לקראת הסיבוב השני בצפת: עלתה דרישה להחרים את לזר בקואליציה?

שוקי אוחנה, המועמד המוביל בצפת, מנסה לסגור קצוות כדי לדלג על הצורך בסיבוב שני • אבל בינתיים האמוציות בין היריבים ממשיכות להשפיע • בכיר במטה אוחנה: בשיחה לא רשמית התעניינו אצלי על האפשרות שלזר לא יהיה בקואליציה
כ"ג חשון התשע"ט / 01.11.2018 17:58

בעיר צפת, בה התמודדו מספר מועמדים רב לראשות העיר, תוך מערכת בחירות אמוציונאלית, אמור להתקיים סיבוב שני בין המועמדים שוקי אוחנה מליכוד, שזכה ב-37 אחוז מקולות הבוחרים, ונחמן גלבך, איש סיעת ‘שלומי אמונים’ באגודת ישראל, כאשר מאחורי הקלעים האמוציות ממשיכות להשפיע.

נתחיל מהסוף: כפי שהדברים נראים כרגע, לא ייערך בצפת סיבוב שני.

שוקי אוחנה, המועמד המוביל, מנסה לסגור קצוות עם כמה שיותר תומכים, כדי לדלג על הצורך בסיבוב שני, על כל הכרוך בכך.

יחד עם שוקי אוחנה צועד, יד ביד, מועמד חרדי, האהוב מאד על כל שדרות הציבור הצפתי, שלמה חדד (שראיון איתו התפרסם בחרדים 10), שבהחלט מהווה את הפינה החרדית החמימה בלשכת ראש העיר לעתיד.

ראשונה לקפוץ על העגלה הייתה מפלגת ש”ס, שהודיעה על תמיכתה באוחנה. ש”ס תמכה באופן רשמי בסיבוב הראשון בראש העיר המכהן אילן שוחט – שהודח בבחירות, אבל בקרב הגורמים המקומיים של המפלגה היו דיבורים על תמיכה בגלבך.

נזכיר, כי מי שהודיע על ריצתו לראשות העיר כבר לפני כשנה – היה  אליעזר לזר, איש חסידות סערט ויז’ניץ, שהיה משוכנע מלכתחילה (יתכן שיועצים שכנעו אותו בכך) שהחסידות שלו תתמוך בו. הוא אפילו קיווה לתמיכה חסידית ארצית גורפת. דובריו ניסו לשכנע עוד אז שיש לו סיכוי, למרות שהצגתי בפניהם את המספרים, וטענתי כי בצפת אין היתכנות כיום לראש עיר חרדי. בין לזר וגלבך התפתחה יריבות מרה על הקול החרדי.

תוצאות הבחירות הוכיחו שצדקתי. חדד היה חכם להבין זאת, וקפץ על העגלה המנצחת של אוחנה ראשון.

אנשי ‘שלומי אמונים’ מנהלים כעת מו”מ מול אוחנה, תוך ניסיון לסגור ‘דיל’ טוב עבור נציגם – נחמן גלבך.

משיחות שקיימתי עם גורם בכיר במטה אוחנה הוא מספר: “בשיחות המו”מ עם ‘שלומי אמונים’ איש לא דרש באופן מעשי שלא להכניס את לזר לקואליציה. אבל בשיחה לא רשמית שניהל איתי איש שלא קשור רשמית ל’שלומי אמונים’, אך לי הריח שהוא נשלח על ידי מישהו – והלואי ואני טועה – הוא התעניין אצלי בדבר האפשרות לפיה לזר לא יהיה בקואליציה. הוא שאל, עד כמה אתם חייבים אותו, ועוד שאלות מהסגנון הזה”.

האם ייענה אוחנה לדרישה כזו ? – תהיתי.

תשובת הגורם הבכיר הייתה נחרצת. “אין אצלנו חרמות! נקודה!”

במטה לזר סירבו לאשר או להכחיש את הדברים.

בשלומי אמונים הכחישו את המידע – וטענו: להד”ם.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גלבך הודיע רשמית בפני ציבור גדול כי הוא ממשיך עד הסוף המנצח. נקודה.
    01/11/2018 23:53
    צפתי
  1. משעה 22:00 המתינו עשרות פעילים מכל החוגים וחיכו בקוצר רוח לשמוע מנחמן גלבך עצמו על צעדיו בהמשך הדרך. לקראת השעה 23:00 נחמן הופיע לכל צהלתם של הפעילים והכריז בקול ברור על המשך המרוץ, והבטיח: כל עדכון שיהיה בהמשך “אתם תהיו הראשונים לדעת”

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   04/11/2018 02:21

      ומיד אחרי ההכרזה הוא רץ עם גונן לשוקי לנסות לסגור דיל. המאפייה חייבת להתפרק – שוקי אל תיכנע!

  2. הפייק ניוז
    04/11/2018 10:49
    שלומי
  3. שרי את עוד פעם עם הפרשנות המטעה כולם פה יודעים שבחרת צד האמת לא בחרת צד אלא בחרת צד ללכת נגדו כל הזמן אז דיייי תפסיקי עם הפייק ניוז והניסיון לפלג שוב ושוב אותנו התושבים פשוט תניחי לנו …