פרסום תוצאות האמת נעצר: האתר קרס בגלל מתקפת סייבר בלילה?

תוצאות האמת של הבחירות לא מתעדכנות באתר משרד הפנים מאז 07:00 בבוקר • משרד הפנים: "היום לא יפורסמו נתונים נוספים" • כעת נבדק האם מתקפת האקרים גרמה לתקלה - שעוררה אכזבה בקרב הגולשים • ובינתיים, חילופי האשמות בין משרד הפנים ללשכת הפרסום הממשלתית
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשע"ט / 31.10.2018 16:51

אתר משרד הפנים לא פרסם נתונים חדשים מספירת הקולות מאז השעה 07:00 בבוקר – לאחר רצף תקלות שהחלו עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00.

במשרד הפנים הודיעו שתוצאות נוספות יתפרסמו “בסיום ספירת הקולות” – ואישרו בשיחה עם חברת ‘החדשות’ כי היום לא יפורסמו נתונים נוספים.

בדוברות משרד הפנים הבהירו בשיחה עם ‘החדשות’: “החלטנו לחכות עד לתוצאות הרשמיות ולספירות כל הקולות. זה לא יקרה היום”.

הבחירות המקומיות לשנת 2018 היו אמורות להיות הראשונות בהן תוצאות האמת נגישות לציבור בלחיצת עכבר.

במשרד הפנים הבטיחו לפני הבחירות בחגיגיות: “לרשות הציבור יעמוד לראשונה אתר הבחירות של משרד הפנים בו ניתן יהיה להתעדכן באחוזי ההצבעה ובהמשך בתוצאות הבחירות”.

בפועל, האתר המיוחד, קרס מספר פעמים במהלך הלילה והבוקר, ואזרחים שביקשו להתעדכן בזמן אמת בתוצאות – נחלו אכזבה.  גולשים רבים הביעו את תסכולם ברשתות החברתיות.

כתוצאה מכך, תושבים רבים וגם מועמדים מתקשים להבין את תמונת המצב בבחירות ביישובם, וכך גם העולים לסיבוב השני במספר ערים ויישובים.

מי אשם?

האם מתקפת האקרים היא שגרמה לתקלה באתר?

לפי ‘כאן’, במשרד הפנים או בכל רשות אחרת לא סיפקו כל הסבר למהות התקלה או לסיבות שהובילו אליה.

“למה משרד הפנים לא מסוגל להרים אתר נגיש או אפליקציה שמרכזים את תוצאות הבחירות”, כתב אחד הגולשים. “מדוע זה צריך להיראות ככה בשנת 2018?”.

גולש אחר כתב: “יש מצב שהמהנדסים שבנו את קו ת”א-ירושלים בנו גם את אתר תוצאות האמת בבחירות של משרד הפנים?”.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה ל’כאן’: ״אתר האינטרנט שלנו לא קרס אתמול. קרס אתר ייעודי שהוקם על ידי לשכת הפרסום הממשלתית לרגל הבחירות. הוא הותקף – ולאחר מכן הוחזר”.

בלשכת הפרסום הממשלתית דווקא החזירו את האחריות למשרד הפנים: “ללפ”מ אין קשר לקריסה. לשכת הפרסום הממשלתית הקימה את דף נחיתה המפנה את הגולשים לאתר משרד הפנים. אתר משרד הפנים כלל בתוכו מערכת תוצאות אמת שלא עמדה בעומס וקרסה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות