה?"
אריה ריבקינד
ג' כסלו התשע"ט / 11.11.2018 21:42

 אין דין צפת כדין ירושלים: הערב (ראשון), בתום פגישה שנערכה בבית הגרי”ג  אדלשטיין ברחוב ראב”ד בבני ברק, הכריע ראש הישיבה כי ‘דגל התורה’ לא תעביר את תמיכתה מהמועמד המוביל בבחירות לראשות העיר בצפת – שוקי אוחנה מהליכוד, למועמד נחמן גלבך, איש ‘שלומי אמונים’.

בישיבה, בה השתתפו שניים מחברי המועצת של ‘דגל’ – הגרמ”ה הירש ראש ישיבת סלבודקה והגר”ד כהן ראש ישיבת חברון, התנהל דיון האם להעביר את תמיכת ‘דגל’ בעיר צפת, בתמורה להכרזת תמיכה של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל במשה ליאון בסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר ירושלים.

הגרי”ג אדלשטיין הביע התנגדות ל’דיל’ – ופסק: “אין דוחים נפש מפני נפש”.

במהלך הישיבה הוברר גם, כי שוקי אוחנה מוביל בכל פרמטר על פני נחמן גלבך – שסיכוייו לזכות בראשות העיר אפסיים.

הגאון רבי דב קפלן, רב העיר העתיקה בצפת, שהשתתף הערב בכנס מיוחד של ‘דגל’ למען המועמד שוקי אוחנה, בהשתתפות מאות אברכים, הכריז בעקבות ההחלטה:

“הם אומרים שאם יש מועמד חרדי אסור להצביע למועמד מסורתי – ואני שואל: גדולי ישראל שתומכים בשוקי אוחנה לא יודעים את זה? ר’ חיים קנייבסקי לא יודע את זה? הרב אדלשטיין לא יודע את זה? הם יודעים את זה ולמרות זאת פסקו שצריך להצביע לשוקי אוחנה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם לליאון אין סיכוי!!!!!
    11/11/2018 22:15
    שימי
  1. בדיוק כמו שהוא היה נגד ברקת
    בפרט שהחסידים לא יצביעו לו

  2. ויש עוד הבדל
    11/11/2018 22:17
    שימי
  3. גלבך הוא חרדי ולאיון הוא אולי דתי