‘חוק סער’ בהליך מהיר: הרכבת ממשלה תוטל רק על ראש מפלגה

החוק הקובע כי הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה רק על ראש מפלגה ולא על כל ח"כ, יעלה כבר ביום ראשון הקרוב להצבעה בוועדת השרים לחקיקה - לאחר ששר האוצר השתכנע לתמוך
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ט / 05.11.2018 10:30

הצעת החוק המגבילה את סמכות נשיא המדינה בהטלת תפקיד הרכבת הממשלה, וקובעת כי התפקיד יוטל רק על ראשי מפלגות, תעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

ההצעה – שזכתה לכינוי ‘חוק סער’, תעלה לחקיקה בהליך מזורז ביוזמת ראש הממשלה, לאחר ששר האוצר משה כחלון השתכנע לתמוך בה.

הרקע להצעת החוק הן טענות של מקורבים לנתניהו, לפיהן השר לשעבר גדעון סער יזם מהלך להדחת נתניהו לאחר הבחירות, תוך שכנוע ידידו הנשיא ריבלין, להטיל עליו את הרכבת הממשלה, לאחר ניצחון בבחירות.

נתניהו עצמו התייחס לכך במסיבת יום ההולדת שנערכה לו: “זה כמה שבועות שאני יודע ששר לשעבר בליכוד מדבר עם גורמים בקואליציה ורקח איזה תרגיל חתרני, שאני אביא את הליכוד לניצחון סוחף בבחירות ואחר כך ידאגו שאני לא אהיה ראש ממשלה, בניגוד לרצון בוחרי הליכוד, בניגוד לרצון הציבור, בניגוד לדמוקרטיה.

“אני מסתובב בארץ יחד אתכם ואני רואה את התמיכה האדירה בנו: בי, ברעייתי, תמיכה שאני לא זוכר כמותה מאז שנכנסתי לפוליטיקה. ולכן מלכתחילה זה נועד לכישלון, כי הציבור לא נותן לדבר כזה לקרות. אבל זה כן חשף פרצה בחוק ואנחנו נחשוב מה לעשות עם זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות