מנדלבליט השעה זמנית את זילבר I שקד: שתתפטר ותרוץ לפוליטיקה

היועץ המשפטי לממשלה דוחה את דרישת שרת המשפטים למנוע מדינה זילבר לייצג את הממשלה, אך הסכים למנוע זמנית את השתתפותה בדיוני הכנסת • שקד: "בשורה התחתונה דינה זילבר לא תגיע לכנסת בשלב זה"
יוני גרין
כ"ט חשון התשע"ט / 07.11.2018 10:14

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הנחה הבוקר (רביעי) להשעות באופן זמני את המשנה שלו דינה זילבר והיא לא תוכל להופיע בכנסת ודיוני ממשלה.

עם זאת, מנדלבליט שיגר הבוקר מכתב לשרת המשפטים איילת שקד, בעקבות דרישתה לאסור על המשנה ליועמ”ש דינה זילבר לייצג את הממשלה בכנסת או בבית המשפט העליון – וכתב: ”החלטה על התייצבותו של גורם משפטים הכפוף לי הינה החלטה הנתונה לסמכותי ולאחריותי הבלעדית ואין מקום להתערבות בסמכות זאת”.

”איני מקבל את התפיסה העקרונית שעשויה להשתמע ממכתבך”, מציין היועץ המשפטי לממשלה ומבהיר כי יבחן ויחליט כיצד להתייחס להתבטאויותיה של זילבר אתמול בוועדת החינוך של הכנסת נגד חוק הנאמנות בתרבות.

”בכוונתי לבחון את ההתבטאויות המובאות במכתבך ובהמשך אעדכנך כיצד מצאתי לנכון לפעול בנושא”, כתב.

שרת המשפטים התייחסה הבוקר לעימות עם המשנה ליועמ”ש דינה זילבר – ואמרה: “יש ויכוח עתיק על סמכויות היועמ”ש. אנחנו חלוקים, אבל בשורה התחתונה דינה זילבר לא תגיע לכנסת בשלב זה”.

בוועידת העיתון דה-מרקר, אמרה שקד: “היועץ או מי מטעמו יכול להגיע ולהציג עמדה משפטית מנוגדת, אבל לא עמדות פוליטיות. אם נציג ציבור רוצה להביע עמדות פוליטיות הוא יכול להתפטר ולרוץ לפוליטיקה”.

השרה רגב אמרה כי היא מצפה שזילברג תפוטר מתפקידה. “אין מקום לאג’נדות אישיות בתפקידים מקצועיים. יש לשים סוף לתיאטרון האבסורד של דינה זילבר.

“כפי שאמרתי אתמול, זילבר חורגת פעם אחר פעם מסמכותה ובמקום להגן על עמדת היועמ״ש ולהעיר רק הערות חוקתיות, היא מביאה שוב ושוב את האג’נדות האישיות שלה לדיונים ועל כן יש להדיחה מתפקידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות