נתניהו במסיבת עיתונאים בפריז: “מטיחים בי האשמות הזויות” I צפו

ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים מיוחדת במלונו בפריז, ותקף את התקשורת בשל העיסוק בפרשת הצוללות: "מסע תקשורתי שלא נפסק" • על הפגישה עם פוטין: "הייתה שיחה טובה מאוד" • על המצב בעזה. "היינו קרובים כפסע להפעלת כוח מירבי בתקופה האחרונה. אין פתרון מדיני לעזה"
חיים טוויל
ג' כסלו התשע"ט / 11.11.2018 17:08

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים במלונו בפריז, – בשולי ‘כנס השלום’ המתקיים בבירת צרפת לכבוד 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה.

נתניהו התייחס לפרשת הצוללות ודיבר גם על הפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והמערכה מול החמאס בעזה.

“אין עדות טובה יותר למעמדה של ישראל בעולם מהדרך שבה התקבלנו באירוע הזה ומהמקום שקיבלנו, תרתי משמע – בשורה הראשונה של המדינות – ואני רואה בזה מחמאה גדולה למדינת ישראל ולהישגיה”, פתח נתניהו את מסיבת העיתונאים.

הוא סיפר כי נפגש בשולי האירוע גם עם נשיא רוסיה. “היה מפגש עם הרבה מאוד מנהיגים. הרבה מאוד מנהיגים שמעוניינים בחיזוק הקשר עם ישראל. הם באו אלי והיו פגישות אמנם קצרות, אך שוחחתי עם מנהיגים רבים. כמובן עם הנשיא טראמפ וגם עם נשיא פוטין. השיחה עם הנשיא פוטין היתה טובה ועניינית. אפילו הייתי מגדיר אותה חשובה מאוד. מעבר לזה אין טעם לפרט. זה חשוב לאינטרסים הלאומיים שלנו.

“הדרך שבו התקבלתי חשובה מאוד. ישבתי בשולחן עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת איטליה. וגם עם שורה של מנהיגים אפריקנים שאמרו שהקשר עם ישראל יכול להועיל למדינותיהם. היו מנהיגים רבים שבאו ודיברו. ישראל היא כוח עולה בעולם וקיבלנו את ההוכחה לכך”.

נתניהו נשאל על פרשת הצוללות – והשיב: “אתם מעוניינים במסע התקשורתי שלא נפסק, כשראו אותי עולה ויורד בצוללות, אבל אתם תמשיכו במאמצים שלכם. יש לכם משפט שדה ותקשורת והמלצות, תמתינו בסבלנות. אני מציע לאפשר להגיע לסוף התהליך.

“שמתי לב שאומרים על הפרשה הזאת: בהתחלה אמרו ‘הוא לא ידע’, ועכשיו אומרים ש’היה צריך לדעת’. מטיחים נגדי את ההאשמות ההזויות ביותר. לא ידעתי  על מעורבות מקורביי בפרשה. התקווה היתה שיוכלו לערב אותי בצורה מסויימת בנושא. לא הצליחו בכך. העניין של הצוללות צלל למצולות. לגבי מי ששמם עלה בפרשה, אני מציע להמתין לסוף התהליך. אישית, לא ידעתי על המעורבות של דוד שמרון. אני לא מתכוון להתייחס לשאלות האלה יותר – פעלתי ללא רבב”.

על הביקורת כלפיו מהאופוזיציה בפרשה – אמר ראש הממשלה: “מי שקובע אם אני ראוי להנהגה זה הציבור בישראל. הוא קובע אם אני מנהיג את ישראל בצורה אחראית, ששומרת על האינטרסים שלה ומעלה את מעמדה בעיני האומות”.

ראש הממשלה התייחס גם להתמודדות ישראל עם המצב בעזה ועל העברת הכספים ששלחה קאטר:  “אני פועל כדי להשיב את השקט לתושבי עוטף עזה וגם לשמור מפני קריסה הומניטרית בעזה. זה מה שקבע הקבינט. אמור להיות פיקוח מסוים על הכסף ואני מקווה שהמנגנון הזה ישתפר. הדבר שאנחנו עושים הוא לאפשר חידוש של תנאים שהיו קיימים לפני פרוץ האלימות, ואני עושה כל מה שאפשר כדי להימנע ממלחמה מיותרת”.

נתניהו הוסיף: “מה שמערער את היציבות הוא לא השינוי במאזן ההרתעה אלא שינוי במציאות בתוככי רצועת עזה. אני פועל על ידי ביצור הכוח הצבאי והפעלתו בצורה הנכונה. אני לא חושש ממלחמות אבל לא שש אליהן”.

נתניהו הדגיש:  “אם אני יכול להשיג את אותה תוצאה בלי לסכן את אותם ילדים, ולא להיכנס למהלכים צבאיים שאפשר לחסוך אותם, אז אני מעדיף את זה. זה מה שאני עושה, אני לא מוותר על הילדים בכרם שלום. אני חושב שהם עכשיו בתקופת רגיעה. אני אעשה מה שצריך כדי שזה יימשך. היינו כפסע מהפעלת כוח מרבי בעזה. החמאס הבין זאת והיתה שם התפכחות”.

הוא סיכם: “אין פתרון מדיני לעזה כמו שאין לי פתרון לדאע”ש או לאיראן כל עוד היא מכריזה שהיא רוצה להשמיד אותנו”.

ראש הממשלה גם מתח ביקורת על האיחוד האירופי. “אני לא מסתיר את אי הנחת מכך שהאיחוד האירופי תוקף את ישראל בשורה של סוגיות. מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שהיא הבלם נגד ההתפשטות של האסלאם הרדיקלי כלפי אירופה.

“אם לא היינו כאן, האיסלאם הרדיקלי היה מתפשט ודוחף לאירופה הרבה מאוד בני אדם נוספים. אנחנו לא ממלאים חלל פיזי, אנחנו עושים הרבה יותר מזה. אנחנו עושים את זה קודם כל להגנתנו, אבל כשאנחנו מגינים על עצמנו, אנחנו גם מגינים על אירופה”.

הוא תקף: “באופן עקבי מחזירים לנו בהתקפות פוליטיות משוללות יסוד ואני מצפה ממדינות אירופה להתייצב נגד זה”.

הוא הוסיף:  “ישראל היא המגן של אירופה במזרח התיכון ואלמלא היינו שם האסלאם הרדיקלי היה מתפשט ודוחף לכאן הרבה מאוד בני אדם נוספים. יש לי ביקורת על תגובות חד צדדיות נגד ישראל ועל עמותות שממומנות על ידי האיחוד ומעודדות טרור”.

ראש הממשלה סירב לענות במהלך מסיבת העיתונאים לשאלה במי הוא תומך בסיבוב השני של הבחירות לראשות עיריית ירושלים.

“כדאי שתמתינו”, אמר ראש הממשלה, “אני מבטיח לכם שאצביע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות