“חושש לשוחח חופשי”: יאיר נתניהו תובע מיליון שקלים מהנהג שהקליט אותו

יאיר נתניהו הגיש הבוקר תביעה נגד הנהג שהקליט אותו בעת בילוי עם חבריו בתל אביב • טוען: הנהג לא היה מעורב בשיחה ולכן מדובר בהאזנת סתר • תובע פיצוי בגין "תחושת השפלה קשה ופגיעה באמון"
חיים טוויל
ג' כסלו התשע"ט / 11.11.2018 13:21

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, תובע מיליון שקל מהנהג שהקליט אותו הקלטת סתר בעת שנסע עם חבריו לבילוי – ומכר את הקלטת לתקשורת.

על פי כתב התביעה שהגיש עו”ד עמית חדד שותף ב’חדד רוט ושות׳’, המייצג את נתניהו, לבית משפט השלום בתל אביב, ההקלטה מהווה פגיעה בפרטיות ואף מדובר בהאזנת סתר אסורה, משום שהנהג לא היה צד בשיחה.

על פי החוק, אדם רשאי להקליט שיחה שהוא מהווה צד לה, גם ללא הסכמת הצדדים האחרים, אולם הקלטת שיחה שאדם איננו צד לה מהווה עבירה פלילית של “האזנת סתר”, וכן יוצרת עילה לתביעת נזיקין אזרחית.

ההקלטה, שחשפה את הרגלי הבילוי של יאיר נתניהו, שודרה בחודש ינואר בחדשות 2 – וגררה סערה ציבורית ותקשורתית רחבה, כאשר רבים מנצלים את ההזדמנות כדי לעלוב ביאיר.

לטענת יאיר נתניהו, “הפרסום גרם לו לנזק שקשה להפריז בחומרתו למוניטין, לשם הטוב, ולתדמיתו, שהם מנכסיו המשמעותיים ביותר”.

בכתב התביעה נאמר כי “בעקבות פרסום הקלטת צומצמה דמותו של יאיר נתניהו לאירוע אחד, ולשיחה אחת”, נכתב בתביעה. יאיר טען עוד, כי “נלווית לפרסום גם תחושת ההשפלה הקשה בעיני הבריות… מאז פרסום ההקלטה התקשה לצאת את ביתו במשך חודשים; נמנע כמעט לחלוטין מהגעה לאירועים חברתיים ופומביים… חווה תחושה קשה של פגיעה באמון וחשדנות – הוא חושש לשוחח בחופשיות עם אנשים; והוא חרד שמא יקליטו דברים נוספים שיאמר ויוציאו גם אותם מהקשרם”.

בחודש מרץ הגישה חברת ‘מודיעין אזרחי’, שהעסיקה את הנהג, תביעה נגדו על סך רבע מיליון שקלים. כעת יאלץ הנהג להתמודד עם תביעה נוספת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות