הבית היהודי יתמוך בעופר ברקוביץ? • ליאון: לא זקוק לתיווך עם הדת”ל

הבית היהודי בירושלים מגבשת הסכם עם ברקוביץ תמורת סגנות ראש העיר ותיק מזרח ירושלים • עם זאת, ליאון לא ממהר לנהל מו"מ עם הבית היהודי: ''אני בן הציונות הדתית ואיני זקוק לתיווך של ההנהגה המקומית של המפלגה''
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשע"ט / 02.11.2018 13:55

האם מגיעים בין מפלגת הבית היהודי בירושלים לבין המועמד לראשות העיר ירושלים עופר ברקוביץ הבשילו לידי הסכם, והצדדים יחתמו כבר ביום ראשון על הליכה משותפת בסיבוב השני?

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, על פי ההסכם המתגבש, תקבל סיעת הבית היהודי את תפקיד סגן ראש העיר. נוסף על כך, דורשים בבית היהודי להיות מעורבים ובעלי עמדת השפעה בכל הקשור למזרח ירושלים, וככל הנראה יקבלו לידיהם את תיק מזרח ירושלים – אם ברקוביץ ייבחר.

לפי ישראל היום, להחלטה של אנשי הבית היהודי לתמוך בברקוביץ ולא בליאון יש השפעה על הפוליטיקה הארצית, שכן מי שתומך בליאון הוא אביגדור ליברמן – יריבו המר של נפתלי בנט.

גורם בבית היהודי המעורב במגעים אמר ל’ישראל היום’: “בנט חוזר הלילה מארה”ב ואנחנו כנראה לקראת חתימה, שתתרחש כבר ביום ראשון. נקבל עמדה מכרעת בכל סוגיית מזרח העיר. אנחנו רואים זאת כמימוש הריבונות”.

עם זאת, חובה לציין כי למרות שהציונות הדתית היא 22% מהאוכלוסייה היהודית בבירה – בערך 40 אלף קולות, סיעת הבית היהודי קיבלה רק שני מנדטים בבחירות, מנדט אחד יותר מהבחירות הקודמות.

מנגד, המועמד לראשות העיר ירושלים משה ליאון, התייחס היום לאפשרות שרשימת ‘הבית היהודי’ בירושלים תתמוך בו, הבטיח כי ידאג לציונות הדתית – ורמז כי אין בכוונתו לנהל משא ומתן עם יו”ר הבית היהודי המקומי חגית משה.

”אני בן הציונות הדתית ואיני זקוק לתיווך של ההנהגה המקומית של המפלגה בירושלים, שאותה אני מכבד, כדי לתווך ביני לבין הציבור שממנו אני בא. ה’דיל’ שלי הוא עם התושבים, וכמובן שעם מי ששייכים לציונות הדתית, שתמיכתם בי טבעית. הם יודעים שהם יכולים לסמוך על כך שאדאג להם כפי שאדאג לכולם”, אמר ליאון.

בערוץ 7 דווח, כי חגית משה הודיעה כי היא וחבריה בבית היהודי עדיין נמצאים במשא ומתן עם שני הצדדים ובוחנים את האפשרויות, אך טרם התקבלה החלטה במי לתמוך.

“יש כאן מנגנון ותהליך קבלת החלטות של חברי הסניף בירושלים וכמובן הרבנים שעומדים מאחורינו ובראשם הרב חיים דרוקמן, הרב איתן אייזנמן והרב יעקב שפירא ורבנים נוספים, והם עוד לא שמעו את הצדדים וטרם גיבשו החלטה”.

לדבריה, כעת הם בוחנים מי מבין המועמדים יבטיח טוב יותר את העקרונות שחשובים לציונות הדתית כמו קדושת ירושלים והשבת ואף את מוסדות הציונות הדתית בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנהיג
    03/11/2018 22:38
    קצבורג גילי
  1. …טמבךית..ברור ברקוביץ החילוני..הכי ישמור על קדושת השבת.ירושלים.ומוסדות הציבור הדתי לאומי.. כל הרגים השתחררו לך בראש…יש משהו יותר טוב..ממשה ליאון…?????????